Αθέμιτο ανταγωνισμό στη μαρίνα του Αγ. Κοσμά κα ταγγέλλουν στελέχη της εταιρείας του Λάτση.
Άνοιξε ο… ασκός του Αιόλου για τον όμιλο Lamda Development, συμφερόντων Σπύρου Λάτση και του Παναγιώτη Πανούση. Αιτία, οι δύο μαρίνες που ελέγχουν και διαχειρίζονται οι δύο επιχειρηματίες, ο μεν πρώτος τη μαρίνα του Φλοίσβου και ο δεύτερος τη μαρίνα του Αγίου Κοσμά, από την οποία κινδυνεύει να κηρυχθεί και έκπτωτος.
Οι αιχμές που αφήνουν στελέχη της διοίκησης της Lamda Development και στενοί συνεργάτες του διευθύνοντος συμβούλου, Οδυσσέα Αθανασίου, είναι πως ο κατασκευαστής εφαρμόζει πρακτικές, που αντιβαίνουν τον θεμιτό ανταγωνισμό, με αποτέλεσμα να υφίσταται «αιμορραγία» μισθώσεων η δική τους εταιρεία, η οποία δεν μπορεί να τον ακολουθήσει στην τιμολογιακή του πολιτική. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, που οδηγεί σε μείωση της κατανάλωσης έχει ως αποτέλεσμα τα έσοδα της Lamda να εμφανίζονται σαφώς μειωμένα τόσο στη μαρίνα, όσο και στα εμπορικά κέντρα που διαχειρίζεται – με εξαίρεση το Golden Hall.
Η διαχειρίστρια εταιρεία της μαρίνας του Αγίου Κοσμά, «Σείριος» (θυγατρική της Παρνασσός, που ως γνωστόν είναι συμφερόντων του βασικού μετόχου της κατασκευαστικής ΑΤΤΙΚΑΤ, Παναγιώτη Πανούση) έχει προβεί σε μειώσεις των τιμών μίσθωσης θέσεων ελλιμενισμού σκαφών κατά 40%.
Οι κατηγορίες
Τα στελέχη της Lamda Development εξηγούν πως ο αντίπαλός τους στη γειτονική της δικής τους μαρίνας, μπορεί και να προσφέρει χαμηλότερες τιμές, επειδή ο ίδιος δεν καταβάλλει μισθώματα στην εταιρεία «Ολυμπιακά Ακίνητα», από την οποία και έχει αναλάβει την εκμετάλλευση της μαρίνας. Πράγματι, εδώ κι έναν χρόνο περίπου, η «Σείριος» έχει προσφύγει στη διαιτησία για την παραχώρηση του ολυμπιακού συγκροτήματος του Αγίου Κοσμά, αρνούμενη να καταβάλει τα μισθώματα, μέχρι τη στιγμή που θα της παραδοθεί το σύνολο των χώρων, που προορίζονται για αξιοποίηση και προβλέπονται στη σχετική σύμβαση. Έτσι, το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος, που εκ των πραγμάτων έχει εξασφαλίσει δίνει τη δυνατότητα στη Σείριος να προσφέρει αισθητά μειωμένες τιμές στους ιδιοκτήτες σκαφών, προσελκύοντας ορισμένους από τους μέχρι πρότινος πελάτες της μαρίνας Φλοίσβου.
Ήδη, η Lamda Development έχει χάσει περί τις δεκαπέντε μισθώσεις, που «μετακινήθηκαν» στη μαρίνα του Αγίου Κοσμά, καταγράφοντας απώλειες εσόδων της τάξεως του 7%. Σημειώνεται ότι η μαρίνα του Φλοίσβου διαθέτει 300 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών, καθώς και ότι για την αναβάθμιση των θαλάσσιων και επίγειων υποδομών της η Lamda Development επένδυσε μέσω της θυγατρικής Lamda Flisvos Marina (η οποία έχει αναλάβει τη διαχείριση του έργου για διάστημα 40 ετών) περί τα 50 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα από τις μισθώσεις θέσεων ελλιμενισμού, των επίγειων υποδομών (καταστήματα, εστιατόρια, μπαρ) και των προσφερόμενων υπηρεσιών ανέρχονται σε ετήσια βάση στα 12,7 εκατ. ευρώ. Στο μεταξύ, «αγκάθι» για την Lamda Development αποτελούν και οι απώλειες εσόδων των καταστημάτων των εμπορικών της κέντρων, ωστόσο αυτές είναι σε χαμηλότερα επίπεδα, σε σχέση με την πτώση που παρατηρείται γενικότερα στο εγχώριο λιανεμπόριο και η οποία υπολογίζεται στο 30%, έναντι της προ κρίσης περιόδου. Το The Mall Athens εμφάνισε φέτος μείωση στο τζίρο των καταστημάτων του κατά 9% σε σχέση με 10,5% πέρυσι. Το Mediterranean Cosmos παρουσίασε μείωση τζίρου 13%. Το Golden Hall αποτέλεσε εξαίρεση.