Το «Οικονομίδου vs Οικονομάκη» ή Dell εναντίον Lenovo δίνει το στίγμα της μεγάλης μάχης που ξεκίνησε από πέρυσι και συνεχίζεται εντονότερα φέτος στην ελληνική αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών. Οι επικεφαλής των δύο «αντιπάλων», αφενός η Μαρία Οικονομίδου Country Manager Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας του πολυεθνικού κολοσσού Dell και αφετέρου ο Μιχάλης Οικονομάκης, General Manager της Lenovo Ελλάδας και Κύπρου, έχουν κάθε λόγο να νιώθουν ικανοποιημένοι από τις επιδόσεις τους το 2014.
Παράλληλα, όμως ξεδιπλώνουν σταδιακά τη στρατηγική τους για την περαιτέρω πορεία με στόχο την κατοχύρωση και διεύρυνση των μεριδίων τους σε μια αγορά με τζίρο πάνω από 400 εκ. που μετά από πολύχρονη ύφεση κινείται με θετικό πρόσημο.
Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και ο πήχης των προσδοκιών για τις δύο ελληνικές θυγατρικές -που είχαν τη μεγαλύτερη δυναμική στην αγορά και μεγαλύτερη αύξηση μεριδίων- έχει τεθεί ψηλά. Η Lenovo κατάφερε, μετά την εκτίναξη στο δεύτερο μισό της περσινής χρονιάς, να «καλύψει» τεράστια απόσταση σκαρφαλώνοντας από την τέταρτη θέση στην πρώτη. Έτσι, με πωλήσεις αυξημένες κατά 170% (40.000 κομμάτια από μόλις 14.813 το γ’ περσινό τρίμηνο), κέρδισε μερίδιο κοντά στο 24%, αφήνοντας πίσω την HP, αλλά και την Turbo-X (Πλαίσιο).
Από την άλλη, η Dell έγραψε +86,7% (με 28.611 κομμάτια το ίδιο διάστημα) και πλασαρίστηκε στην τρίτη θέση, με μερίδιο 17,1%. Οι κινήσεις της Μ. Οικονομίδου, όμως, είχαν αποφέρει νωρίτερα θετικά αποτελέσματα. Μετά την κάμψη το 2013, όπου ο τζίρος έπεσε από τα 40 εκ. στα 34,1 εκ., στην τελευταία χρήση (Φεβρουάριος 2013-Ιανουάριος 2014) το «χαμένο έδαφος ανακτήθηκε με το παραπάνω, καθώς οι πωλήσεις ανέβηκαν στα 46 εκ.
ΔΥΝΑΤΑ ΧΑΡΤΙΑ
Ρόλο σε αυτό έπαιξε η διαφοροποιημένη προιοντική γκάμα, όπου εκτός της λιανικής (προσωπικά pc’s) η Dell διαθέτει ευρύτατο πελατολόγιο ελληνικών επιχειρήσεων για τις υποδομές πληροφορικής (servers, storage, δικτυακός εξοπλισμός). Παράλληλα, στο δίκτυο συνεργατών Dell Partner Direct συγκαταλέγονται οι βασικότερες εταιρίες πληροφορικής και οι κεντρικότεροι διανομείς. Ένα επιπλέον όπλο είναι το after sales service, με τις υπηρεσίες υποστήριξης άμεσης ανταπόκρισης, από 2έως 24 ώρες, ανάλογα με το συμβόλαιο.
Από την άλλη, το δυνατό χαρτί της Lenovo αποδείχθηκαν τα tablets και τα smartphones, όπου κατάφερε να «χτυπήσει» την αγορά με μοντέλα οικονομικότερα έναντι του ανταγωνισμού και κυρίως των Apple και Samsung.
ΝΕΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Οι δύο «μονομάχοι» επικεντρώνουν την από εδώ και πέρα στρατηγική τους στο πετυχημένο λανσάρισμα νέων προϊόντων. Η Lenovo έχει ήδη ρίξει στη μάχη το νέο tablet Yoga και τα «Lenovo all in one» (υπολογιστής, τηλεόραση, παιχνιδομηχανή), ενώ επιχειρεί «αντεπίθεση» στις επαγγελματικές λύσεις.
Η Dell, από την πλευρά της, ποντάρει στις νέες προτάσεις για εταιρικές υποδομές και τις κλιμακούμενες end to end λύσεις IT, με έμφαση στα Dell PowerEdge servers και τα αποθηκευτικά συστήματα Dell Storage SC4020. Παράλληλα, όμως, κάνει δυναμικό άνοιγμα στη λιανική με τα tablet Venue pro 11, Latitude 13 (σύστημα 2 σε 1), αλλά και τα μικρά desktop Opti Plex Micro mt.