«Μπούσουλας» για την ολοκλήρωση της αδειότησης και των υπόλοιπων υδατοδρομίων στην Ελλάδα θεωρείται η θετική έκβαση της διαδικασίας για την λειτουργία του πρώτου υδατοδρομίου στο λιμάνι της Κέρκυρας. Ήδη, δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η άδεια λειτουργίας του υδατοδρομίου στο νησί των Φαιάκων, εξέλιξη που δείχνει ότι δεν υπάρχουν κωλύματα για την πρόοδο του έργου. Η υλοποίηση του project των υδροπλάνων, όμως, έχει δρόμο μπροστά της και ο χρόνος πιέζει…
«Αν δεν δημιουργηθεί ένα βιώσιμο δίκτυο υδατοδρομίων, εμείς δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε μόνο με αυτό της Κέρκυρας!», δηλώνει χαρακτηριστικά στη «Deal» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, Νικόλας Χαραλάμπους.
Η ιδιωτική εταιρία -που αποτελεί τον μοναδικό ως τώρα επενδυτή στα υδροπλάνα- προσδοκά ότι θα ξεκινήσει τις πτήσεις της μέχρι το προσεχές καλοκαίρι και ως το 2017 θα διαθέτει 20 αεροσκάφη.
Τη λειτουργία του υδατοδρομίου Κέρκυρας, θα αναλάβει η «Υδατοδρόμια Βορείου Ιονίου», μια μεικτή εταιρεία την οποία συνέστησαν ο τοπικός οργανισμός λιμένος (ΟΛΚ), ο ιδιοκτήτης του έργου και η «Ελληνικά Υδατοδρόμια», που ανήκει στους τεχνικούς σύμβουλους αδειοδοτήσεων και διαχείρισης υδατοδρομίων.
Τη «σκυτάλη» αναμένεται να παραλάβει η Hellenic Seaplanes με στόχο να ολοκληρώσει τις σχετικές αδειοδοτήσεις σε μια σειρά υδατοδρομίων σε άλλες περιοχές (π.χ. Σποράδες, Βόλος κ.α.), ιδιωτικά ως επενδυτής, μόλις «κάτσει η σκόνη» από τις διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τους Ευρωπαίους εταίρους της. Η Hellenic Seaplanes, σκοπεύει να έρθει σε επαφή με όλα τα εμπλεκόμενα υπουργεία εντός των επόμενων ημερών, προκειμένου να κινηθούν οι διαδικασίες για την πλήρη ανάπτυξη του project, που προσωρινά είχε «παγώσει».
«Εμείς, πιστώνουμε με χρόνο την κυβέρνηση για να άρει τον επενδυτικό αποκλεισμό της χώρας από τα ξένα κεφάλαια…», συμπληρώνει ο κ.Χαραλάμπους.
Ως σήμερα, περισσότερα από 40 υδατοδρόμια βρίσκονται στην φάση αδειοδότησης και υλοποίησης στην Ελλάδα και αν γίνουν όλα όπως πρέπει, ως το καλοκαίρι θα έχουν αρχίσει τα πρώτα δρομολόγια των υδροπλάνων. Σχεδιασμός υπάρχει και για την κατασκευή Μητροπολιτικού Υδατοδρομίου στο ΣΕΦ, εντούτοις παραμένει στα χαρτιά με δεδομένο ότι δεν έχει προχωρήσει, ακόμα, ο διαγωνισμός που το αφορά.
Το project των υδροπλάνων θεωρείται ένα «στοίχημα», λοιπόν και για την κυβέρνηση, η οποία καλείται να κερδίσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών, σε ένα κλάδο που μπορεί να «φέρει» πολλά εκατομμύρια στην ελληνική οικονομία, μόλις ομαλοποιηθεί η κατάσταση της.