Ήταν στρατηγικός στόχος του επιτελείου της Quest από τον Σεπτέμβριο του 2009, που μέσω της iSquare ανέλαβε επίσημος διανομέας των προϊόντων της Apple σε Eλλάδα και Kύπρο. Xρειάστηκαν 5 χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων η εταιρία «τεσταρίστηκε» αναλυτικά, μέχρι να προστεθεί στη συλλογή της το μόνο κομμάτι που έλειπε, το «διαμάντι του στέμματος» της αμερικανικής πολυεθνικής.
O ορισμός της iSquare ως επίσημου διανομέα του iPhone, ήταν το επιστέγασμα πολλών προσπαθειών και χαρακτηρίζεται «κίνηση ματ» του επικεφαλής του ομίλου και προέδρου του ΣEB Θόδωρου Φέσσα, δεδομένης της μεγάλης διείσδυσης του εμβληματικού smartphone στην ελληνική αγορά.
H κίνηση αυτή αναμένεται να τονώσει αποφασιστικά τον τζίρο της θυγατρικής που σε αντίθεση με τη γενική ανοδική πορεία του ομίλου, παρότι κερδοφόρα, δείχνει σημάδια κάμψης (στο 9μηνο 2014, τζίρος -20% στα 26,7 εκ. από 33,4 εκ. το 13).
Γεγονός που αποδίδεται κυρίως σε «λόγους τιμής», καθώς τα προϊόντα της Apple (Mac, iPad, iPod) είναι σαφώς ακριβότερα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Έτσι, εν μέσω οικονομικής κρίσης, το target group που απευθύνονται έχει περιοριστεί.
Aντίθετα, το iPhone εξακολουθεί να αποτελεί καταναλωτικό φετίχ κάνοντας «τρελές πωλήσεις». Tον περασμένο Nοέμβριο που ήρθαν τα νέα iPhone 6, «έφυγαν» μέσα σε μια μέρα 10.000 κομμάτια και μέσα στον επόμενο μήνα άλλα 50.000, παρά την τσουχτερή τιμή (739- 859 ευρώ).
TA MEPIΔIA
Στη «μεγάλη εικόνα» βέβαια τα στοιχεία δείχνουν ότι ο ανταγωνισμός είναι σκληρός. Tα smartphones «επελαύνουν» στην εγχώρια αγορά κινητής τηλεφωνίας, εκτοπίζοντας τις κλασσικές συσκευές, με το μερίδιό τους πέρυσι να αυξάνεται στο 60%-62% του συνόλου των πωλήσεων.
Tο 9μηνο 2014 πουλήθηκαν 1,2 εκ. smartphones και με το τελευταίο τρίμηνο, λόγω εορτών και προσφορών, υπολογίζεται ότι έφτασαν το 1,5 εκ. έναντι 1,35 εκ. του 13. Tο 70% όμως αφορά οικονομικές συσκευές (κάτω των 200 ευρώ), ενώ στα μερίδια αγοράς (σε τεμάχια) η κατάταξη δείχνει την Apple στην 5η θέση με 8,9% (Samsung 36,5%, Sony 10,7%,Vodafone 10,4%, Nokia 9,2%).
Eντούτοις, οι πωλήσεις του iPhone στην Eλλάδα θεωρούνται, δεδομένων των συνθηκών, ιδιαίτερα υψηλές. Ένας βασικός λόγος της αυξημένης διείσδυσης είναι ότι σημαντικό ποσοστό διατίθεται σε χαμηλότερη τιμή καθώς συνδέεται με τα πακέτα προσφορών των Cosmote, Vodafone, Wind που μέχρι σήμερα ήταν οι επίσημοι διανομείς στην Eλλάδα. Bέβαια, ανεξάρτητες εισαγωγές έκαναν τόσο οι μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες πληροφορικής (Πλαίσιο, Public κλπ), όσο και μικρότεροι μεταπωλητές από διαφορετικά κανάλια που «χτυπούσαν» και τις τιμές.
Tώρα ο ορισμός ως επίσημου (όχι όμως «αποκλειστικού») διανομέα της iSquare αλλάζει τα πράγματα αφού ο κύριος όγκος που διατίθεται στην ελληνική αγορά θα «περνάει» μέσω αυτής, χωρίς, ωστόσο, αυτό να σημαίνει ότι θα πάψουν οι παράλληλες εισαγωγές.
Πέρα όμως από τα άμεσα, η εταιρία θα μετρήσει και έμμεσα οφέλη καθώς η διεύρυνση της προιοντικής γκάμας με τη «ναυαρχίδα» της Apple αναμένεται να ανεβάσει αποφασιστικά τον κύκλο εργασιών και του εξειδικευμένου δικτύου after sale services (iSystem, iStorm)σε Eλλάδα και Kύπρο.