Συνεχίζεται το σήριαλ με τη διαιτησία για το Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς εκδόθηκαν 13 αποφάσεις οι οποίες δικαιώνουν την ανάδοχο κοινοπραξία υπό την ΑΕΓΕΚ.
Πρόκειται για αποφάσεις που αφορούν σε μικρά ποσά αποζημιώσεων, αλλά θεωρούνται ενδεικτικές του κλίματος.
Υπενθυμίζεται πως η διαιτησία, στην οποία έχουν προσφύγει τόσο η Αττικό Μετρό (διαχειρίζεται το βαλτωμένο έργο), όσο και η κατασκευαστική κοινοπραξία έχει εκδώσει αρκετές αποφάσεις μέχρι σήμερα, με το όφελος να γέρνει προς την πλευρά των εργολάβων.
Σύμφωνα με το euro2day στελέχη που παρακολουθούν την υπόθεση του έργου (που θα έπρεπε να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2012, αλλά σήμερα είναι άγνωστο αν θα συνεχιστεί ενώ οι ολοκληρωμένες εργασίες δεν ξεπερνούν το 30%) αναμένουν τη νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό.
Υποστηρίζουν πως για να προχωρήσει το έργο απαιτούνται πολιτικές και άλλες αποφάσεις, παράλληλα με τη διαιτησία. Η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό θα αποφανθούν, για παράδειγμα, με ποιον τρόπο θα συνεχιστεί η συνεργασία με την υφιστάμενη κοινοπραξία ή αν θα προχωρήσουν σε νέο διαγωνισμό. Τυχόν επαναπροκήρυξη μπορεί να έχει οφέλη, αφού οι μελέτες είναι πιο «ώριμες», αλλά εγκυμονεί κινδύνους νέων καθυστερήσεων κ.λπ.
Η κοινοπραξία υπό την ΑΕΓΕΚ έχει ζητήσει να αποχωρήσει από το έργο, ενώ η απερχόμενη διοίκηση της Αττικό Μετρό δεν κατάφερε να βγάλει το μετρό Θεσσαλονίκης από την κινούμενη άμμο των τελευταίων ετών.