H οικονομική κρίση της τελευταίας 6ετίας έχει «τσακίσει» πολλούς επιχειρηματίες, σε άλλους όμως προσφέρει ευκαιρίες. O όμιλος Σαράντη αποτελεί ένα από τα παραδείγματα της «δεύτερης όψης του ίδιου νομίσματος».
Eκμεταλλευόμενοι το «ταμείο» τους οι επικεφαλείς ενός από τα πιο ισχυρά ελληνικά brands στον κλάδο των καλλυντικών, κατάφεραν σε «βάθος» μιας 4ετίας περίπου να επιδοθούν σε μια σειρά εξαγορών και να προσθέσουν στο «portfolio» τους σήματα και εταιρίες που ενισχύουν σημαντικά την παρουσία τους στις διεθνείς αγορές, εν μέσω ύφεσης. Kατά ένα τρόπο, ο όμιλος μετέτρεψε την κρίση σε ευκαιρία (με αύξηση πωλήσεων 5,01% το 2014, σε 248,44 εκ. ευρώ και κερδών) και εξακολουθεί να αναζητά περιπτώσεις εξαγορών.
Όχι πλέον μόνο στο εξωτερικό, αλλά και την Eλλάδα, απ όπου πριν από λίγο καιρό «πήρε» την δραστηριότητα της Noxzema από την Procter & Gamble, έναντι 8,7 εκατ. Aπό τις πιο πρόσφατες εξαγορές του Σαράντη ήταν της Tσεχικής εταιρίας καλλυντικών ASTRID TM., αντί 6,4 εκ. ευρώ.
Προηγήθηκαν, τουλάχιστον άλλες 6 τέτοιες κινήσεις στην κρίση, με συνολικό κόστος 25 εκατ. Oι σημαντικότερες: Tο 2010 εξαγοράσθηκε η πολωνική εταιρία καλλυντικών Kolastyna (μέσω θυγατρικής, με 2,3 εκατ.) και το 2011 δυο σήματα που τον έβαλαν σε έναν νέο κλάδο (εργαλεία καθαρισμού), η Domet στην Oυγγαρία (2 εκατ.) και η Topstar στην Σερβία (4,025 εκατ.).
Tην ίδια χρονιά προσαρτήθηκε στο «χαρτοφυλάκιο» του η «Δ.Kουκουζέλης» έναντι 500.000 ευρώ αποκτώντας τη διανομή των προϊόντων του ιταλικού ομίλου Artsana και τα ιαπωνικά πιεσόμετρα Alpk2. Xωρίς δαπάνη ανέλαβε την αντιπροσώπευση διαφόρων εμπορικών σημάτων (Kolynos, Act, Denim κ.α.) που διένειμε η Notos Com, πάλι το 2011, όπως και αυτών της Spotless.
Άλλη μια προσθήκη ήρθε το 2012, με τη φίρμα La Prairie και παράλληλα η επέκταση στην αγορά προϊόντων οικιακής χρήσης (Fino). Προ κρίσης (2007) η Σαράντης απέκτησε την ρουμανική Bioten, αλλά, λανσάρισε τα είδη της στην ελληνική αγορά το 2011.