Η ισπανοσουηδική «μονομαχία» των «φθηνών» brands της ένδυσης στην ελληνική αγορά δίνει προβάδισμα στην Zara έναντι της H&M. Ωστόσο, οι Σουηδοί δεν «το βάζουν κάτω» απέναντι στους Ισπανούς της μητρικής Inditex και αμφότεροι οι δυο όμιλοι συνεχίζουν να επενδύουν στα ελληνικά δίκτυα τους. Οι δυο «αλυσίδες» ανοίγουν καινούργια καταστήματα, αυξάνουν τα έσοδα τους από τα ελληνικά πορτοφόλια και κάθε παρά θα σκέφτονταν να μας «εγκαταλείψουν».
Μπορεί η Zara (και γενικά ο όμιλος Inditex, του Ισπανού δισεκατομμυριούχου Αμάνθιο Ορτέγκα και της οικογένειας του) να βγαίνουν «νικητές» στον «ακήρυχτο πόλεμο» με τους ανταγωνιστές τους, αλλά, ισχύει και για τους δυο η σοφή παροιμία που επιμένει ότι η «φθήνια τρώει τον παρά»… Η Inditex (με περισσότερα brands, όπως τα Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Zara Home, Pull & Bear, Oysho) λειτουργεί 162 καταστήματα στην Ελλάδα, με «ναυαρχίδα» την Zara (με πάνω από 60 σημεία πώλησης) και σκοπεύει να ανοίξει άλλα 12, συνολικά, το 2015.
Οι Σκανδιναβοί της H&M ανέβηκαν στα 32 καταστήματα και ετοιμάζουν ακόμα 2. Η H&M δεν έφθασε στα επίπεδα της Zara-Inditex, αύξησε όμως τις πωλήσεις κατά 24% στο 3μηνο Δεκεμβρίου-Φεβρουαρίου, παρά την αβεβαιότητα στην ελληνική οικονομία και την συρρίκνωση των εισοδημάτων, στα 40,7 εκατ. ευρώ.
Την ίδια ώρα, η Inditex συμπεριλαμβάνει την Ελλάδα στις 8 ισχυρότερες αγορές και εκτιμά ότι της αποδίδει ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά του συνολικού τζίρου της, που μόνο για το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου αυξήθηκε στα 2,5 δισ.
Το 2013 μόνο η Zara εμφάνισε πωλήσεις 183,44 εκατ. ευρώ, ανέβασε την καθαρή κερδοφορία της, κάλυψε συσσωρευμένες ζημιές παλαιότερων χρήσεων και η πρόβλεψη για τους αριθμούς του το 2014 θεωρείται, επίσης, αισιόδοξη…
Σε αυτό βοήθησε η στρατηγική των Ισπανών, οι οποίοι προχώρησαν σε αναδιάρθρωση του δικτύου τους, με δυο ηχηρά λουκέτα στα καταστήματα της Uterque. Τακτική η οποία βοήθησε τον όμιλο να επιστρέψει στην κερδοφορία στην Ελλάδα, μετά από συνεχόμενες ζημιογόνες χρήσεις.
Οι επενδύσεις στο λιανεμπόριο αποτελούν είδηση αυτή την εποχή για την ελληνική αγορά, που κάθε άλλο παρά περίοδο ακμής διανύει. Στον «πόλεμο» των φθηνών brands της ένδυσης κάνει «αντεπίθεση» και μια άλλη ισπανική μάρκα, η Mango κάτω από την «ομπρέλα» του ομίλου Φάις.