Αύξησε 11% τον τζίρο του, 7% την επισκεψιμότητα του και έφθασε σε κερδοφορία 12,9 εκατ., εν μέσω ύφεσης
Οι αντοχές των μεγάλων malls στην διάρκεια της μεγάλης οικονομικής κρίσης που «χτυπά» την Ελλάδα τα τελευταία 5 χρόνια επιβεβαιώνονται από τις επιδόσεις των τριών «διαμαντιών» της Lamda Development. Από τα μεγάλα εμπορικά κέντρα που ανήκουν στο «χαρτοφυλάκιο» του ομίλου Λάτση, το «Golden Hall» της λεωφόρου Κηφισίας είναι αυτό που «έσπασε τα κοντέρ, χωρίς να υστερούν τα «The Mall Athens» και «Mediterranean Cosmos».
Η «ναυαρχίδα» της Lamda Development, παρουσίασε εντυπωσιακή αύξηση όλων των μεγεθών της, απόρροια και του γεγονότος ότι απευθύνεται σε ένα πιο ευρύ κοινό πλέον, φιλοξενώντας όχι μόνο πολυτελή και ακριβά brands, αλλά, και ορισμένα από τα λεγόμενα πιο «λαϊκά», που απευθύνονται σε μικρότερα «βαλάντια».
Το συγκεκριμένο «μίγμα» έφερε το «Golden Hall» στην κορυφή το 2014, με άνοδο του τζίρου του στο 11%, της επισκεψιμότητας του στο 7% και της λειτουργικής κερδοφορίας του στα 12,9 εκατ. ευρώ (+4%), στα υψηλότερα επίπεδα έναντι των άλλων δυο.
Το «Mediterranean Cosmos» της Θεσσαλονίκης σημείωσε αντίστοιχες αυξήσεις 8% στον κύκλο εργασιών του, 6% στους επισκέπτες που το προτίμησαν και 10% στην λειτουργική κερδοφορία του (12,6 εκατ. ευρώ).
Το «αδελφό» του «Golden Hall», το «The Mall Athens» στο Μαρούσι, «είδε» τον τζίρο του και την επισκεψιμότητα του να ανεβαίνουν κατά 6% και 4%, με την λειτουργική κερδοφορία του στα 12 εκατ. ευρώ (+3%).
Συνολικά, τα EBITDA των τριών malls της Lamda Development κινήθηκαν ανοδικά και πρόσφεραν ώθηση στον όμιλο, με αύξηση 5% (37,5 εκατ. ευρώ), με τα ενοποιημένα λειτουργικά αποτελέσματα προ αποτιμήσεων που αναλογούν στον όμιλο να φθάνουν τα 28 εκατ. ευρώ (+9%).
ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ +98%
Ο συνολικός τζίρος των καταστημάτων των τριών malls αυξήθηκε, μάλιστα, κατά 8%, η επισκεψιμότητα τους κατά 5% και η μέση πληρότητα τους ξεπερνά το 98%. Το «φαινόμενο» ότι, παρόλα αυτά, εξακολουθεί να παρατηρείται αύξηση της ζήτησης για μισθώσεις στα τρία εμπορικά κέντρα της Lamda Development, δίνουν την «ψήφο εμπιστοσύνης» και των εμπόρων, μετά από το καταναλωτικό κοινό.
Ένα άλλο σημείο το οποίο «ανεβάζει» τα malls είναι οι ενέργειες μάρκετινγκ και επικοινωνίας, που προσελκύουν το πελατειακό κοινό. Γενικά, το «μοντέλο» των εμπορικών κέντρων φαίνεται να επικρατεί στην ελληνική αγορά, αφού, παρά την πτώση των εισοδημάτων και τον ανταγωνισμό από την ελεύθερη αγορά, οι δείκτες τους αυξάνονται.
Στις σημαντικές εξελίξεις του 2014 για την Lamda συμπεριλαμβάνεται η ΑΜΚ των 150 εκατ. ευρώ, που έδειξε την εμπιστοσύνη των εγχώριων και ξένων επενδυτών στην εισηγμένη και είσοδος της Blaskstone/GSO ως στρατηγικού επενδυτή.