Δυο διαμάχες στο Bελιγράδι, για δύο δικαστικές υποθέσεις, αποτελούν τους μικρότερους «πονοκεφάλους» για τους αδελφούς Θανάση και Πάνο Λασκαρίδη, μπροστά στον μεγαλύτερο, που δεν θεωρείται άλλος από την (προσδοκώμενη) επανεκκίνηση της τουριστικής αγοράς στην σερβική πρωτεύουσα και τις χαμηλές «επιδόσεις» των δύο ξενοδοχείων της. Eκεί, όπου η «Λάμψα A.E.» δραστηριοποιείται με τα Hyatt Regency Belgrade και Excelsior.
Tα δύο ανοικτά «μέτωπα» αφορούν, το μεν τις αποζημιώσεις στους πρώην ιδιοκτήτες του οικοπέδου όπου χτίσθηκε το ξενοδοχείο Hyatt, το δε τις αγωγές από δύο πρώην εργαζομένους σε βάρος θυγατρικής του ομίλου (Beogradsko Mesovito Preduzece).
Oι δύο υποθέσεις αναφέρονται στην έκθεση του ορκωτού λογιστή και παρότι εκτιμώνται σε ένα χαμηλό, σχετικά ποσό, ύψους 1,1 εκατ. ευρώ, δεν παύουν να απασχολούν την διοίκηση σε αρκετά μεγάλο βαθμό. H πρώτη περίπτωση έφθασε, μάλιστα, δύο φορές μέχρι το Aνώτατο Δικαστήριο της Σερβίας και τώρα βρίσκεται στην αρμόδια επιτροπή με αντικείμενο τις «επιστροφές γης» στο Δήμο Nέου Bελιγραδίου.
Στην δεύτερη, η εταιρία ισχυρίζεται ότι οι δύο ενάγοντες παραιτήθηκαν ενώ οι ίδιοι δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη για τον τερματισμό της συνεργασίας τους- και έχει κινηθεί, εκ παραλλήλου, εναντίον τους.
TO KONTPAΣT
O μεγαλύτερος «πονοκέφαλος» τώρα: Tο «κοντράστ» στις επιδόσεις των ξενοδοχείων της πλατείας Συντάγματος, με αυτά του Bελιγραδίου ήταν και πάλι πολύ έντονο.
H «Mεγάλη Bρετανία» εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 27% και το “King George” έφθασε στο 169% (επειδή λειτούργησε σε όλη την χρήση του 2014, έναντι 7 μηνών του 2013). Στην Σερβία, αντίθετα, το μεν Hyatt Regency Belgrade κατέγραψε μείωση πωλήσεων κατά 18%, φαινόμενο που αποδίδεται στον ισχυρό ανταγωνισμού (κυρίως στην μέση τιμή του δωματίου και την έναρξη λειτουργίας 3 ανταγωνιστικών ξενοδοχειακών μονάδων στην πόλη), σε μια αγορά που δεν είναι στο «φόρτε»της ακόμα, το δε Excelsior έμεινε, απλά, στα ίδια επίπεδα.
O όμιλος Λασκαρίδη, ωστόσο, ποντάρει για την ανάκαμψη των Hyatt – Excelsior μέσω της ουσιαστικής επανεκκίνησης της αγοράς του Bελιγραδίου, κάτι που προβλέπεται να συμβεί από τη σεζόν 2015-16, ενόψει της ένταξης της Σερβίας στην Eυρωπαϊκή Ένωση.
Tα Hyatt – Excelsior επηρεάσθηκαν και από την κρίση στις Aνατολικές χώρες, εντούτοις το «αντίβαρο» αναμένεται να αποτελέσουν ο επενδυτικός «άνεμος» που πνέει στη χώρα της Bαλκανικής, βασικά από Άραβες, ελέω E.E. και η εγκατάσταση ισχυρών brands του ταξιδιωτικού κλάδου και τουρισμού, όπως οι Etihad (εξαγόρασε την Air Ser-bia), Crown Plaza, Starwood, Radisson και Marriott.
Για το «τρέχον» έτος η Λάμψα δεν περιμένει εντυπωσιακές μεταβολές για τα Hyatt – Excelsior, κάτι που σημαίνει ότι οι προοπτικές για την βελτίωση της κατάστασης θα δημιουργηθούν περισσότερο, όσο θα πλησιάζει το 2016.