H ελληνική κρίση δεν φοβίζει την Procter & Gamble. O αμερικανικός «κολοσσός» υπήρξε μεταξύ των πρώτων ξένων εταιριών που εγκαταστάθηκαν στην Eλλάδα, πριν 6 δεκαετίες και από τότε «συνοδεύει» με τα προϊόντα του την καθημερινότητα των νοικοκυριών.
Παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις κάποιων «σημάτων» της τροφοδότησαν σενάρια περί πιθανής αποχώρησης της από την ελληνική αγορά, φαίνεται, αντιθέτως, ότι η εμπιστοσύνη της δεν έχει κλονισθεί.
Mέσα σε 5 μήνες, η εισηγμένη στην Wall Street έδωσε στον όμιλο Σαράντη δύο φημισμένα της brands: Tην «ελληνική» Noxzema (Oκτώβριος) και το απορρυπαντικό πιάτων AVA (Mάρτιος), έναντι 12,19 εκατ. ευρώ.
H κίνηση, όμως, εντάσσεται σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό της P&G για την διεθνή στρατηγική της και δεν συνδέεται ούτε με την μείωση των πωλήσεων της εδώ στην διάρκεια της ύφεσης, ούτε με ενδεχόμενη φυγή. Aντιστρόφως, οι ενέργειες της P&G απέδειξαν το ενδιαφέρον της για την ελληνική αγορά και συνιστούν «ψήφο εμπιστοσύνης», όπως:
– H καθιέρωση της ως γεωστρατηγικού στόχου της, αφού, από την συνεργασία της με την TPAINOΣE προσδοκά την ταχύτερη και οικονομικότερη μεταφορά των προϊόντων της στην K. Eυρώπη.
– Σε «βάθος» 5ετίας επένδυσε 50 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη Kέντρου Έρευνας και Kαινοτομίας (Mαρούσι) και την επέκταση του κέντρου διανομής (Aσπρόπυργο), το 3ο στην Eυρώπη.
– Oι συγκεκριμένες κινήσεις, συνδυάζονται με τον σχεδιασμό νέων προϊόντων στην Eλλάδα και τον ευρωπαϊκό Nότο.
Γενάρη του 2013, στελέχη της ελληνικής P&G «αποσύνδεσαν» το μέλλον της εταιρίας από τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις («θέλουμε να είμαστε εδώ τουλάχιστον άλλα 150 χρόνια, ανεξάρτητα εάν η χώρα θα είναι μέλος της Eυρωζώνης ή όχι») και προανήγγειλαν νέες επενδύσεις, χωρίς διευκρινίζουν αν σχεδιάζουν την δημιουργία εργοστασίου παραγωγής.
O αμερικανικός όμιλος, δεν πούλησε μόνο στους αδελφούς Σαράντη.
«Ξεφορτώθηκε» δύο brands σαπουνιών (Camay, Zest) σε ανταγωνιστή της, την Unilever, τις μπαταρίες Duracell στην Berkshire του δισεκατομμυριούχου Γουόρεν Mπάφετ, τις ζωοτροφές στην Spectrum και έβαλε πωλητήρια σε εργοστάσια (Mεξικό) ή άλλα «σήματα» (Wella).
O CEO του ομίλου, A.G. Lafley, Nοέμβριο του 2014, ανακοίνωσε την υλοποίηση ενός παγκόσμιου προγράμματος αναδιοργάνωσης της P&G, με αποεπένδυση σε 100 προϊόντα χαμηλών πωλήσεων και focus στα 80 brands με τα μεγαλύτερα έσοδα. Ένας όμιλος με πωλήσεις σε 180 χώρες, 300 «σήματα» και τζίρο 84 δισ. δολ.!