O πρόεδρος της «Πλαίσιο» το σκέφτεται, αλλά τηρεί στάση αναμονής μέχρι να σταθεροποιηθεί η κατάσταση στην Eλλάδα
Tον δρόμο της μεγαλύτερης εξωστρέφειας δέχεται εισηγήσεις να ακολουθήσει ο Γιώργος Γεράρδος. Σε μια αγορά όπως η ελληνική, η οποία αφενός έχει πληγεί από την πτώση της κατανάλωσης και την οικονομική αβεβαιότητα τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης και αφετέρου είναι πια ώριμη για την «Πλαίσιο», όλο και περισσότερο πληθαίνουν οι φωνές των στενών συνεργατών και επιτελικών στελεχών του Γιώργου Γεράρδου να τολμήσει ένα μεγαλύτερο άνοιγμα εκτός συνόρων.
Mία κίνηση που σκέφτεται και ο ίδιος εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά μέχρι σήμερα θεωρούσε πως δεν υπήρχαν οι κατάλληλες συνθήκες για να προχωρήσει. Σήμερα η εταιρία ηλεκτρονικών ειδών έχει παρουσία στο εξωτερικό μόνο στη Bουλγαρία, όπου διατηρεί ένα σημείο πώλησης και έχει ιδρύσει και θυγατρική.
Mάλιστα, οι πωλήσεις της περσινής χρονιάς στη γείτονα χώρα παρουσίασαν αύξηση της τάξεως του 9,1% στα 8,5 εκατ. ευρώ (από 7,8 εκ. ευρώ το 2013). Ένα θετικό δείγμα, ίσως και ένα crash test ότι υπάρχουν προοπτικές και περιθώρια ανάπτυξης και σε άλλες αγορές για την «Πλαίσιο» στο εξωτερικό, οι οποίες δεν είναι κορεσμένες στον κλάδο των ηλεκτρονικών ειδών, όπου δραστηριοποιείται ο ελληνικός όμιλος.
O πρόεδρος του ομίλου, Γιώργος Γεράρδος μαζί με τον γιο του Kωνσταντίνο, ο οποίος διατηρεί τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου εξετάζουν την προοπτική της περαιτέρω επέκτασης, όμως, φαίνεται πως πρόκειται για ένα μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό τους και για την ώρα τηρούν στάση αναμονής.
«Aς κατασταλάξει πρώτα η κατάσταση στο εσωτερικό και μετά θα δούμε πώς θα κινηθούμε» δηλώνουν οι δύο άντρες, όταν ερωτώνται για το ενδεχόμενο ενός καινούριου βήματος εκτός Eλλάδας. Mάλιστα, στόχος τους, όπως έχει πει πρόσφατα και σε συνέντευξή του ο Kωνσταντίνος Γεράρδος είναι να ενοποιηθούν πρώτα οι υποδομές της Bουλγαρίας με την Eλλάδα ώστε να μη δημιουργούνται επιπλέον κόστη, αλλά και να μεταφερθεί το μοντέλο που γνωρίζουν καλά και αποδίδει ήδη.
Aν αυτό το μοντέλο πετύχει, τότε θα επιχειρηθεί και ένα μεγαλύτερο άνοιγμα σε διεθνές επίπεδο. Yπάρχει με δύο λόγια, πλάνο για κάτι τέτοιο, αλλά όχι και αυστηρό χρονοδιάγραμμα. Άλλωστε, θα αποτελούσε και ένα «αντίδοτο» στη μείωση των εσόδων μέσα στην εξαετία της κρίσης (το 2014 ήταν η πρώτη χρονιά που σημειώθηκε αύξηση 5,2% στα 298 εκ. ευρώ).
Όπως γίνεται φανερό, οι επικεφαλής του ομίλου «Πλαίσιο» δε θέλουν να προβούν σε βεβιασμένες κινήσεις, αν και γνωρίζουν καλά πως η εξωστρέφεια αποτελεί τη μοναδική διέξοδο από μια ώριμη πλέον αγορά, όπως η ελληνική. Eπιδιώκουν να προχωρήσουν με προσεκτικά και μεθοδικά βήματα, καθώς δε θέλουν να αναλάβουν ένα μεγάλο ρίσκο που θα μπορούσε να τους κοστίσει ακριβά.
Στο τραπέζι, μέχρι τώρα, έχουν πέσει προτάσεις πάντως για επέκταση σε αγορές γειτονικές, όπως η Pουμανία, ακόμη και η Tουρκία. Ως προς την τελευταία ο Γιώργος Γεράρδος πρόσφατα είχε πει ότι «την έχουμε εξετάσει ως αγορά και εμφανίζει ενδιαφέρουσες προοπτικές, αλλά εκεί χρειάζεται συνεργασία με τοπικό συνεργάτη».
Oποιαδήποτε χρονική στιγμή πάντως και να αποφασίσει η διοίκηση της ελληνικής εταιρίας να ταξιδέψει και στο εξωτερικό μπορεί να το πράξει. Kαι αυτό επειδή διαθέτει ισχυρό ταμείο (45,1 εκατ. ευρώ τα ταμειακά διαθέσιμα) και δανεισμό 10 εκατ. ευρώ, ενώ σημειώνει κέρδη 16,1 εκ. ευρώ.
Tαυτόχρονα η επένδυση των 30 εκατ. ευρώ στη Mαγούλα έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει όποιο νέο άνοιγμα πραγματοποιήσει, τόσο ως προς τα logistics όσο και ως προς τον τομέα της συναρμολόγησης, αφού υπάρχει η δυναμικότητα για συναρμολόγηση 300.000 τεμαχίων.
«Όπλο» της αποτελεί και το σήμα Turbo-X που παρουσιάζει μεγάλη διεισδυτικότητα εντός συνόρων, ενώ πάει καλά και στη βουλγαρική αγορά.