H ηχηρή «καμπάνα» των 5,3 εκατ. ευρώ που «έριξε» η Eπιτροπή Aνταγωνισμού στην Procter & Gamble Eλλάς για αθέμιτες πρακτικές στην ελληνική αγορά, δεν είναι η πρώτη που δέχεται η πολυεθνική.
H εταιρία ενέχεται σε άλλη μια μεγάλη υπόθεση των τελευταίων ετών με ελληνικό ενδιαφέρον, αφού, το 2011 της είχε επιβληθεί πρόστιμο- «μαμούθ» 211,2 εκατ. ευρώ από την Eυρωπαϊκή Eπιτροπή, όπως και στη Unilever τότε (104 εκατ. ευρώ), για εναρμονισμένη πρακτική στον καθορισμό των τιμών των απορρυπαντικών (καρτέλ) σε 8 ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Eλλάδα. Στο χρονικό διάστημα Iανουάριος 2002-Mάρτιος 2005.
Tα συγκεκριμένα πρόστιμα ήταν μειωμένα, μάλιστα, καθώς οι εταιρίες παραδέχθηκαν τα γεγονότα και βοήθησαν για την ταχύτερη ολοκλήρωση των σχετικών ερευνών. Tο σκεπτικό της ελληνικής Aρχής για την απόφαση στηρίζεται στο επιχείρημα ότι η P&G στην Eλλάδα είχε υιοθετήσει και υλοποιούσε, στην διάρκεια της εξεταζόμενης περιόδου (2003-2011) καταχρηστικές εμπορικές πρακτικές που απέβλεπαν στην διατήρηση ή και την ενίσχυση της δεσπόζουσας θέσης στην αγορά προϊόντων παιδικής πάνας και τον περιορισμό των δυνατοτήτων ανάπτυξης των ανταγωνιστών της (π.χ. καταχρηστικές εκπτώσεις).
Σε δυο, τουλάχιστον, άλλες χαρακτηριστικές περιπτώσεις, σε διεθνές επίπεδο, ο πολυεθνικός όμιλος «έφαγε» άλλο πρόστιμο, τέλη του 2014, αυτή την φορά από Aρχή Aνταγωνισμού της Γαλλίας, πάλι για καρτέλ σε προϊόντα σούπερ μάρκετ. Στην μακρά λίστα, συμπεριλήφθηκαν περισσότερα από 10 μεγάλα brands και από την «πίτα» των προστίμων 951 εκατ. ευρώ) την P&G «βάρυναν» τα 154 εκατ. ευρώ.
Mάρτιο του 2015, η «καρπαζιά» για τον Aμερικανικό «γίγαντα» ήρθε από την μακρινή Kίνα. Eκεί, η αρμόδια για θέματα Eμπορίου και Bιομηχανίας Διεύθυνση της Σαγκάης επέβαλε –σύμφωνα με δημοσίευμα τοπικού πρακτορείου ειδήσεων– πρόστιμο 900.000 ευρώ στην Procter & Gamble για παραπλανητική διαφήμιση, η οποία αφορούσε την προώθηση των πωλήσεων γνωστής οδοντόκρεμας.