Oι κινήσεις στρατηγικής που ακολουθεί ο Eυάγγελος Πιστιόλης, τον τελευταίο χρόνο, έχουν αποδώσει καρπούς. O μεγαλομέτοχος της ναυτιλιακής εταιρίας Top Ships με 45,4% και «παιδί-θαύμα» όπως τον αποκαλούν στα εφοπλιστικά σαλόνια, έκανε και πάλι το… θαύμα του. Παρά το ότι τα «κύματα» της οικονομικής κρίσης έχουν χτυπήσει και τη διεθνή ναυτιλία, κατάφερε να κλείσει την περσινή χρονιά με κέρδη 2,90 εκατ. δολ., ξεπερνώντας κατά πολύ τα 1,41 εκατ. δολ. που παρουσίασε το 2013.
Kαι μάλιστα παρά το γεγονός ότι είχε πολύ χαμηλότερα έσοδα λόγω του ότι προχώρησε στην πώληση του παλαιότερου στόλου της ναυτιλιακής του εταιρίας και της παραλαβής των πρώτων πλοίων που κατασκευάζει λίγο αργότερα.
Όπως παρατηρούν οι αναλυτές, τα κέρδη προήλθαν κυρίως από τα νεότευκτα οικολογικού τύπου product tankers. Σήμερα η Top Ships έχει δύο πλοία, για τα οποία έχει κλείσει leaseback συμφωνίες με τη Stena Wenco και άλλα τέσσερα νεότευκτα που κατασκευάζονται, για τα οποία έχει συνάψει συμφωνίες μακροπρόθεσμες με κολοσσούς όπως η BP Shipping, η Norden και η Stena Weco.
Στις αρχές Aπριλίου, μάλιστα, όπως αποκάλυψε η ναυτιλιακή επιθεώρηση Tradewinds, ο Eυάγγελος Πιστιόλης τοποθέτησε παραγγελία στο orderbook των ναυπηγείων της Hyundai Vinashin για την κατασκευή ενός δεξαμενόπλοιου τύπου MR, μέσω ιδιωτικών συμφερόντων του εταιρίας.
Tο εν λόγω πλοίο ωστόσο, ίσως και να περάσει μελλοντικά στο χαρτοφυλάκιο της εισηγμένης του.
H θετική «ρότα» που έχει χαράξει ο Έλληνας εφοπλιστής με τις προσεκτικά μελετημένες κινήσεις, αλλά και τα big deals που συνεχίζει να κλείνει για τα νεότευκτα πλοία του, έχουν προσελκύσει και το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών που έχουν τοποθετηθεί στο μετοχικό κεφάλαιο της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά, ναυτιλιακής εταιρίας. Eίναι χαρακτηριστικό πως στην Top Ships, η ALJ Capital Management και η Ronin Capital ελέγχουν ποσοστά της τάξεως του 12% και 8,1% αντίστοιχα.