Έρχεται στην Ελλάδα η «αλυσίδα» οικιακού εξοπλισμού του δισεκατομμυριούχου Λαρς Λάρσεν
«Σκανδιναβικός εμφύλιος» ξεσπά στην ελληνική αγορά οικιακού εξοπλισμού. Η «αλυσίδα» λιανεμπορίου Jysk Group από την Δανία, με ιδρυτή και ιδιοκτήτη της τον 66χρονο δισεκατομμυριούχο Λαρς Λάρσεν, ετοιμάζεται να κάνει «απόβαση» στην χώρα μας.
Προφανής στόχος του επιχειρηματία με την πολυσχιδή δραστηριότητα (που λανσάρει και ρολόγια χειρός με το όνομα του) είναι να «χτυπήσει» μερίδια από ανταγωνιστές όπως τα IKEA, κυρίως, ένα brand σουηδικής προέλευσης, που αντιπροσωπεύεται από τον επιχειρηματία Βασίλη Φουρλή και αποτελεί τον εγχώριο leader του κλάδου.
Jysk Group vs IKEA Stores, λοιπόν! Οι Δανοί, σχεδιάζουν να εισέλθουν στην ελληνική αγορά αρχής γενομένης από την Λάρισα, με την προοπτική να αναπτύξουν το δίκτυο τους σε όλες τις μεγάλες πόλεις – Αθήνα, Θεσσαλονίκη και όχι μόνο.
Η Jysk Group εμφανίζεται ως «απειλή» για τα ΙΚΕΑ, που ναι μεν παρουσίασαν μια αύξηση της τάξης του 7,3% στις πωλήσεις του τριμήνου (55,7 εκατ. ευρώ, από 51,9 εκατ. ευρώ), αλλά, διεύρυναν τις ζημιές τους (προ φόρων) στα 3,8 εκατ. ευρώ από 3,5 εκατ. ευρώ.
Όταν «φουντώσει» η «μάχη» του ανταγωνισμού, εύλογα θα παιχθούν πολλά στην εμπορική πολιτική που θα ακολουθήσει η κάθε εταιρία, με «όπλο» τις τιμές και τις προσφορές τους και πρώτο μέλημα τους την προσέλκυση των πελατών. Βέβαια, η ύπαρξη ζημιών, αυτομάτως, δυσκολεύει αυτό το «παιχνίδι» για μια επιχείρηση, αν αναγκασθεί να περιορίσει τα περιθώρια του κέρδους της, για να αντέξει στον αυξημένο ανταγωνισμό.
Υπό αυτή την έννοια, το ενδιαφέρον στρέφεται τόσο στην προϊόντική «γκάμα» που θα προωθήσει στην ελληνική αγορά η «αλυσίδα» Jysk Group, όσο και στην τιμολογιακή πολιτική της.
Γιατί, στην Δανία, ο Λάρσεν χαρακτηρίζεται ως το… συνώνυμο των προσφορών. Από την άλλη πλευρά, η συρρίκνωση της εγχώριας αγοράς του οικιακού εξοπλισμού δεν προσφέρει τις ευκαιρίες που θα ζητούσε μια επιχείρηση του κλάδου, αφού, θεωρητικά και πρακτικά «κομμάτι» από την ίδια «πίτα», αυτή του «φθηνού επίπλου», διεκδικούν και άλλοι «παίκτες», έστω μικρότερης «εμβέλειας», π.χ. τα καταστήματα ΕΝΤΟΣ (της Sato), η τουρκική Istikbal κ.ά.
ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ Ο ΤΖΙΡΟΣ
Μέχρι ποιου σημείου σκοπεύουν οι Δανοί να επεκτείνουν το ελληνικό δίκτυο τους, θα το δείξει η πράξη. Ήδη, η ιδρυθείσα το 1979 «αλυσίδα» (που ελέγχει 2.200 καταστήματα σε 38 χώρες με τζίρο 3,1 δισ. ευρώ) επιταχύνει τους ρυθμούς ανάπτυξης της, έχοντας ανοίξει περισσότερα από 100 νέα καταστήματα μέσα στο 2014.
Ο όμιλος Φουρλή, ταυτόχρονα, λειτουργεί 7 καταστήματα ΙΚΕΑ, εκ των οποίων τα 5 στην Ελλάδα και άλλα δυο σε Κύπρο-Βουλγαρία, συν 5 σημεία παραγγελιοληψίας (σε Ρόδο, Πάτρα, Χανιά, Ηράκλειο, Κομοτηνή) και το ηλεκτρονικό κατάστημα e-commerce (για Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία).
Για τον Δανό billionaire, η ελληνική αγορά είναι από τα λίγα εναπομείναντα «παρθένα εδάφη» στα Βαλκάνια, αλλά, εκτιμάται ότι η επέκταση της Jysk Group στην Ελλάδα επιβραδύνθηκε λόγω της οικονομικής αστάθειας που επικρατεί, χωρίς φυσικά τα αναιρείται.
Ο Λάρσεν διαθέτει καταστήματα σε Κροατία, Βοσνία, Σερβία, Σλοβενία, ενώ, «τρέχει» την επέκταση της «αλυσίδας» του στο Μαυροβούνιο με πιο ταχείς ρυθμούς, σε σχέση με το project της Ελλάδας, που αποφασίσθηκε την ίδια περίπου χρονική περίοδο.
Αυτή την εποχή, η Jysk Group αναζητά στελέχη και ακίνητα στα οποία θα στεγάσει τα καταστήματα της στην Ελλάδα, συνεπώς η αντίστροφη μέτρηση για την είσοδο της έχει αρχίσει…
Η ΦΑΡΜΑ ΚΑΙ ΤΟ FORBES
Η ζωή του Λαρς Λάρσεν μοιάζει με παραμύθι. Σήμερα, ο επικεφαλής του ομίλου Jysk Group είναι ο 435ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου, μέλος της «χρυσής» λίστας Forbes με προσωπική περιουσία 4,1 δισ. δολ. Πριν «ανέβει» εκεί, ο αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας έζησε και μεγάλωσε σε ένα αγρόκτημα παραγωγής πατάτας.
Πριν από μερικά χρόνια, έστειλε σε 2,4 εκατ. νοικοκυριά της Δανίας το βιβλίο της αυτοβιογραφίας του για να τον γνωρίσουν οι συμπατριώτες του και αποδεικνύει ότι ξέρει καλά το «παιχνίδι» της επικοινωνίας, καθώς συνηθίζει να συμμετέχει συχνά σε τηλεοπτικές διαφημίσεις της Jysk Group!