H On Telecoms οδηγείται στο λουκέτο, μετά από μια 5ετία γεμάτη με σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Το «χρονικό ενός προαναγγελθέντος …επιχειρηματικού ”θανάτου”» αναμένεται να ολοκληρωθεί τον προσεχή Σεπτέμβρη, κατά την συζήτηση της αίτησης πτώχευσης που κατέθεσε η εταιρία τηλεπικοινωνιών.
Τα «κακά μαντάτα» ήρθαν από την απόρριψη της έφεσης για την μη επικύρωση της συμφωνίας εξυγίανσης με τους πιστωτές της (μέσω υπαγωγής της στο άρθρο 106) από το δικαστήριο. Η κατάσταση κρίθηκε «μη αναστρέψιμη», αφού, μόνο οι υπέρογκες ζημιές που συσσωρεύτηκαν στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, αρκούν για να «σβήσει» το σήμα της, αν και όλα θα ξεκαθαρίσουν οριστικά σε λίγους μήνες… Στον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της On Telecoms, οι συσσωρευμένες ζημιές -μέχρι τα τέλη του 2013- έφθαναν τα 348 εκατ.
Με αυτό το δεδομένο, οι αλλεπάλληλες ζημιογόνες ετήσιες χρήσεις δεν της επέτρεψαν να «ανασάνει». Τους τελευταίες μήνες η εταιρία λειτουργούσε στο «όριο» με περιορισμένο προσωπικό, ενώ, παύθηκε από τα καθήκοντα του ο επί 6 χρόνια CEO της, Γρηγόρης Αναστασιάδης…
ΠΡΟΦΗΤΙΚΑ ΛΟΓΙΑ
Η «αστοχία» του business plan της On Telecom ήταν η μια αιτία του «κακού». Η εταιρία η οποία λάνσαρε πρώτη της υπηρεσίες triple play στην Ελλάδα δεν κατάφερε ποτέ να παρουσιάσει κέρδη, παρά το εντυπωσιακό ξεκίνημα της. Δεύτερη αιτία αποτέλεσε η ύφεση της ελληνικής οικονομίας, με την On Telecoms να μην κρατά στα χέρια της τα κατάλληλα «αντίδοτα».
Η «αντίστροφη μέτρηση» άρχισε, ουσιαστικά, το 2010. Τα αδιέξοδα μεγάλωσαν, όταν «κάηκε» κάθε επιλογή εξόδου από την κρίση, μέσα από μια πιθανή εξαγορά ή μια συγχώνευση της με μια μεγαλύτερη εταιρία του κλάδου.
Παράλληλα, η On Telecoms είδε την οικογένεια Εφραίμογλου να της «γυρνά την πλάτη», μετά από το deal για την απορρόφηση της Vivodi. Το 2011, ο «γάμος» που δημιούργησε έναν από τους ισχυρότερους εναλλακτικούς παρόχους στην ελληνική αγορά οδηγήθηκε σε «διαζύγιο», μετά την απόφαση των Εφραίμογλου για την αποεπένδυση τους από τις τηλεπικοινωνίες. Τα λόγια της κας Εφραίμογλου αποδείχθηκαν προφητικά:«Η οικονομική κρίση και ο ανταγωνισμός δεν αφήνουν πολλά επιχειρηματικά περιθώρια σε μια αγορά μικρή, όπως η ελληνική»…