Η στρατηγική του Αθανασόπουλου έβαλε την αλυσίδα σε κερδοφόρο τροχιά μετά από τέσσερα χρόνια
Όταν πριν από δύο χρόνια ανακοινώθηκε πως ο Ανδρέας Αθανασόπουλος θα αναλάβει καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου και αντιπροέδρου της Dixons South East Europe- Κωτσόβολος, στους επιχειρηματικούς κύκλους πολλοί αναρωτήθηκαν «τι δουλειά έχει ένα υψηλόβαθμο τραπεζικό στέλεχος με μεγάλη θητεία και στην Εθνική Τράπεζα, στον κλάδο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών».
Κάποιοι μάλιστα, με δεδομένο το «αιματοκύλισμα» που έχει υποστεί η συγκεκριμένη αγορά από την κρίση με την πτώση του τζίρου να αγγίζει τα τελευταία χρόνια ακόμη και το 40%, προχώρησαν ακόμη παραπέρα, προδικάζοντας ένα αρνητικό αποτέλεσμα. Όμως, τα αρνητικά σχόλια δεν επιβεβαιώθηκαν. Ο CEO της Κωτσόβολος έχει κατορθώσει όχι μόνο να αναμορφώσει την αλυσίδα που ελέγχει ο βρετανικός κολοσσός της Dixons, αλλά και να επιστρέψει αυτή σε καθαρή κερδοφορία στην τελευταία χρήση (Απρίλιος 2014-2015) μετά από τέσσερα χρόνια, έχοντας έτσι μεγαλύτερα «ατού» στα χέρια της έναντι του ανταγωνισμού.
Και κυρίως έναντι της δεύτερης μεγαλύτερης αλυσίδας, της γερμανικής Media Markt που έχει υποστεί κραδασμούς στην εγχώρια αγορά και παλαιότερα υπήρχαν πληροφορίες ότι εξέταζε το ενδεχόμενο αποχώρησης από την ελληνική αγορά ή έστω παραμονής της μόνο μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματός της, αλλά και έναντι της ελληνικής Ηλεκτρονικής Αθηνών του Γιάννη Στρούτση.
Η πρώτη σε επίπεδο μητρικής «είδε» διεθνώς τα έσοδά της να υποχωρούν κατά 75% στα 62 εκ. ευρώ, συνεχίζοντας τη στρατηγική αναδιοργάνωσης, ενώ η δεύτερη «παλεύει» εδώ και μια τετραετία με τις ζημίες και την «ασφυξία» της ρευστότητας.
Σε μια αντίθετη τροχιά o leader της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, η Κωτσόβολος με μερίδιο 26% (έναντι 18% της Media Markt και 12%- 13% της ΗΛΕΑΘ) τετραπλασίασε τα EBITDA στα 5,5- 6 εκ. ευρώ, αύξησε τις πωλήσεις της στα 380 εκ. ευρώ και πλέον παράγει και κέρδη μετά από φόρους.
Η στρατηγική του Ανδρέα Αθανασόπουλου με επιλεκτικές επενδύσεις, προσιτή τιμολογιακή πολιτική και πλήθος προσφορών έχει αποδώσει καρπούς. Η εταιρία έριξε βάρος στον εκσυγχρονισμό του δικτύου της πανελλαδικά και παράλληλα στις κατηγορίες προϊόντων υψηλής τεχνολογίας αλλά και «υπερ- έξυπνων» οικιακών συσκευών, δίνοντας έτσι «ρεύμα» στην ενίσχυση της πελατειακής της βάσης και των μεγεθών της.
Επόμενος στόχος της Κωτσόβολος είναι βάσει του σχεδιασμού του διευθύνοντος συμβούλου της επιχείρησης και των στενών συνεργατών του, να αποκτήσει παρουσία σε όλες τις πρωτεύουσες των νομών, είτε με εταιρικά, είτε με καταστήματα franchise, επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από τα 100 καταστήματα (ιδιόκτητα και franshice) που διαθέτει σήμερα. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζει να ανοίξει κατάστημα στην Άρτα αλλά, στην επόμενη διετία να αποκτήσει παρουσία και σε Κιλκίς, Νέα Μουδανιά, Καστοριά και Ορεστιάδα.
Πριν από λίγες ημέρες, μάλιστα, η αλυσίδα εγκαινίασε και το νέο της κατάστημα στο εμπορικό κέντρο «Πλατεία» στη Θεσσαλονίκη. Μια αγορά- σηματωρό για τον όμιλο αφού ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων είναι μεγαλύτερος από τον μέσο πανελλαδικά, για την αλυσίδα, ενώ η μετεγκατάσταση του καταστήματος της Τσιμισκή πρόσθεσε νέες θέσεις εργασίας έτσι που στα έξι σημεία πωλήσεων στο πολεοδομικό συγκρότημα, απασχολούνται περί τα 300 άτομα προσωπικό.
Η «Κωτσόβολος» την τελευταία χρονιά επένδυσε περίπου 3 εκατ. ευρώ στο δίκτυο, κυρίως σε ανακαινίσεις και μεταφορές καταστημάτων αλλά και σε δύο νέα σημεία πώλησης. Για τη χρήση 2015- 2016, σχεδιάζει επενδύσεις του ίδιου ύψους στο δίκτυο, ανακαινίζοντας πιθανώς τα καταστήματα της Τούμπας και του Ευόσμου, επίσης στη Θεσσαλονίκη.