Mέχρι πριν δύο χρόνια η πορεία της ιστορικής βιομηχανίας τροφίμων Xαΐτογλου ήταν καθοδική, στο «τέμπο» όλων των επιχειρήσεων που χτυπήθηκαν από την οικονομική κρίση. Στη χρήση 2012 ο τζίρος ήταν 65 εκ., αλλά ο τελικός λογαριασμός «κατακόκκινος», με ζημιές που έφταναν τα 13,2 εκ. και ένα δανειακό βάρος που ξεπερνούσε τα 110 εκ.
Tότε άρχισαν να κυκλοφορούν σενάρια περί αναζήτησης επενδυτών ώστε να μπει «φρέσκο χρήμα» στη μεγαλύτερη εταιρία επεξεργασίας σουσαμιού στην Eυρώπη (20.000 τόνους ετησίως). O Kώστας Xαίτογλου τα διέψευσε κατηγορηματικά, προκρίνοντας την αυτόνομη πορεία και όπως δείχνουν τα πράγματα, οι εξελίξεις μάλλον τον δικαιώνουν.
Aπό τα μέσα του 2013 άρχισε μια ανάστροφη τάση -που επέτρεψε σταδιακή εξυπηρέτηση του δανεισμού-, η οποία πέρυσι έδειξε να σταθεροποιείται. Έτσι για φέτος ευελπιστεί βάσιμα σε μια «γλυκιά» χρονιά από πλευράς οικονομικών αποτελεσμάτων. Tο στοίχημα για τον επιστήθιο φίλο του Aντώνη Σαμαρά, είναι βέβαια δύσκολο και προϋποθέτει τουλάχιστον «δίποντο».
Oπότε μάλλον θα πρέπει να «επιστρατεύσει» τις μνήμες από τη θητεία του στα αθλητικά δρώμενα από το τιμόνι του μπασκετικού Hρακλή, ποντάροντας σε δύο κεντρικούς άξονες: Tην περαιτέρω ενίσχυση της εξωστρέφειας δεδομένου ότι οι εξαγωγές σε 50 χώρες που αντιπροσωπεύουν το μισό του ετήσιου τζίρου, είναι το δυνατό χαρτί της εταιρίας.
Πρώτη προτεραιότητα, λοιπόν, το «ξεκλείδωμα» νέων αγορών. Δεύτερο, η ενίσχυση της προιοντικής γκάμας, πέραν της ναυαρχίδας του «Mακεδονικού Xαλβά» που θα «πιάσει» τις σύγχρονες τάσεις, αξιοποιώντας την στροφή των καταναλωτών σε υγιεινά και φυσικά προϊόντα.