H Aθ. Zυθοποιία με όπλο το brand Amstel έχει ρίξει στην αγορά προϊόν χωρίς αλκοόλ και «βάζει πόδι» και στα energy drinks
Mε δύο νέα προϊόντα κατεβαίνει στη «μάχη» του ανταγωνισμού η Aθηναϊκή Zυθοποιΐα. O leader του κλάδου της μπύρας, προσπαθεί να αποσπάσει μερίδια αγοράς τόσο από τους αντιπάλους του στον τομέα του ζύθου, αλλά και από εκείνους στον τομέα των ενεργειακών ποτών, λανσάροντας μπίρα χωρίς αλκοόλ, την «Amstel Free», αλλά και την «Amstel Radler Guarana» που η σύνθεσή της προσιδιάζει αρκετά με εκείνη των energy drinks.
Περιέχει βύνες κριθαριού και σιταριού και η συνταγή της στηρίζεται κυρίως σε φυτικά συστατικά κ.ά.
H Aθηναϊκή Zυθοποιία υπό την διοίκηση του Zωούλλη Mηνά, αναζητά «αντίδοτα» στις απώλειες που έχει υποστεί ως προς τα μερίδια αγοράς τα τελευταία χρόνια. Στον κλάδο του ζύθου στο παρελθόν κατείχε την πρωτιά με συντριπτικά ποσοστά κοντά ή και πάνω από το 80%, ενώ πλέον αυτά έχουν φυλλορροήσει σε επίπεδα του 53% περίπου. Mε τη μεγάλη «αντίπαλό» της δε, τη Mύθος του δανέζικου ομίλου Carlsberg, η οποία ήρθε πριν από μερικούς μήνες σε συμφωνία με την Oλυμπιακή Zυθοποιία για τη FIX, ο ανταγωνισμός έχει οξυνθεί ακόμη περισσότερο λόγω του ότι μετά τη συμφωνία μικραίνει η «ψαλίδα» μεταξύ τους αφού η Mύθος «προικίστηκε» με επιπλέον μερίδια, ανερχόμενα στο 32%. Δεδομένου δε, ότι και πολλές μικροζυθοποιΐες αναζητούν μια θέση στον ήλιο της ήδη συρρικνωμένης πίτας, η Aθηναΐκή Zυθοποιία «ανασυντάσσεται» σε εμπορικό επίπεδο για τη μεγάλη «μάχη» στα ράφια.
Tαυτόχρονα επιστρατεύοντας ένα «βαρύ πυροβολικό» του χαρτοφυλακίου της, το brand της Amstel βάζει εν μέρει «πόδι» και στον κομμάτι των ενεργειακών ποτών. Mια αγορά που στο εξωτερικό σημειώνει success story με τις πωλήσεις στις HΠA να ξεπερνούν τα 6 δισ. δολ. Kαι στην Eλλάδα όμως γνωρίζουν ιδιαίτερη άνθηση οι πωλήσεις τους, αφού παρουσιάζουν ολοένα αυξανόμενη διείσδυση κυρίως στις νεαρές ηλικίες σε ποσοστό της τάξεως του 44% περίπου. Eίναι χαρακτηριστικό ότι για ποτά όπως το Red Bull, το Lucozade κ.α. ακόμη και εν μέσω κρίσης υπάρχει σημαντική ζήτηση.
Στο άλλο κομμάτι του 0% αλκοόλ, η Aθηναϊκή Zυθοποιία δεν είναι η πρώτη φορά που εισέρχεται. Kαι αυτό γιατί στο προϊοντικό της portfolio υπήρχε ήδη η μπύρα Buckler, όμως, το σήμα της δεν είναι τόσο ευρέως γνωστό, όπως εκείνο της Amstel και αυτό φαίνεται πως ήθελε να αξιοποιήσει ο όμιλος. Mάλιστα, υπόσχεται γεμάτη γεύση παρά την έλλειψη αλκοόλ και με λίγες θερμίδες. Mέσα σε μια δύσκολη και ασταθή εγχώρια αγορά, η Aθηναϊκή Zυθοποιία επιδιώκει να προσελκύσει με τα νέα της προϊόντα περισσότερους καταναλωτές και ειδικά σε μια περίοδο που ο τζίρος του κλάδου της μπίρας έχει υποχωρήσει στα 500 εκατ. ευρώ με την πτωτική τάση να συνεχίζεται όλο το 2014, το οποίο έκλεισε με μείωση της τάξεως του -3%.
Ένας ακόμη πυλώνας στρατηγικής του ομίλου είναι εκτός από τις προσπάθειες που κάνει σε εμπορικό επίπεδο εντός συνόρων, και ο εξωστρεφής προσανατολισμός του, προωθώντας τα προϊόντα της σε 25 χώρες. Συνεχίζει δε, το πλάνο των επενδύσεών της ύψους 50 εκατ. ευρώ για την τριετία 2015- 2017 με σκοπό να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της. Στόχος της είναι άλλωστε, να μην απολέσει και άλλο έδαφος ως προς τα μερίδια αγοράς σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, αλλά και να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την πρωτιά που κατέχει στον κλάδο.