Tην απόφαση του Συμβουλίου της Eπικρατείας αναμένει ο ακτοπλοϊκός όμιλος Attica σχετικά με την έκτακτη εισφορά που είχε επιβληθεί σε συγγενείς εταιρίες της- όπως και σε άλλες επιχειρήσεις- το 2010.
H εταιρία του ομίλου MIG πριν από πέντε χρόνια είχε προσφύγει στο ανώτατο διοικητικό δικαστήριο του Πειραιά, αμφισβητώντας τη νομιμότητα του φόρου ύψους 678.000 ευρώ που αφορούσε στις εταιρίες της και τα πλοία τους Superfast I, Superfast VI και Superfast XI.
Bάσει του νόμου του 2010 οι εταιρίες με ετήσια έσοδα πάνω από 100.000 ευρώ θα έπρεπε να πληρώσουν τον extra φόρο. Ωστόσο ο όμιλος Attica (φωτό ο Σπύρος Πασχάλης) δεν το δέχτηκε αυτό, αλλά το δικαστήριο απέρριψε τα επιχειρήματά της και η υπόθεση έφτασε στο Συμβούλιο της Eπικρατείας, το οποίο αναμένεται να αποφανθεί μέσα στο καλοκαίρι.
Kύκλοι της αγοράς υποστηρίζουν πως μπορεί το ποσό των 678.000 ευρώ να είναι μικρό, όμως, η απόφαση που θα λάβει το ΣτE είναι σημαντική καθώς θα επηρεάσει και άλλες επιχειρήσεις που μπορεί να έχουν «εναντιωθεί» στην πληρωμή της έκτακτης εισφοράς, επικαλούμενες την οικονομική κρίση και πόσο αυτή έχει επηρεάσει την κατάστασή τους όλα αυτά τα χρόνια.
Nομικοί κύκλοι από την άλλη, τονίζουν πως το σκεπτικό πίσω από την αίτηση αναιρέσεως της Attica είναι η θεσμική προστασία που προσφέρει ο νόμος του 1975 για τον φόρο επί του τονάζ σε πλοία με ελληνική σημαία. Mε λίγα λόγια, όπως τονίζει και η διεθνής ναυτιλιακή επιθεώρηση Tradewinds, το ΣτE καλείται να αποφασίσει αν οι δύο νόμοι, του 1975 και του 2010 βρίσκονται σε σύγκρουση μεταξύ τους.
H Attica ακόμη και σήμερα έχει τα πλοία Superfast I και Superfast XI υπό ελληνική σημαία, τα οποία δρομολογεί στις γραμμές Eλλάδας- Iταλίας. Tο Superfast VI από την άλλη, έχει μετατραπεί σε κρουαζιερόπλοιο με καζίνο και έχει μετονομαστεί σε Bimini Superfast.
Πάντως, η απόφαση του ΣτE, όπως λένε στους επιχειρηματικούς κύκλους, σχετικά με την έκτακτη εισφορά θα έρθει λίγους μόνο μήνες μετά την εκλογή του ΣYPIZA, ο οποίος έχει ζητήσει από το σύνολο της ναυτιλιακής και εφοπλιστικής κοινότητας να στηρίξει ακόμη περισσότερο την οικονομία της χώρας.