Μέσα σε έναν χρόνο δύο ηχηρά deals για τον όμιλο Λάτση στη ναυτιλία. Πέρυσι η ναυτιλιακή εταιρία (φωτό ο Πάρις Κασιδόκωστας- Λάτσης) ναύλωσε για τρία χρόνια ένα από τα πλοία VLGCs που κατασκεύασε το 2008, στον κολοσσό της Gunvor αντί 40.000 δολαρίων την ημέρα.
Μόλις χθες ήρθε και το δεύτερο «χτύπημα» σε χρονικό διάστημα 12 μηνών. Υπέγραψε συμφωνία ναύλωσης και πάλι τριετούς διάρκειας για νεότευκτο VLGC με τον πετρελαϊκό γίγαντα Chevron.
Σύμφωνα με τη «Βίβλο της ναυτιλίας», Tradewinds η συμφωνία κλείστηκε στα 38.000 δολ. την ημέρα ή στα 1,14 εκατ. δολ. τον μήνα.
Αυτή τη στιγμή ο ναυτιλιακός βραχίονας του ομίλου Λάτση έχει βάλει παραγγελία στο orderbook των νοτιοκορεάτικων ναυπηγείων της Hyundai για τέσσερα πλοία χωρητικότητας 84.000- cbm με τιμή περίπου στα 77 με 78 εκατ. δολ. το καθένα.
Το deal με τη Chevron, όπως υποστηρίζουν στους ναυτιλιακούς κύκλους, κλείστηκε σε πολύ καλό τίμημα, περίπου στα ίδια επίπεδα που ναύλωσε και η Dorian στην ExxonMobil πλοίο της (έναντι 1,35 εκ. δολ. τον μήνα για τρία χρόνια).
Η συγκεκριμένη συμφωνία του ομίλου Λάτση αποτελεί «προμήνυμα» για… καλές και στέρεες δουλειές, αφού οι ισχυροί παίκτες της πετρελαϊκής αγοράς… χρειάζονται πλοία για την αποθήκευση και μεταφορά του αργού. Ο όμιλος Λάτση άλλωστε, έχει αποδείξει πως ξέρει πότε και με ποιους όρους να «χτυπά» σε ανάλογα deals.
Πέρυσι μάλιστα, προχώρησε και στην πώληση των «Hellas Argosy» και «Hellas Nautilus» αντί 65 εκατ. δολ. έκαστο, αυξάνοντας τα έσοδα στα ταμεία του περαιτέρω.