Η Ιωάννα Παπαδοπούλου συνεχίζει να επενδύει 7-10 εκ. ετησίως, αναπτύσσεται στην Ελλάδα και «χτίζει» ισχυρή θέση στο εξωτερικό
Είναι ίσως από τις λιγοστές επιχειρήσεις που παρά την έντονη οικονομική κρίση και κόντρα στο «ρεύμα» που θέλει πολλές από αυτές να τηρούν επενδυτική «σιγή» εντός συνόρων, συνεχίζει να αναπτύσσεται.
Όχι μόνο στην εγχώρια αγορά, αλλά και στο εξωτερικό, όπου τα προϊόντα της κερδίζουν όλο και περισσότερο πόντους στα ράφια διεθνών ισχυρών αλυσίδων.
Ο λόγος για την Ε.Ι. Παπαδόπουλος, της μπισκοτοβιομηχανίας και από τις μεγαλύτερες εταιρίες τροφίμων στη χώρα με ιστορία 90 ετών.
Η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος, Ιωάννα Παπαδοπούλου έχει καταφέρει να κρατά γερά το «τιμόνι» της και στις δύσκολες μπόρες της οικονομίας, όχι μόνο δεν έφυγε από την Ελλάδα, αλλά συνέχισε να επενδύει κεφάλαια για την ενίσχυση των γραμμών παραγωγής και σε νέους κωδικούς προϊόντων.
Είναι χαρακτηριστικό πως «παρά το εχθρικό για Έλληνες και ξένους επενδυτές περιβάλλον», όπως το χαρακτηρίζει η ίδια, ο leader της βιομηχανίας μπισκότων και της αγοράς άρτου επενδύει σε ετήσια βάση 7 έως 10 εκατ. ευρώ με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας της.
Και η στρατηγική της αποδίδει καρπούς, καθώς όπως συνηθίζει να λέει «το μέλλον μας είναι εκεί όπου βρίσκονται οι ρίζες μας και εμείς τόσα χρόνια στηρίζουμε την ελληνική οικονομία και επιχειρηματικότητα και με βάση την Ελλάδα θα αναπτυχθούμε ακόμη περισσότερο».
Μπορεί «ορμητήριό» της Ε.Ι. Παπαδόπουλος να είναι η ελληνική αγορά, ωστόσο, είναι μια από τις επιχειρήσεις εκείνες που ποντάρουν στην εξωστρέφεια. Επόμενο μεγάλο στοίχημα για την Ιωάννα Παπαδοπούλου είναι ο τριπλασιασμός των εξαγωγών της τα επόμενα δύο χρόνια. Στόχο της αποτελεί το 18% του τζίρου της να προέρχεται από τις εξαγωγές της.
Μέσα σε αυτά τα πλαίσια «στοχεύει» στην επώνυμη διείσδυση των προϊόντων στα τοπικά οργανωμένα δίκτυα λιανικής, με έμφαση στις ευρωπαϊκές αγορές και εκείνες της Μέσης Ανατολής. Μάλιστα, αιχμή του δόρατος αποτελούν τα πουράκια Caprice, ένα ισχυρό brand τα οποία ήδη έχουν «χτίσει» ισχυρότερες θέσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ εκτός Ελλάδας.
Η βιομηχανία που έχει ενισχύσει τη θέση της σε όλες τις κατηγορίες, όπου δραστηριοποιείται, είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται την περσινή χρονιά στα 133,7 εκατ. ευρώ έναντι 126,4 εκατ. ευρώ το 2013 (+5,7%), ενώ τα κέρδη της κατόπιν φόρων ανήλθαν σε 8,2 εκατ. ευρώ, από 7,8 εκατ. ευρώ το 2013.
Η Ιωάννα Παπαδοπούλου ανεξαρτήτως των κινήσεών της στο εξωτερικό, έχει σταθερά το «βλέμμα» της προς την Ελλάδα, αν και προβληματίζεται με τις νέες προτάσεις μέτρων που «κυκλοφορούν» μεταξύ κυβέρνησης και δανειστών. Μια πιθανή αύξηση του ΦΠΑ θα οδηγούσε σε ανατιμήσεις 8% στα τρόφιμα.
Ωστόσο, η «ισχυρή κυρία» της βιομηχανίας σε καμία περίπτωση, αν συμβεί κάτι τέτοιο, δε θέλει να επιβαρύνει τους καταναλωτές.
Γι’ αυτόν τον λόγο και στις συσκέψεις που πραγματοποιεί μαζί με τους στενούς της συνεργάτες εξετάζουν τρόπους ώστε η αύξηση του ΦΠΑ να μην επιβαρύνει επιπλέον τους καταναλωτές.
Ενδεικτικό της στάσης και της πολιτικής που ακολουθεί η Ιωάννα Παπαδοπούλου είναι ότι εδώ και τέσσερα χρόνια δεν έχει αυξήσει τις τιμές της ούτε ένα σεντ.
Η ίδια ποντάρει πάντως, στο ότι ο όμιλός της είναι ένας από τους πιο υγιείς οικονομικά, ενώ κατάφερε πέρυσι να μειώσει και τον τραπεζικό δανεισμό του από τα 40 εκατ. ευρώ στα 25 εκατ. ευρώ, γεγονός το οποίο αποτελεί «δυνατό χαρτί» στα χέρια της για τις επόμενες αναπτυξιακές κινήσεις της.
Ταυτόχρονα έχει κατορθώσει να αυξήσει σημαντικά τα μερίδια αγοράς σε διάφορες κατηγορίες όπου δραστηριοποιείται. Στα μπισκότα είναι αδιαμφισβήτητα ηγέτιδα δύναμη, ενώ στον τομέα των αρτοσκευασμάτων η εταιρία κατέχει τη δεύτερη θέση, αλλά έχει τα πρωτεία στον κλάδο της Premium φρυγανιάς με 27% το 2014 όσο και το 2013.