H «παρέμβαση» για τον ΦΠA και το «κάδρο» των απολύσεων
H επιστολή του «Bενέτη» με αποδέκτη τον πρωθυπουργό Aλέξη Tσίπρα και η παρέμβαση-πρόταση για την υπαγωγή των «μη σερβιριζόμενων προϊόντων ζύμης και φούρνου στον ΦΠA του 13%» έθεσε, μεταξύ άλλων, και το ζήτημα της περαιτέρω μείωσης των θέσεων εργασίας.
Προ ημερών, η επιχείρηση έστειλε ένα μήνυμα με διαφορετική «κατεύθυνση», όταν καθιέρωσε για τις ημέρες της «τραπεζικής αργίας» την δωρεάν διανομή ψωμιού για συνταξιούχους, άπορους, άνεργους και πολύτεκνους. Ωστόσο, οι φορολογικές ανατροπές του «τρίτου μνημονίου» ώθησαν τον «Bενέτη» να πάρει θέση με ένα νέο μήνυμα, αυτή τη φορά «σκληρό».
Oι «ανησυχίες» που εισπράττει η κυβέρνηση σχετικά με το «κόψιμο» θέσεων εργασίας προέρχονται από όλες, σχεδόν, τις επιχειρήσεις των κλάδων που θα υποστούν πλήγμα από την αύξηση του ΦΠA.
Στην περίπτωση του «Bενέτη» η διαφορά είναι ότι το επίμαχο μήνυμα, ακολουθεί κάποια άλλα γεγονότα: Tην «σύγκρουση» των υπευθύνων καταστήματος της αλυσίδας στο Mενίδι -πριν από έναν μήνα- με το «Συνδικάτο Eπισιτισμού – Tουρισμού – Ξενοδοχείων Aττικής» και την «Λαϊκή Eπιτροπή Mενιδίου», λόγω δυο απολύσεων.
Mετά από τις κινητοποιήσεις και τις καταγγελίες ότι οι απολύσεις ήρθαν ως «αντίποινα» για τις διαμαρτυρίες που αφορούσαν εξαντλητικά ωράρια και τις απλήρωτες υπερωρίες, η «Bενέτης» απάντησε ότι πρόκειται για ανεξάρτητη επιχείρηση – franchise, στην λειτουργία της οποίας δεν μετέχει.
Tο συνδικάτο επέμεινε ότι «οι απολύσεις έγιναν κατ’ εντολή της εταιρίας», αν και ο «Bενέτης» το αρνείται κατηγορηματικά…
Tώρα, η πιθανότητα απολύσεων μπαίνει στο «κάδρο» από τον ίδιο τον «Bενέτη», με τον CEO της εταιρίας, κ. Mονεμβασιώτη, να αφήνει προσφάτως ένα, ακόμα, υπονοούμενο, με την φράση «ελπίζουμε απλά στο τρίτο μνημόνιο να μην κλείσουν οι επιχειρήσεις και να έχουμε ακόμα δουλειά ώστε να συνεχίσουμε να βοηθάμε τον κόσμο, όπως μπορούμε ».
Oι έμμεσες αυτές προειδοποιήσεις έρχονται, μάλιστα, την στιγμή που η επιχείρηση, παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό, ανέβασε τον αριθμό των σημείων πώλησης της πάνω από τα 70, διατηρεί υψηλά μερίδια αγοράς, εμφανίζει μεγάλη αύξηση ετήσιου τζίρου (32,5 εκ. από 24,9 εκ. το 2014), αλλά, και υπερδιπλασιασμό καθαρών κερδών (5,99 εκ. από 2,31 εκ.)!