Πωλήσεις 837,3 εκατ. ευρώ για Vivartia

Η οικονομική ύφεση και δυσμενείς επιπτώσεις στην αγορά επηρέασαν τα αποτελέσματα του ομίλου Vivartia, εν τούτοις όπως σημειώνεται και στην οικονομική έκθεση του ομίλου για τη χρήση του 2010 ιδιαίτερα ενθαρρυντικό παράγοντα αποτελεί η ενίσχυση των μεριδίων αγοράς του σε πολλές από τις κατηγορίες της αγοράς τροφίμων.

 

Συγκεκριμένα οι πωλήσεις του ομίλου από τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες ανήλθαν σε 837,3 εκατ. ευρώ σημειώνοντας μείωση κατά 6% σε σχέση με το 2009 ενώ κάμψη 8,4% σημείωσαν τα μικτά κέρδη διαμορφούμενα στα 305,4 εκατ. ευρώ.

 

Αντίστοιχα τα EBITDA από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ανήλθαν σε 25,6 εκατ. ευρώ έναντι 73 εκατ. ευρώ το 2009, τα αποτελέσματα προ φόρων από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ανήλθαν σε ζημιές 144,3 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 12,9 εκατ. ευρώ το 2009 ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ως αποτέλεσμα και της ζημιάς συνολικού ύψους 44,8 εκατ. ευρώ από διακοπείσες δραστηριότητες ανήλθαν σε ζημιές μετά από φόρους ύψους 200,5 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 49,2 εκατ. ευρώ το 2009, στα οποία περιλαμβάνονται και κέρδη από διακοπείσες δραστηριότητες ύψους 66,9 εκατ. ευρώ.

 

 

Αναλυτικότερα και σε ότι αφορά στους κλάδους δραστηριότητες, οι πωλήσεις της ΔΕΛΤΑ μειώθηκαν σε αξία κατά 7,5% και σε όγκο κατά 5,3%. Η μείωση σε αξίες προήλθε από τη συνδυαστική επίδραση που είχαν κατά κύριο λόγο οι πωλήσεις γάλακτος (-3,7%), οι πωλήσεις μη αλκοολούχων ποτών (-11,7%) και οι πωλήσεις γιαουρτιών και επιδορπίων (-12,6%).

 

Σε επίπεδο μεριδίων η ΔΕΛΤΑ στην κατηγορία του φρέσκου γάλακτος διατηρεί μερίδιο 33,6%, το μερίδιό της στην κατηγορία υψηλής παστερίωσης είναι 21,6%, στο 42,8% ανέρχεται το μερίδιό της στους χυμούς με το Life ενώ το Milko διατήρησε την ηγετική του θέση με μερίδιο 54,1%. Σε ότι αφορά στα τυροκομικά κατεγράφη αύξηση των εξαγωγών οι οποίες πλέον αποτελούν το 10% των συνολικών πωλήσεων της ΒΙΓΛΑ σε σχέση με 3% το 2009.

 

Εν αντιθέσει με την ελληνική αγορά οι συνολικές καθαρές πωλήσεις στην Κύπρο σημείωσαν πέρυσι αύξηση 3,4% σε αξία ενώ ο όμιλος ενδυνάμωσε τη θέση του στο φρέσκο λευκό παστεριωμένο γάλα με μερίδιο 63,4% σε σχέση με 62,4% το 2009, στο λευκό γιαούρτι το μερίδιό της ανέρχεται σε 36,3% από 32,7%. Από την άλλη πλευρά στη Βουλγαρία οι πωλήσεις της θυγατρικής UMC μειώθηκαν κατά 5,3% ενώ παρότι είχε απώλεια μεριδίων διατήρησε τη θέση της στην αγορά γάλακτος με μερίδιο που ανέρχεται σε 27,3% ενώ στην αγορά του γιαουρτιού το μερίδιό της ανέχεται σε 8,8%.

 

Σε ότι αφορά στην Goody’s οι συνολικές καθαρές πωλήσεις σημείωσαν πτώση 12% ενώ το μερίδιό της ανέχεται σε 13,7% σε αξία και σε 15,4% σε επισκεψιμότητα πελατών.

 

Πτώση 5% σημείωσαν και οι καθαρές πωλήσεις του Flocafe το μερίδιο του οποίων σε αξία ανέρχεται σε 11,3% και σε επισκεψιμότητα 10,5%, ενώ ο συνολικός κύκλος εργασιών του ομίλου Everest σημείωσε μείωση 10,6%. Οριακή 2,1% ήταν τέλος η πτώση του κύκλου εργασιών του κλάδου κατεψυγμένων τροφίμων.

 

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ