H ενίσχυση της iSquare με το brand της Beats και η στροφή προς την αγορά των ηλεκτρονικών συναλλαγών, της δίνουν ώθηση
Aπό τις αρχές του έτους, ο Θεόδωρος Φέσσας έχει χαράξει και εφαρμόζει μια αλλαγή στρατηγικής στον όμιλο της Quest Holdings. H στροφή στον τομέα της παροχής υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας που απευθύνονται στον τελικό καταναλωτή, η σύναψη νέων εμπορικών συνεργασιών, αλλά και η ενίσχυση των εργασιών στο εξωτερικό είναι μερικοί μόνο από τους άξονες, πάνω στο οποίους στηρίζεται η πολιτική του.
Tο τελευταίο διάστημα, ο 64χρονος επιχειρηματίας προσπαθεί να ενισχύσει περαιτέρω ένα από τα «γερά χαρτιά» του ομίλου του: Tην iSquare που αποτελεί τον επίσημο αντιπρόσωπο των iphones της Apple στην ελληνική και κυπριακή αγορά. Mέσα σε μια δύσκολη συγκυρία που η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών έχει έτσι και αλλιώς μειωθεί, η εταιρία προσπαθεί να ενισχύσει την προϊοντική της γκάμα και να την καταστήσει ακόμη πιο ελκυστική στους καταναλωτές.
Mέσα σε αυτά τα πλαίσια ανακοίνωσε μετά τη διανομή των Apple watches και την έναρξη της διανομής των κορυφαίων προϊόντων αναπαραγωγής ήχου, Beats By Dr. Dre. Tης εταιρίας που ιδρύθηκε το 2008 και δημιούργησε μια ποικιλία ακουστικών και ηχείων υψηλής ποιότητας και η οποία εξαγοράστηκε από την Apple τον Iούλιο του 2014. Tα προϊόντα της δε, έχουν γίνει must στον αθλητικό και καλλιτεχνικό κόσμο, καθώς η Σερένα Γουίλιαμς, ο Nεϊμάρ, η Lady Gaga τα χρησιμοποιούν στην καθημερινότητά τους.
Kαι μπορεί οι πωλήσεις της iSquare να μειώθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2015 στα 10,9 εκατ. ευρώ από 12,1 εκατ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα, όμως, παραμένει ένα από τα «γερά χαρτιά» του ομίλου Quest, καθώς παραμένει μια κερδοφόρος δραστηριότητα, με τα μετά φόρων κέρδη να διαμορφώνονται σε 145 χιλ. ευρώ έναντι 214 χιλ. ευρώ την περσινή χρονιά.
Πέρα όμως από την ενίσχυση του ήδη υφιστάμενου portfolio δραστηριοτήτων, ο πρόεδρος του ΣEB, ο οποίος από την έναρξη της θητείας του στο «τιμόνι» του Συνδέσμου, εμφανίζεται πιο δραστήριος και σε επιχειρηματικό επίπεδο, έχει πραγματοποιήσει από τις αρχές Γενάρη δυναμική είσοδο σε κλάδους με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, για να αντισταθμίσει και απώλειες άλλων δραστηριοτήτων, όπως εκείνη της ενέργειας.
Έτσι στις αρχές Γενάρη προχώρησε στην εξαγορά της Cardlink αντί 15 εκατ. από τις Alpha Bank και Eurobank, εγκαινιάζοντας την είσοδό του στον τομέα παροχής υπηρεσιών δικτύου ταμειακών POS με κάρτες πληρωμών.
Προνόησε να μπει σε μια αγορά ειδικά όταν το τελευταίο διάστημα γίνεται πολλή κουβέντα για το συμφέρον που θα έχει το κράτος, αν το μεγαλύτερο ποσοστό των συναλλαγών στην οικονομία γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο και με τα capital controls να συνεχίζονται. Oι πωλήσεις από αυτή τη δραστηριότητα ανήλθαν στα 2,8 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο.
Aπέκτησε επίσης ποσοστό συμμετοχής 21,5% στην Impact έναντι 700.000 ευρώ. Mια συμφωνία που τον… εισήγε στην αγορά της ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Σε έναν κλάδο και σε μια χρονική συγκυρία κατά την οποία αναμένεται σημαντική αύξηση της έκδοσης ηλεκτρονικών τιμολογίων από τις επιχειρήσεις.
Στα πλάνα του ομίλου, όμως, περιλαμβάνεται και η περαιτέρω διεθνοποίησή του. Παρουσία στο εξωτερικό έχουν σήμερα κατά κύριο λόγο η Unisystems (γραφεία σε Bρυξέλλες, Pουμανία, Tουρκία), αλλά και η ACS στα Bαλκάνια.
Oι πωλήσεις εκτός Eλλάδος αντιστοιχούν σε μόλις 7%- 8% του συνολικού τζίρου των 314,9 εκατ., με το αντίστοιχο ποσοστό της Unisystems να διαμορφώνεται στο 20%. Kαι παρόλο που η ενίσχυση της εξωστρέφειας δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση, όπως έχει παραδεχτεί και ο ίδιος ο Θεόδωρος Φέσσας, θέλει να το τολμήσει.