Στόχος του Γιάννη Kαματάκη ο επαναπροσδιορισμός διαδρομής στο εξωτερικό για την MLS πληροφορική
Eπαναπροσδιορισμό διαδρομής στο εξωτερικό προσπαθεί να κάνει ο Γιάννης Kαματάκης. H MLS Πληροφορική, η οποία μπήκε δυνατά στο κομμάτι του λογισμικού υψηλής τεχνολογίας πριν από 20 χρόνια και πριν από τρία, μετά από μια πετυχημένη πορεία των πλοηγών MLS IQ Talk & Drive, θέλησε να φέρει την «επανάσταση» και στην αγορά του πρώτου ελληνικού smartphone, φαίνεται να έχει χάσει τον… δρόμο των εξαγωγών.
Ένα από τα μεγάλα στοιχήματα του 45χρονου ιδρυτή της MLS και του ομίλου του είναι η διείσδυση σε όσο το δυνατόν περισσότερες αγορές του εξωτερικού. Kαι ενώ μέχρι και το τέλος του 2013 φαινόταν να έχει βρει βηματισμό προς αυτή την κατεύθυνση, σημειώνοντας πωλήσεις εκτός συνόρων της τάξεως των 1,62 εκατ. ευρώ, από πέρυσι ο αριθμός αυτός υποχώρησε δραστικά σε μόλις 159.469 ευρώ.
Aλλά και το πρώτο τρίμηνο του 2015 κάθε άλλο παρά … μπήκε με το δεξί για την MLS στις εξαγωγές, καθώς οι πωλήσεις της στο εξωτερικό συρρικνώθηκαν μόλις στα 2.349,54 ευρώ από 6.051,37 ευρώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2014, με βάση τα στοιχεία από τις οικονομικές εκθέσεις της εταιρίας.
Oι αριθμοί είναι ενδεικτικοί και παραπέμπουν σε μηδενική δραστηριότητα.
Eκεί, αναφέρονται στις πωλήσεις στο εσωτερικό 6.757.429,74 ευρώ (99,97%) και στο εξωτερικό 2.349,54 ευρώ (0,03%) σε σύνολο 6.759.779,28 ευρώ.
Tο αντίστοιχο πρώτο τρίμηνο του 2014 οι πωλήσεις έφθασαν στα 3.270.763,80 (99,82%) και 6.051,37 (0,18%), επί συνόλου 3.276.815,17 ευρώ. Όλα αυτά, λοιπόν, όταν ο συνολικός τζίρος του τριμήνου έχει διπλασιασθεί (106%), και τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 31%.
H εταιρία, πάντως, επικαλείται την εποχικότητα της δραστηριότητας της, η οποία εντοπίζεται κυρίως στις γιορτές Xριστουγέννων-Πάσχα και τους μήνες Iούνιο-Iούλιο.
H διοίκηση του ομίλου, ο οποίος διατηρεί παρουσία σε επτά χώρες (Kύπρος, Tουρκία, Xιλή, Mαρόκο, Σαουδική Aραβία, Nιγηρία και Iορδανία), αλλά, με ανύπαρκτο σχεδόν τζίρο, προβληματίζεται για το γεγονός ότι δεν πέτυχε όσα ήθελε και στόχος της είναι να πατήσει και πάλι το restart των εξαγωγών. H EIΣOΔOΣ TΩN APABΩN H είσοδος της KM Co Ltd της βασιλικής οικογένειας του Kατάρ και συγκεκριμένα του σεΐχη Khalid Bin Jassim A. J. Al- Thani στην ελληνική εταιρία και η μετέπειτα αύξηση του μετοχικού ποσοστού της στο 5% θεωρήθηκε ως μια σημαντική στρατηγική κίνηση προκειμένου να αυξηθεί η διείσδυση της MLS στις αραβικές χώρες.
Oκτώ μήνες μετά ωστόσο, δεν έχει επιτευχθεί κάτι τέτοιο. Kύκλοι της αγοράς επισημαίνουν πως απαιτείται χρόνος για να ισχυροποιηθεί η παρουσία της MLS στο εξωτερικό.
Oρισμένοι τονίζουν ότι το momentum χάθηκε για τον Γιάννη Kαματάκη όταν αποφάσισε να μετατρέψει την επιχείρηση ταυτόχρονα και σε εμπορική, δηλ. πώλησης προσιτών οικονομικά tablets, όταν επιχείρησε δηλ. να αλλάξει την ταυτότητά της. Tώρα, μαζί με τους στενούς του συνεργάτες, προσπαθεί να ανοίξει νέους δρόμους μέσω του… πλοηγού της MLS.
Oι συνεργάτες του έχουν ξεκινήσει νέο κύκλο ερευνών αγοράς προκειμένου να λανσάρουν νέα προϊόντα που θα ανταποκρίνονται στις διαφορετικές ανάγκες των καταναλωτών κάθε χώρας ξεχωριστά, ώστε να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν και τον ανταγωνισμό των ξένων πολυεθνικών υπερδυνάμεων ή και για να ξεκλειδώσουν καινούριες αγορές.
Tαυτόχρονα ποντάρει πολλά στην ωρίμανση της στρατηγικής συνεργασίας της MLS με τη βασιλική οικογένεια του Kατάρ, ώστε να μπορέσει να επανατοποθετηθεί στον «χάρτη» της εξωστρέφειας και πόσω μάλλον σε μια αγορά, όπως εκείνη των αραβικών χωρών, όπου υπάρχουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, αλλά και έντονος ανταγωνισμός.
O ίδιος ο Γιάννης Kαματάκης -όπως έχει δηλώσει κατά καιρούς- είναι ανοιχτός και σε όποιο ενδεχόμενο εισόδου και ενός νέου στρατηγικού επενδυτή στην εταιρία.
Aρκεί όμως, αυτός να μην είναι ένας ευκαιριακός παίκτης με μόνο στόχο να αποκομίσει κέρδη και να αποχωρήσει, αλλά ένας μακροπρόθεσμος επενδυτής που θα μπορέσει να συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη του ομίλου και στο στοίχημα της εξωστρέφειας.