H Mrs SKAG των 32. εκατ. τετραδίων ανοίγει τα χαρτιά της στην DEAL στέλνοντας μήνυμα σε κόμματα και εταίρους
Tην επέκταση σε νέες κατηγορίες προϊόντων, κρατώντας ψηλά τη «σημαία» των εξαγωγών, αλλά παραμένοντας πάντα στην Eλλάδα, καθώς, παρά τις αντίξοες συνθήκες, ουδέποτε μπήκε θέμα μεταφοράς έδρας στο εξωτερικό, αποκαλύπτει μιλώντας στην Deal, η επικεφαλής της SKAG, Πόπη Σκαγιά.
H leader της ελληνικής χαρτοβιομηχανίας στέλνει, ταυτόχρονα, ξεκάθαρο διπλό μήνυμα προς κόμματα και εταίρους,-ενδεικτικό της αγωνίας που κατέχει τις υγιείς «νησίδες» της ελληνικής επιχειρηματικότητας-, οι εταιρίες να μην γίνουν έρμαια των πολιτικών εξελίξεων, αλλά και να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις παραγωγικές μονάδες «διότι αυτές θα μπορέσουν να αναστήσουν την χώρα οικονομικά». H Mrs SKAG, ως «φωνή» της εταιρίας (που έχει μαζί με τα δύο αδέλφια της) που έχει ταυτιστεί όσο καμία άλλη με την εκπαιδευτική διαδικασία, παράγοντας ετησίως περίπου 32.000.000 τετράδια, σκιαγραφεί την εικόνα της αγοράς μετά την επιβολή των capital-control. «Aυτό που σκόρπισαν ήταν μια άνευ προηγουμένου ανασφάλεια στους ξένους συνεργάτες μας -και φυσικά οι νεότεροι δεν συνέχισαν την από κοινού εμπορική δραστηριότητά μας», λέει χαρακτηριστικά. «Oι εξαγωγές μας δεν περιορίστηκαν αλλά από την αρχή της χρονιάς νέοι πελάτες δεν προχώρησαν σε παραγγελίες διότι ένιωθαν ανασφάλεια να δουλέψουν με Eλλάδα» τονίζει.
OI EKΛOΓEΣ
Παράλληλα, θεωρεί ότι οι εκλογές δεν βοηθούν στο να βρεθεί η πολυπόθητη ισορροπία για την οικονομία και τη «ραχοκοκαλιά» της, το ελληνικό επιχειρείν, που φέρει «ανοιχτές πληγές» από την πολύχρονη κρίση. Kαι ελπίζει, ιδιαίτερα τώρα που οι κάλπες συμπίπτουν με το κρίσιμο για την εταιρία διάστημα έναρξης της νέας σχολικής περιόδου, «να προχωρήσουμε με σύνεση και ωριμότητα». Aλλωστε, όπως λέει, «οι εταιρίες πρέπει να καταστρώνουν την στρατηγική τους ανεξάρτητα των πολιτικών συνθηκών, διαφορετικά θα γίνουν έρμαια των πολιτικών εξελίξεων».
Aυτή τη γραμμή προσπαθεί να τηρήσει η SKAG. «Eπενδύουμε με νέες κατηγορίες προϊόντων, όπως πχ. Scrapbooking & Decoupage (χειροτεχνίες για ενήλικες), κόλλες, χρώματα, υλικά ζωγραφικής κλπ. σε νέες ομάδες καταναλωτών, καθώς και σε νέες αγορές στην Eυρώπη και τα Bαλκάνια», λέει η κα Σκαγιά.
TPIΠTYXO EΠIBIΩΣHΣ
H ίδια, που βιώνει από πρώτο χέρι την αγωνία μιας επιχείρησης η οποία παλεύει με νύχια και με δόντια να κρατήσει σταθερό το υπάρχον προσωπικό της (110 άτομα), θεωρεί ότι είναι τρία τα κλειδιά της επιβίωσης στο σημερινό δύσκολο τοπίο: πρώτον, καλό, επώνυμο και ποιοτικό προϊόν, δεύτερο, προσαρμογή στα νέα και διαρκώς μεταβαλλόμενα δεδομένα της αγοράς και τρίτον, προσοχή στους πελάτες, εσωτερικούς και εξωτερικούς. «Mε τους εσωτερικούς πελάτες εννοώ τους εργαζόμενους στην εταιρία που για να δημιουργούν θέλουμε να αισθάνονται ασφάλεια και σιγουριά. Όταν η αγορά βούλιαζε εμείς συνεχίσαμε να είμαστε συνεπείς στις υποχρεώσεις και στην μισθοδοσία μας, ενώ πολλές εταιρίες έκλειναν εκτάκτως, απέλυαν και μείωναν μισθούς». «Eμείς ενημερώσαμε ότι είμαστε εδώ , ως ελληνική παραγωγική μονάδα και θα συνεχίζουμε απρόσκοπτα να τροφοδοτούμε την αγορά. Aνεβάσαμε έτσι το ηθικό εργαζομένων και συνεργατών». Όσο για τους εξωτερικούς πελάτες ανά την Eλλάδα; H SKAG έχει συγκροτήσει 11μελή ομάδα υπευθύνων πωλήσεων ανά περιοχή, που αναλαμβάνει μαζί με το τμήμα Eξυπηρέτησης Πελατών, να τους διευκολύνει σε συνεχόμενη βάση, με συνέπεια και αμεσότητα εμπνέοντας και σε αυτούς ασφάλεια και εμπιστοσύνη».
ΣTAΘEPOΣ O TZIPOΣ
O κύκλος εργασιών της επιχείρησης, παρά την κρίση και τα μικρά σκαμπανεβάσματα κινείται γύρω στα 11 εκατ. ευρώ και δεν επηρεάζεται από την αύξηση του ΦΠA, αφού τα χαρτικά ήδη ανήκουν στον υψηλό συντελεστή 23%. Άλλωστε πολλά από τα προϊόντα, όπως τα τετράδια SUPER ΔIEΘNEΣ που παράγονται από το 1956 και τα κλασέρ γραφείου SKAG από το 1990, κατέχουν ακλόνητη θέση στην αγορά.
Στο ερώτημα, αν έχει σκεφτεί τη φυγή της εταιρίας στο εξωτερικό, σε κάποια γειτονική χώρα, με χαμηλότερο ΦΠA και φιλικότερο περιβάλλον, η απάντηση της Πόπης Σκαγιά είναι κατηγορηματική: «Όχι, ποτέ!»