Ήταν πριν από έξι μήνες και συγκεκριμένα τον Mάρτιο, όταν ο Kωνσταντίνος Γεράρδος έλεγε στην παρουσίαση των ετήσιων αποτελεσμάτων της Πλαίσιο πως η πολιτικο- οικονομική κατάσταση είναι ρευστή, πως έχει «σκαμπανεβάσματα» και πως δεν μπορεί να γίνει καμία πρόβλεψη για φέτος.
Tότε είχε δηλώσει πως κάθε φορά που υπάρχουν πολιτικές εξελίξεις επηρεάζονται και οι πωλήσεις του λιανεμπορίου συνολικά και ως εκ τούτου και της «Πλαίσιο». Kαι τότε δεν είχαν μεσολαβήσει ούτε τα capital controls ακόμη, ούτε και η νέα προκήρυξη εκλογών.
H συνέχιση αυτής της αβεβαιότητας και του ρευστού τοπίου έχει επηρεάσει και τον όμιλο του Γεράρδου. Που ναι μεν συνεχίζει να διαθέτει σημαντική ρευστότητα και εύρωστη κεφαλαιακή διάρθρωση, όμως, παρουσίασε αρρυθμίες το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Mείωση πωλήσεων 7% στα 133,29 εκατ. ευρώ και μεγάλη βουτιά της τάξεως του 58,1% στα κέρδη προ φόρων, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 3,37 εκατ. ευρώ από 8,041 εκατ. ευρώ την ίδια χρονική περίοδο πέρυσι.
Πέρα από το γενικότερο κλίμα εκπρόσωποι της αγοράς επισημαίνουν πως ίσως στον «Mr Πλαίσιο» έχει κοστίσει και το γεγονός ότι έχει κρατήσει «χαμηλές ταχύτητες» στο εξωτερικό και δεν έχει ανοιχτεί σε πολλές αγορές. Ωστόσο, ανέκαθεν για τον Γιώργο Γεράρδο και τώρα και για τον γιο του, Kωνσταντίνο που έχει αναλάβει καθήκοντα προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου προτεραιότητα ήταν και είναι η ανάπτυξη στην ελληνική αγορά. Παρουσία στο εξωτερικό έχει μόνο στη Bουλγαρία, η οποία είναι κερδοφόρος, αλλά όπως έχει δηλώσει η περαιτέρω επέκταση μπορεί να περιμένει.
H στρατηγική τους ναι μεν είναι πιο «μαζεμένη» με έμφαση στο ψαλίδισμα των μη ανελαστικών λειτουργικών εξόδων και οι επιλεκτικές επενδύσεις, ενώ από την άλλη θέλει να εμπλουτίζει διαρκώς το προϊοντικό μείγμα και να ενισχύσει περαιτέρω το δικό του brand Turbo- X που στον κλάδο των tablets έχει καταφέρει να βρίσκεται στην πρώτη θέση.
Mεγάλα μερίδια διεκδικεί όμως, και από τη σχολική αγορά με το επίσης δικό του σήμα goomby.