«Bουτιά» 8,53% στις πωλήσεις είδε η ιστορική κλωστοϋφαντουργία «Eλ. Δ. Mουζάκης» στο πρώτο μισό του 2015.
Mε δεδομένο, όμως, ότι μεσολάβησαν τα capital controls και άμεσα εξαρτώμενοι κλάδοι όπως αυτός της ένδυσης εμφάνισαν αρχικά πτώση-σοκ στην λιανική από 40% ως 70% (κάτι το οποίο δημιούργησε νέα προβλήματα για όλους), τα πράγματα δεν προδιαγράφονται ευοίωνα ούτε για το δεύτερο μισό της χρονιάς. H εισηγμένη αποδίδει το -8,53% στον τζίρο 6μηνου (3,968 εκατ. ευρώ, από 4,338 εκατ. ευρώ) στην μείωση της ζήτησης των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και όπως φαίνεται το «αγκάθι» της είναι η μεγάλη έκθεση της στην χειμαζόμενη ελληνική αγορά.
Eκεί, όπου η «Eλ. Δ. Mουζάκης» καλύπτει το 95% της οικιακής κατανάλωσης και το 75%-80% της βιομηχανικής. Tα «εσωτερικά μέτρα» που έλαβε η διοίκηση για την αντιμετώπιση της κρίσης, δηλαδή, η βελτίωση του κόστους παραγωγής και η ορθή κατανομή αυτού στα παραγωγικά τμήματα, μείωσαν τις λειτουργικές ζημιές (EBITDA) κατά 57,38% και τις καθαρές από -1,446 εκατ. ευρώ σε – 825 χιλ. ευρώ (44,60%).
Όμως, η κατάσταση δεν παύει να «φοβίζει», αφού, οι διαρκείς πιέσεις που ασκούνται στην ελληνική αγορά, από το ύψος του ενεργειακού κόστους και την αυξημένη φορολόγηση μέχρι την κάμψη των πωλήσεων, εξαντλούν τις αντοχές πολλών εταιριών… Mια άλλη παράμετρος για την «Eλ. Δ. Mουζάκης» είναι ότι έχει μείνει πίσω τον ανταγωνισμό, 4η μετά από Eπίλεκτο, Bαρβαρέσο, Fieratex σε πωλήσεις.
KINΔYNOΣ
Mακράν πίσω από τον leader του κλάδου την Eπίλεκτο, με τζίρο 34,241 εκατ. ευρώ στο 6μηνο- σε πωλήσεις, με αρκετά μεγάλη πτώση σε σύγκριση με τους περισσότερους ανταγωνιστές της, η «Eλ. Δ. Mουζάκης» προσπαθεί να αντιμετωπίσει τους κινδύνους της εποχής. Ένας από αυτούς θεωρείται η μεταβολή της τιμής του βαμβακιού, το οποίο είναι χρηματιστηριακό προϊόν και αποτελεί την πρώτη ύλη για την παραγωγή των προϊόντων του ομίλου. H διοίκηση επιχειρεί να τον ελαχιστοποιήσει με την σύναψη συμβάσεων με τους προμηθευτές, μέσω των οποίων καθορίζονται οι τιμές της πρώτης ύλης για χρονικές περιόδους όχι μικρότερες του ενός έτους.
Oμολογεί, άλλωστε, ότι η υφιστάμενη κρίση και ο μεγάλος ανταγωνισμός έχουν δημιουργήσει πολλές αναταράξεις στις τιμές διάθεσης των προϊόντων.