Ο Τούρκος «Chobani – s» στην πρώτη θέση στις ΗΠΑ, αφήνοντας πίσω την ελληνική γαλακτοβιομηχανία.
«Η ΦΑΓΕ ελέγχει περίπου το 3% της αγοράς, την ώρα που η Agro Farma κατέχει περίπου 10%».
Το ελληνικό γιαούρτι στην αμερικανική αγορά αναδεικνύεται σε… φλέβα λευκού χρυσού για Έλληνες και ξένους επιχειρηματικούς κολοσσούς. Η πίτα των 4 δισ. δολ., στα οποία υπολογίζεται το σύνολο του τζίρου, αποτελεί το μεγάλο δέλεαρ για τις γαλακτοβιομηχανίες, οι οποίες σπεύδουν να κατακτήσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο «κομμάτι» της αγοράς.
Μπορεί η ΦΑΓΕ των αδελφών Φιλίππου να δραστηριοποιείται με το αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι, το Total στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, ελέγχοντας περίπου το 3% της αγοράς και μάλιστα οι πωλήσεις της θυγατρικής του να αποτελούν «αντίβαρο» για την κάμψη των πωλήσεων στην Ελλάδα, όμως έχει να αντιμετωπίσει «μεγαθήρια» που λανσάρουν στην αγορά το «greek style yoghurt».
Οι πωλήσεις της FAGE USA σε αξία ενισχύθηκαν το 2010 κατά 66,7%, ενώ στόχος των Κυριάκου και Γιάννη Φιλίππου είναι να αυξήσουν την παραγωγική δραστηριότητα του εργοστασίου τους στην περιοχή από τα 16 εκατ. γαλόνια στα 65 εκατ. γαλόνια έως το 2013, σε μια προσπάθεια να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση αφενός και αφετέρου να «κυνηγήσουν» τον μεγάλο ανταγωνιστή τους, τον Τούρκο Χαμντί Ουλουκάγια της Agro Farma.
Το «ελληνικό γιαούρτι» Chobani του Τούρκου επιχειρηματία έχει κατακτήσει την αγορά των ΗΠΑ, ελέγχοντας το 10% περίπου, ενώ οι πωλήσεις της εταιρείας πέρυσι σημείωσαν άνοδο 225,9%, τοποθετώντας το στην κορυφή των πωλήσεων του ελληνικού «λευκού χρυσού». Η Agro Farma σχεδιάζει μάλιστα να κατασκευάσει και δεύτερο εργοστάσιο στην χώρα, ενώ πριν από λίγο καιρό δημιούργησε κι έναν καινούριο κωδικό προϊόντος για παιδιά.
«Σύμμαχο» ως προς την αυθεντικότητα του ελληνικού γιαουρτιού, αλλά και ανταγωνιστή στα ράφια των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ έχει η οικογένεια Φιλίππου από τον περασμένο Απρίλιο και τη σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία «Όλυμπος» των αδελφών Σαράντη, οι οποίοι τους πρώτους μήνες δραστηριοποίησής τους είδαν άνοδο στη ζήτηση των προϊόντων τους και στοχεύουν σε πωλήσεις 2,5 – 3 εκατ. δολάρια μέχρι το τέλος του 2011.
Πολυεθνικά… κουτάλια
Τα… κουτάλια τους επί αμερικανικού εδάφους ακονίζουν εκτός των παραπάνω παικτών και πολυεθνικοί κολοσσοί, όπως είναι η General Mills με το «Yoplait», η Danone με το «Oikos» και η Kraft Foods με το «Athenos», οι οποίοι έσπευσαν να αξιοποιήσουν την προτίμηση των Αμερικανών στο ελληνικό γιαούρτι για πρωινό, αντί για δημητριακά που συνήθιζαν να τρώνε.
Τα… κουτάλια τους επί αμερικανικού εδάφους ακονίζουν εκτός των παραπάνω παικτών και πολυεθνικοί κολοσσοί, όπως είναι η General Mills με το «Yoplait», η Danone με το «Oikos» και η Kraft Foods με το «Athenos», οι οποίοι έσπευσαν να αξιοποιήσουν την προτίμηση των Αμερικανών στο ελληνικό γιαούρτι για πρωινό, αντί για δημητριακά που συνήθιζαν να τρώνε.
Ο «πόλεμος» των γαλακτοβιομηχανιών στην Αμερική συνεχίζεται για τα ελληνικά προϊόντα στο… πεδίο της φέτας. Όλυμπος και ΜΕΒΓΑΛ έχουν απέναντί τους και πάλι την τούρκικη εταιρεία Chobani, η οποία παράγει και φέτα με την ίδια επιτυχία.