Mείωση περίπου 25% παρουσιάζουν οι λειτουργικές δαπάνες του ΟΣΕ για το 2010 σε σχέση με το 2009 όπως ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων τονίζοντας ταυτόχρονα ότι το πρόγραμμα εξυγίανσης του ομίλου των εταιρειών του ΟΣΕ εξελίσσεται εντός του χρονοδιαγράμματος του υπουργείου.
Όπως επισημαίνεται σχετικά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μείωσε τα λειτουργικά έξοδα κατά 32,84%, ενώ το αποτέλεσμα του Ιανουαρίου 2011 βελτιώθηκε κατά 61,12% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2010.
Όσον αφορά στην αποστολή των οικονομικών τους στοιχείων στο Υπουργείο Οικονομικών, που απαιτούνται περιοδικά από την ΕΓΔΕΚΟ:
* ο ΟΣΕ απέστειλε το ισοζύγιο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου στις 23/03/2011, ενώ κατόπιν διευκρινιστικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του Γ.Λ.Κ. στις 29/03/2011, απεστάλησαν στις 31/03/2011 τα μηνιαία αναλυτικά ισοζύγια γενικής λογιστικής με συμπληρωμένο το σχετικό πίνακα
* η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απέστειλε με ηλεκτρονικό μήνυμα στις 15/03/2011 τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις της και στις 18/03/2011 πίνακα εσόδων – εξόδων και αποτέλεσμα Ιανουαρίου 2011, ενώ κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας με την ΕΓΔΕΚΟ συμφωνήθηκε να αποσταλούν τα αποτελέσματα Φεβρουαρίου, σήμερα 4 Απριλίου. Επίσης σήμερα απεστάλη και ορθή επανάληψη –κατόπιν διευκρινήσεων του ΓΛΚ- των ληξιπρόθεσμων οφειλών, αφού σε αυτές δεν συμπεριλαμβάνονται οφειλές προς φορείς της Γενικής Κυβέρνησης.
Σχετικά με όσα αναφέρθηκαν από μερίδα του Τύπου για επιδόματα διευθυντών, διευκρινίζεται ότι ελάμβαναν πέραν των μισθών τους και τέσσερα επιδόματα που έφθαναν έως και το 40% των αποδοχών τους. Η νέα σύμβαση εργασίας που υπογράφθηκε έχει εντελώς διαφορετική δομή. Λαμβάνουν μόνον ένα επίδομα (επίδομα θέσης) το οποίο δεν μπορεί να ξεπερνά το 25% των τακτικών αποδοχών τους. Ειδικότερα, τα επιδόματα θέσης είναι έως 25% για Προϊστάμενο Διεύθυνσης, έως 20% για Προϊστάμενο Υπηρεσίας, έως 15% για Προϊστάμενο Τμήματος, έως 10% για Προϊστάμενο Τομέα και έως 3% για Προϊστάμενο Ομάδας.
Σχετικά με τις 1.654 προγραμματισμένες μετατάξεις εργαζομένων από τον Όμιλο του ΟΣΕ, έχουν γίνει ήδη οι 800 και εκκρεμούν στο τελευταίο στάδιό τους οι υπόλοιπες, με δεδομένο ότι σε αυτές εμπλέκονται άλλα τέσσερα Υπουργεία.
Αύριο εξάλλου, παραδίδεται στους πολίτες ο Προαστιακός Σταθμός Αχαρνών, μετά τις σχετικές οδηγίες του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα να επισπευστούν οι διαδικασίες. Ο σταθμός αυτός διαδραματίζει σημαντικό ρόλο για το Δήμο Αχαρνών, έναν από τους πολυπληθέστερους δήμους της Αττικής, καθώς θα αποτελέσει κόμβο για τα υπεραστικά τρένα και κεντρικό σταθμό μετεπιβίβασης προς το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Θα εξυπηρετούνται οι επιβάτες όλων των αμαξοστοιχιών του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα και Αθήνα – Χαλκίδα – Αθήνα, καθώς και του προαστιακού που εκτελούν δρομολόγια στο τμήμα Αεροδρόμιο – Λιόσια –Μαγούλα – Κιάτο και αντιστρόφως.
Με την ένταξή του στο ενεργό δίκτυο, ο ΟΑΣΑ θα τροποποιήσει τα δρομολόγιά του, ώστε να λειτουργήσει τροφοδοτικά προς το νέο σταθμό του προαστιακού.