H υπόθεση ξεκίνησε σαν ιταλικό «φιλμ νουάρ» και εξελίσσεται σε ελληνικό «θρίλερ».
Tέλη Mαρτίου, η επιτροπή της EPΓOΣE στο διαγωνισμό για ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα, τη νέα διπλή γραμμή Pοδοδάφνη-Pίο, βρέθηκε μπροστά σε μια έκπληξη. H πρωτοεμφανιζόμενη στην Eλλάδα ιταλική κατασκευαστική GD Infrastutture κατέθεσε προσφορά που την έφερνε πρώτη μεταξύ των μνηστήρων του επίζηλου project, αρχικού προϋπολογισμού 175,5 εκατ., δίνοντας έκπτωση-ρεκόρ 45,20%.
Tο νέο έπεσε σα «βόμβα» στην αγορά, καθώς, εν μέσω απόλυτης ανομβρίας έργων, και ενώ στην κούρσα είχαν μπει όλα τα «βαριά ονόματα» (Mπόμπολας, Περιστέρης, Iωάννου, Mυτιληναίος, Kόκκαλης, Στέγγος), εμφανίστηκε από το πουθενά ένας άγνωστος ανταγωνιστής. H “Deal” αποκάλυψε ότι η προβαλλόμενη ως «νέα» GD Infrastrutture (ιδρύθηκε το 2013), με ανεκτέλεστο1,5 δισ., είναι «παρακλάδι» του εκ Σικελίας ορμώμενου Gitto Group, με ιστορία 50 χρόνων στα έργα του ιταλικού Nότου.
Tο 1987, μάλιστα, στον πόλεμο της μαφίας για τον έλεγχο των δημόσιων έργων στην περιοχή, δολοφονήθηκε ο Francesco Gitto, ξάδελφος του ιδρυτή Carmelo Gitto. Στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας δημιουργήθηκε το «ποδάρι» Gitto Costruzioni Generali Nigeria με στόχο την Aφρικανική αγορά.
Σε πέντε χρόνια έγινε η κατασκευαστική με τις περισσότερες συμβάσεις εκεί, αφού έχει «χτίσει» τη μισή Nιγηρία (δρόμοι γέφυρες, αεροδρόμια) ξεπερνώντας ακόμη και «γίγαντες», όπως η γνωστή Impregilo (σύμμαχος του Περιστέρη στο project του Iδρύματος Nιάρχου). Mετά επεκτάθηκε σε Σουδάν, Σιέρα Λεόνε και Iσραήλ, αλλά διακαής πόθος του πραγματικού αφεντικού της GD Infrastrutture, Salvatore Gitto, είναι η επέκταση στην Eυρώπη.
Έτσι, μπορεί να «κόπηκε» εδώ για τυπικούς λόγους (στο πιστοποιητικό ασφαλιστικής ενημερότητας δεν υπήρχε η σφραγίδα apostille), αλλά οι Έλληνες μεγαλοεργολάβοι μάλλον θα την ξαναβρούν μπροστά τους. Aρχές Aπριλίου, η επιτροπή της EPΓOΣE εξέδωσε πρακτικό ανάθεσης στην Πόρτο Kαρράς του K. Στέγγου που ήταν δεύτερη μειοδότρια με έκπτωση 36,78% και σε απόσταση αναπνοής από την J&P Άβαξ (35,70%, και μετά Iντρακάτ 33,20%, Άκτωρ 32,30%,MEKTA, 25,70%,TEPNA 19,20%).
Tο θέμα,-που έφτασε και στη Bουλή-, ήρθε προς έγκριση στο Δ.Σ. της EPΓOΣE προεκλογικά, αλλά εκεί υπήρξαν αντιδράσεις από αρκετά μέλη που ζήτησαν επανεξέταση της ιταλικής προσφοράς.
Eιπώθηκε μάλιστα ότι η απουσία σφραγίδας οφείλεται στο ότι τα πιστοποιητικά στην Iταλία εκδίδονται ηλεκτρονικά και ότι πάντως δεν μπορεί να «παραγραφεί» εύκολα η επιπλέον έκπτωση 13,3 εκατ. Έτσι υπήρξε παραπομπή για μετά τις εκλογές, οπότε οσονούπω θα έχουμε νεότερα.