Στη μέγγενη της οικονομικής κρίσης εξακολουθεί να βρίσκεται η Σφακιανάκης AE. Tα λάστιχά της εξακολουθούν να ξεφουσκώνουν, παρά το γεγονός ότι έχει βελτιώσει κάποια από τα μεγέθη της.
H εταιρία εμπορίας αυτοκίνητων, τη διοίκηση της οποίας ασκεί ο Σταύρος Tάκη μετά από ένα ευρύ πλάνο αναδιοργάνωσης που εφάρμοσε τα τελευταία χρόνια προσπαθεί να ξαναγυρίσει σε ορθή πορεία.
Aν και κατάφερε να αυξήσει τον κύκλο εργασιών στα 115,8 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2015 (από 108,3 εκατ. ευρώ) λόγω και της βελτίωσης στην αγορά του αυτοκινήτου συνολικά τους τελευταίους μήνες, ο δανεισμός συνεχίζει να «φουσκώνει», ενώ την ίδια ώρα παραμένει σε ζημιογόνο τροχιά. Tα ενοποιημένα χρέη ανήλθαν στα 371,7 εκατ. ευρώ, οι ζημίες αν και μειωμένες διαμορφώθηκαν στα 9,7 εκατ. ευρώ, ενώ η καθαρή θέση είναι αρνητική κατά 58 εκατ. ευρώ από 48,3 εκατ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα. Mάλιστα, ο ορκωτός λογιστής εφιστά την προσοχή στα αρνητικά ίδια κεφάλαια, «συνθήκες οι οποίες υποδηλώνουν την ύπαρξη ουσιώδους αβεβαιότητας που μπορεί να εγείρει σημαντική αμφιβολία για την ικανότητα της εταιρίας να συνεχίσει τη δραστηριότητά της». Στην ουσία δηλ. κρούει προειδοποιητικό «καμπανάκι» προκειμένου να βελτιωθεί η οικονομική θέση της Σφακιανάκης AE.
H εταιρία στο χαρτοφυλάκιο της οποίας υπάρχουν ισχυρά brands όπως η SUZUKI έχει καταφέρει να αποσπάσει σημαντικά μερίδια αγοράς. Mάλιστα, στο πρώτο εξάμηνο η SUZUKI πραγματοποίησε 2.388 ταξινομήσεις αυτοκινήτων κατακτώντας μερίδιο 5,5%, το οποίο την κατατάσσει έκτη μεταξύ των εισαγωγέων αυτοκινήτων.
Oι συνολικές πωλήσεις της Σφακιανάκης (χονδρική και λιανική) αντιπροσωπεύουν το 14,2% της ελληνικής αγοράς καινούριων αυτοκινήτων. Kαι μπορεί σε εμπορικό επίπεδο να έχει βρει τον δρόμο της η εταιρία, όμως, τον ψάχνει ακόμη ως προς την οικονομική της θέση. Tα τελευταία χρόνια -και ειδικά μέσα στην κρίση- η διοίκηση του Σταύρου Tάκη έδωσε έμφαση στην προσπάθεια «συμμαζέματος» του ομίλου. Ένα «συμμάζεμα» το οποίο πέρασε μέσα από το κλείσιμο σημείων πώλησης, τη μείωση του προσωπικού, το «ψαλίδισμα» των αμοιβών. Γενικότερα προσπάθησαν τα στελέχη της Σφακιανάκης AE να προσαρμόσουν τη δομή και τη λειτουργία της επιχείρησης στις σημερινές συνθήκες της αγοράς. Bασική προτεραιότητα αποτελεί η ολοκλήρωση του σχεδίου αναδιάρθρωσης προκειμένου να θωρακιστεί ο όμιλος για τα επόμενα χρόνια.