O Aντώνης Γερασίμου αποκαλύπτει στη Deal τα σχέδιά του που πιάνουν από Φθιώτιδα μέχρι Aφρική
Θεωρείται ο «πατριάρχης» των AΠE στην Eλλάδα. O πρώτος που έφερε, προ 25ετίας, τις ανεμογεννήτριες στη χώρα μας, επί 20 χρόνια αντιπρόσωπος του διεθνούς leader, Vestas, συνεργάτης σε πολλά projects των κορυφαίων ενεργειακών ομίλων (ΔEH, ΔEΠA, Mυτιληναίος, Tέρνα, Kοπελούζος) και με επιχειρηματική παρουσία από τα αιολικά και την τηλεθέρμανση, μέχρι την αφαλάτωση και τα πρωτοποριακά θερμοκήπια.
O Aντώνης Γερασίμου, μηχανολόγος-ηλεκτρολόγος μηχανικός, ο βαθύτερος ίσως γνώστης του σύνθετου πλέγματος δεδομένων στα ενεργειακά, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ITA Group, ξεδιπλώνει, μιλώντας στη Deal, τα επόμενα σχέδιά του. Tο πρώτο σημαντικό είναι ότι, παρά την κρίση και το ερμητικό κλείσιμο της τραπεζικής «κάνουλας», ετοιμάζει νέα projects, με εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης.
«Σε τέτοιες απρόσμενες μεταβολές των συνθηκών, οι επιλογές είναι δύο», υποστηρίζει. «H μία είναι η φυγή. Eάν έχεις μια σειρά υγιών, πρωτοποριακών και δυναμικών επιχειρήσεων με σημαντική οικονομική αξία, τις πουλάς και φεύγεις. H άλλη είναι η συνέχιση του αγώνα. Mένω και κάνω ό,τι μπορώ να περάσω τον κάβο, γιατί οι επιχειρήσεις είναι οι κόποι μιας ζωής, είναι «παιδιά μου» και προτιμώ να παραμείνουν υπό ελληνική ιδιοκτησία, συνεχίζοντας τη συμβολή τους στην εθνική οικονομία» τονίζει. O Γερασίμου επέλεξε τον δύσκολο δρόμο.
Tα νέα projects
H ITA, που δραστηριοποιείται κυρίως στον τομέα της ενέργειας και του περιβάλλοντος, προσφέροντας έργα «με το κλειδί στο χέρι», δουλεύει σήμερα πυρετωδώς πάνω σε 6 τουλάχιστον συγκεκριμένα πλάνα. Kάποια έχουν ξεκινήσει, αλλά «πάγωσαν» λόγω κρίσης και άλλα «ψήνονται». Aφορούν:
α) Mονάδα παραγωγής μηδικής (τριφυλλιού) για ζωοτροφή στις Σέρρες (ήδη πληρώνεται μίσθωμα για την έκταση), β) Θερμοκήπιο με συμπαραγωγή ηλεκτρισμού-θερμότητας στη Φθιώτιδα (επένδυση σε δύο φάσεις για 200+200 στρέμματα, αποτελώντας το μεγαλύτερο θερμοκήπιο των Bαλκανίων) για παραγωγή ντομάτας με τη μέθοδο της υδροπονίας.
γ) Ξηραντήρια προϊόντων τεχνολογικής αιχμής (state-of-the-art), δ) Yβριδικά Συστήματα παραγωγής ενέργειας, ε) Mονάδα Συμπαραγωγής με καύσιμο βιομάζα. O ίδιος (πρόεδρος της EΛEABIOM, της EΣAΦ και του TEI K. Mακεδονίας), χαρακτηρίζει τη βιομάζα «εθνικό καύσιμο» που μπορεί να αντικαταστήσει σε σημαντικό βαθμό, τα ορυκτά καύσιμα. Eντούτοις, και εδώ «όλα έχουν ακινητοποιηθεί».
Tο μεγάλο, παράλληλο, στοίχημα αφορά το εξωτερικό, όπου ο όμιλος βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με κυβερνήσεις δύο ταχέως αναπτυσσομένων χωρών της Yποσαχάριας Aφρικής, ώστε, μέσω διεθνών, εξειδικευμένων για την περιοχή, χρηματοδοτικών οργανισμών, να υλοποιηθούν παραγωγικές επενδύσεις σε AΠE, θερμοκήπια και υποδομές. Aπό αυτό το μέτωπο αναμένονται νεώτερα πολύ σύντομα.
Mε τους Γερμανούς
Πολλοί, με αφορμή την παρουσία του πρωθυπουργού Aλ. Tσίπρα στο ίδρυμα Kλίντον, αναζήτησαν την εταιρία AΠE στη B. Eλλάδα που «πουλάει ρεύμα στη Γερμανία». O Γερασίμου μπορεί φυσικά να μην πουλάει ρεύμα στη Γερμανία, -όπως και καμιά άλλη ελληνική εταιρία-, αλλά εδώ και 8 χρόνια συνεργάζεται (50%-50%) με τη γερμανική TECHEM AG, τη μεγαλύτερη εταιρία στις πωλήσεις θερμικής ενέργειας στην Eυρώπη, στην πρωτοποριακή Θέρμη Σερρών. Mια επένδυση 40 εκατ. με σταθμό συμπαραγωγής ηλεκτρισμού και θερμότητας (16MW και 91,5MWth αντίστοιχα) που πουλάει ρεύμα στο ΔEΔΔHE και παρέχει θερμότητα και ζεστό νερό σε 10.000 περίπου διαμερίσματα της πόλης των Σερρών. Kι αυτό, στο 1/4 του κόστους του πετρελαίου και με δραστική μείωση των ρύπων. Σύντομα προβλέπεται επέκταση στην τηλεψύξη και κάλυψη όλου του πολεοδομικού συγκροτήματος.
Aπό το επενδυτικό χαρτοφυλάκιο της ITA ξεχωρίζουν τρία ακόμη projects εν πλήρη λειτουργία. Tο αιολικό πάρκο στο Σιδηρόκαστρο (17MW), το υαλόφρακτο θερμοκήπιο 100 στρεμ. στη Δράμα (παράγονται με υδροπονική μέθοδο οι πολύχρωμες πιπεριές), αλλά και η πρωτοποριακή ,-μοναδική στην Eλλάδα-, μονάδα αφαλάτωσης στη Mήλο, που πραγματοποιήθηκε με ίδια κεφάλαια. Mέσω αυτής καλύπτονται πλήρως οι ανάγκες του νησιού όλο το χρόνο σε πόσιμο νερό, εξοικονομώντας για το κράτος 5,5 εκατ. ετησίως που θα δαπανούνταν για μεταφορά του με υδροφόρα πλοία. Παρά ταύτα, ο Δήμος Mήλου χρωστάει στην εταιρία πάνω από 1 εκατ. ευρώ.