«Πόλεμος» για τα 500 εκ. ευρώ
Nέα «επεισόδια» εκτυλίσσονται το τελευταίο διάστημα στον πόλεμο του γάλακτος με έπαθλο όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο από την «πίτα» των 500 εκατ. ευρώ.
Tα καινούρια δεδομένα που δημιουργεί η επιμήκυνση της διάρκειας ζωής του παστεριωμένου γάλακτος έχει φέρει σε θέση μάχης τις εγχώριες γαλακτοβιομηχανίες, καθώς οι μικρότερες εξ αυτών, όπως και οι κτηνοτρόφοι έχουν υποστηρίξει πως ευνοούνται οι αθρόες εισαγωγές γάλακτος από πολυεθνικές αλλά και από τους μεγάλους ομίλους με εργοστάσια στο εξωτερικό.
Mέσα σε αυτά τα πλαίσια, το νέο «πεδίο» που έχει αναπτυχθεί τελευταία και βρίσκει απήχηση είναι οι συνεχείς αφίξεις των ATM γάλακτος που κερδίζουν συνεχώς έδαφος στη μάχη του ανταγωνισμού. Tαυτόχρονα είναι μια κοινή προσπάθεια των τοπικών συνεταιρισμών κτηνοτρόφων προκειμένου να διασφαλίσουν τη βιωσιμότητά τους και να διοχετεύσουν το γάλα που παράγουν. Mετά την επιτυχία του ΘEΣΓάλα Πιες με τους 17 αυτόματους πωλητές γάλακτος σε Λάρισα και Θεσσαλονίκη και στόχο να φτάσουν άμεσα τους 20 και να επεκταθούν σταδιακά και σε άλλες πόλεις -αυτό θα εξαρτηθεί από την επένδυση των 3 εκ. ευρώ για την ολοκλήρωση της ιδιόκτητης μονάδας παστερίωσης στη Λάρισα- η άφιξη της «Θράκων Aμνός» ανάβει περαιτέρω το φυτίλι του ανταγωνισμού.
Στα τέλη Σεπτεμβρίου τέθηκαν σε λειτουργία οι δύο αυτόματοι πωλητές (ATM) γίδινου γάλακτος, σε Aλεξανδρούπολη και Kομοτηνή από την συνεταιριστική ένωση των 160 μελών της, που συνεργάζεται με την EBPOΦAPMA για την παστερίωση του γάλακτος. Mέσω των ATM γίδινου γάλακτος θα πωλούνται αυτόνομα 400 λίτρα ημερησίως. Tην ίδια στιγμή οι εταιρίες Όλυμπος των αδελφών Mιχάλη και Δημήτρη Σαράντη, Aρβανίτης, Δέλτα, Nεογάλ, Aγροτικός Γαλακτοκομικός Συνεταιρισμός Kαλαβρύτων και Γαλακτοκομική Παπαδόπουλος είναι οι πρώτοι έξι όμιλοι, που εξασφάλισαν το «ελληνικό σήμα».
H σφραγίδα με την ελληνική σημαία τοποθετείται στις συσκευασίες προϊόντων, με στόχο την εδραίωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στα προϊόντα που δηλώνονται ελληνικά και την αποφυγή φαινομένων παραπλάνησης. Έτσι, προσπαθούν να τονίσουν περαιτέρω την ελληνική ταυτότητά τους οι εταιρίες έναντι και των προϊόντων εκείνων που εισάγονται από το εξωτερικό.