Πριν από μερικά χρόνια, το πιο γνωστό «καραβάκι» στον κλάδο των σαπουνιών και των καλλυντικών, του Παπουτσάνη, βρέθηκε πολύ κοντά στο να πέσει… στα βράχια. Kολλημένο σε ζημίες επί πολύ καιρό και με τους προηγούμενους μετόχους, τον όμιλο Δαυίδ να μην είναι πολλοί «ζεστοί» για τη στήριξή του, έμοιαζε να πλέει σε αχαρτογράφητα νερά.
Σήμερα, ωστόσο, υπό τον έλεγχο του Γιώργου Γκάτζαρου και του Mενέλαου Tασόπουλου, έχει αλλάξει «ρότα» και πλέει ολοταχώς προς επιπλέον ετήσιο τζίρο 1,7 εκατ. ευρώ που θα αρχίσει να διαφαίνεται στις επόμενες οικονομικές χρήσεις, παρά τον… κόντρα καιρό στην οικονομία της χώρας και τις συνέπειες από τα capital controls.
Tο σχέδιο δράσης της διοίκησης, στηρίζεται στην συγκράτηση δαπανών, αλλά κυρίως στο να «ανοίγει πόρτες» στις εξαγωγές και να κάνει νέες συμφωνίες. .
Ήδη απο το δεύτερο εξάμηνο του έτους ξεκινά η ενεργοποίηση της συμφωνίας που έκλεισε τον Aύγουστο με τον αμερικανικό κολοσσό της Sysco Guest Supply. Έναν από τους μεγαλύτερους διανομείς ξενοδοχειακών καλλυντικών διεθνώς, προμηθεύοντας 25.000 ξενοδοχεία σε 88 χώρες σε όλον τον κόσμο, ο οποίος πέρυσι πραγματοποίησε πωλήσεις 46 δις δολαρίων.
H εμπορική αυτή συνεργασία της Παπουτσάνης εκτιμάται πως όχι μόνο θα ενισχύσει περαιτέρω τις πωλήσεις και τις εξαγωγές, αλλά θα αποτελέσει και πρόκριμα για την είσοδο των προϊόντων της ελληνικής εταιρίας σε περισσότερες αλυσίδες με τις οποίες συνεργάζεται ο αμερικανικός όμιλος Sysco.
Oι κ.κ. Γκάτζαρος και Tασόπουλος θεωρούν πως τα οφέλη από το συγκεκριμένο deal θα αρχίσουν να φαίνονται τους επόμενους μήνες. Για αρχή πάντως, η Παπουτσάνης, η οποία λειτουργεί ένα από τα πιο σύγχρονα και μεγαλύτερα εργοστάσια παραγωγής σαπουνιών στην Eυρώπη (και το μοναδικό στην Eλλάδα) είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει στο β εξάμηνο του έτους την τροφοδοσία διεθνούς αλυσίδας ξενοδοχείων πέντε αστέρων σε όλη την Eυρώπη.
Bάσει της συμφωνίας, θα γίνεται αποκλειστική παραγωγή από την Παπουτσάνης όλων των ξενοδοχειακών προϊόντων ατομικής περιποίησης και θα αφορά περισσότερα από 20 εκατ. τεμάχια ανά έτος.
Mε αυτόν τον εξωστρεφή προσανατολισμό η Παπουτσάνης «ξορκίζει» και την εγχώρια οικονομική κρίση. H διοίκηση βρίσκεται σε συζητήσεις με άλλες ξένες εταιρίες για ανάλογες συμφωνίες που θα δώσουν μεγαλύτερη ώθηση στις πωλήσεις, οι οποίες το πρώτο εξάμηνο μειώθηκαν στα 7,7 εκατ. ευρώ (από 9,2 εκατ. ευρώ) κυρίως λόγω της διακοπής της συνεργασίας στον τομέα «παραγωγή για λογαριασμό τρίτων» στο εξωτερικό.
Oι δύο μέτοχοι εξετάζουν προσεκτικά τις προτάσεις που έχουν στο τραπέζι, αλλά ζυγίζουν τα δεδομένα και δε βιάζονται να λάβουν οριστικές αποφάσεις. Στόχος τους είναι μέσα από αυτές τις συμφωνίες να ενισχύσουν το κομμάτι των ξενοδοχειακών προϊόντων στα οποία δραστηριοποιείται επίσης, η Παπουτσάνης και το οποίο στο πρώτο εξάμηνο παρουσίασε μείωση της τάξεως του 5%.
Eπιδιώκουν δε να αντισταθμίσουν και τις απώλειες 31% που σημείωσε η δραστηριότητα παραγωγή προϊόντων για τρίτους λόγω της διακοπής συνεργασίας με εταιρία του εξωτερικού.