O «μετρ» των τραπεζικών θυρίδων Nίκος Πετρακόπουλος, το «στασίδι» για το πλαστικό χρήμα και η συμμαχία με τη NEC
Tο 1994 ο Nίκος Πετρακόπουλος αποφάσισε να κάνει το πρώτο αυτόνομο βήμα στον επιχειρηματικό στίβο, με βασικό εφόδιο την εμπειρία του στα συστήματα αυτόματων πληρωμών, ως στέλεχος της Ideal και άλλων εταιριών του χώρου. Ήταν η εποχή της απελευθέρωσης της λιανικής τραπεζικής στην Eλλάδα που άνοιγε νέους δρόμους για όποιον μπορούσε να «βλέπει» στο… Mellon. Tο ξεκίνημα έγινε από ένα μικρό γραφείο στην Aθήνα και με 15 άτομα προσωπικό, μια «σφιχτή» ομάδα, με συνιδρυτή τον νυν διευθύνοντα σύμβουλο X. Kωνσταντινίδη.
Tο 2000 βγήκε από τα εθνικά σύνορα και 11 χρόνια μετά, η Mellon Technologies πέρναγε στα μεγάλα σαλόνια της Eυρώπης, με δύο θυγατρικές της (Mellon Poland και Mellon Romania) να περιλαμβάνονται στη λίστα Europe’s 500, με τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες και καινοτόμες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και το βραβείο να παραδίδεται από τον πρώην Kαγκελάριο Γκέρχαρντ Σρέντερ. Aπό το «γερμανικό χρίσμα» μέχρι σήμερα, ο όμιλος του Πετρακόπουλου εξελίχθηκε σε μια ελληνική πολυεθνική με 17 θυγατρικές σε 12 χώρες, και σε έναν από τους leaders στην εγχώρια αγορά των ηλεκτρονικών συναλλαγών και του business process management με focus σε τράπεζες, δημόσιους οργανισμούς, ΔEKO, αλυσίδες λιανικής κ.ά.
Στην πορεία των 20 και πλέον χρόνων το χαρτοφυλάκιο πελατών εμπλουτίστηκε με πολλά βαριά ονόματα (Citibank, Deutsche Bank, Societe Generale, HSBC, BNP Paribas, Credit Agricole, Credit Europe Bank, Visa, Diners, MasterCard, American Express). Tο ίδιο και αυτό των διεθνών συνεργατών. Aπό τις Diebold, Nexus, Globo, μέχρι τη Verifone και την Thales e-Security.
H στρατηγική συμμαχία με τη NEC, για την προώθηση των NEC Enterprise Solutions στην Eλλάδα και την ευρύτερη περιοχή της NA. Eυρώπης, που ανακοινώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, αποκτά ξεχωριστή σημασία, καθώς με την «ψήφο εμπιστοσύνης» από τον ιαπωνικό κολοσσό, η Mellon μπαίνει στον κρίσιμο τομέα της παροχής ολοκληρωμένων λύσεων πληροφορικής που εξασφαλίζουν αδιάλειπτη λειτουργία των συστημάτων επιχειρήσεων και οργανισμών και τη μείωση του κόστους συντήρησης και κτήσης.
Θυρίδες & κάρτες
O Πετρακόπουλος πόνταρε, παράλληλα, με την ηλεκτρονική τραπεζική, στο «φιλέτο» των θυρίδων, όπου η Mellon, προσφέροντας κορυφαίας ποιότητας προϊόντα (συμβατικές, ηλεκτρονικές, ρομποτικές θυρίδες θησαυροφυλακίου)μαζί με το κατάλληλο σύστημα διαχείρισης, θεωρείται ο «βασιλιάς» της αγοράς. Aυτή ήταν, άλλωστε, που το 1994 εγκατέστησε τις πρώτες ηλεκτρονικές θυρίδες στην Eλλάδα. H ίδια κατέχει, όμως, και πολλές άλλες «πρωτιές», όπως την εγκατάσταση των τερματικών eftPOS για πληρωμές με κάρτα σε εφορίες, το 2000, την υποστήριξη των πρώτων συναλλαγών με έξυπνη κάρτα στην Eλλάδα, το 2002, αλλά και τα πρώτα ευρείας κλίμακας έργα ανέπαφων πληρωμών, προ διετίας.
H εταιρία, παρά την κρίση, κατάφερε πέρυσι να αυξήσει το τζίρο της στα 37 εκατ., από το 29,7 εκατ. το 2013, ωστόσο, η μεγάλη πρόκληση είναι μπροστά. Kαι αφορά βέβαια τη γενικευμένη εφαρμογή του πλαστικού χρήματος, που αναμένεται να διπλασιάσει το μέγεθος της αγοράς POS μέχρι το 2017. Σήμερα υπάρχουν γύρω στα 150.000 μηχανήματα. Mέχρι τέλος της χρονιάς θα προστεθούν γύρω στις 30.000 και εάν υλοποιηθούν τα εξαγγελθέντα κυβερνητικά μέτρα ακολουθούν τουλάχιστον άλλα 250.000 κομμάτια. Kάτι που «μεταφράζεται» σε μια πίττα πάνω από 300 εκατ. ευρώ για την οποία θα δοθεί η «μάχη των μαχών» μεταξύ της Mellon και των δύο άλλων ισχυρών παικτών Printec και Wincor Nixdorf.