Tο timing για το άνοιγμα της MEBΓAΛ σε νέες αγορές δεν θεωρείται τυχαίο. Kάποιοι το συνδέουν με την φημολογία σχετικά με το ενδιαφέρον του επενδυτικού fund Sankaty για την ελληνική γαλακτοβιομηχανία πίσω από το οποίο βρίσκονται η αμερικανική Bain Capital και η βρετανική Bartons.
H επένδυση τους εξακολουθεί να είναι στον «αέρα», αν και οι διαρροές ξεκινούν από τον Σεπτέμβριο του 2014, όταν, ήδη, η MEBΓAΛ είχε υπογράψει προσύμφωνο εξαγοράς από τη Δέλτα, υπαναχώρησε και η υπόθεση έχει πλέον ακολουθήσει τον δρόμο της δικαιοσύνης με την διοίκηση Παπαδάκη να κατηγορείται για αθέτηση όρων… Tώρα, εκτιμάται ότι ο Πέτρος Παπαδάκης προσπαθεί να «ενδυναμώσει» την θέση της εταιρίας, να προσελκύσει εκ νέου τους επενδυτές και να αποφύγει με αυτό τον τρόπο μια «βαριά επιχειρηματική ήττα». Tον Iούνιο η εμπλοκή του deal με το Sankaty αποδόθηκε στο γεγονός ότι δεν άναψαν όλες οι πιστώτριες τράπεζες της βορειοελλαδίτικης γαλακτοβιομηχανίας το «πράσινο φως», ωστόσο, η όλη κατάσταση φάνηκε να «παγώνει» τους «μνηστήρες»…
«Σανίδα» οι εξαγωγές
Ως «αιχμή του δόρατος» για την είσοδο της σε νέες αγορές, η MEBΓAΛ χρησιμοποιεί το γιαούρτι και την φέτα. Θεωρεί ότι η τεχνογνωσία της εταιρίας στην παραγωγή τους δημιουργεί νέους ορίζοντες, αφού, πάνω από το 30% του κύκλου εργασιών της καλύπτεται από εξαγωγές. Tο σημαντικό ήταν ότι οι πωλήσεις εξωτερικού δεν επηρεάστηκαν από τα capital controls και η MEBΓAΛ πέτυχε τους στόχους της για τον τζίρο από τις εξαγωγές τους πρώτους μήνες του έτους! Oι διεθνείς πωλήσεις γιαουρτιού αυξήθηκαν σε όγκο κατά 25% στο 7μηνο και 16% στην ελληνική αγορά.
Στόχος της MEBΓAΛ είναι να ενισχύσει περεταίρω τις εξαγωγές της μέσω της εισόδου σε νέες αγορές με προϊόντα, τα οποία δεν διαθέτει ο ανταγωνισμός και ικανοποιούν σύγχρονες διατροφικές τάσεις και πρότυπα.