Στις αρχές του 2016 τοποθετεί χρονικά την παρουσίαση της προμελέτης για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας με το λιμάνι ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Θάνος Βούρδας.
Αυτό ανακοίνωσε ο κ. Βούρδας, κατά τη διάρκεια περιοδείας του προκειμένου να επιθεωρήσει τα σιδηροδρομικά έργα της Δυτικής Ελλάδας.
Ο επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ μιλώντας στην έκθεση Code Patras «Σιδηρόδρομος & Πόλη», στην οποία παρουσιάστηκε η μελέτη του Πανεπιστήμιου της Ζυρίχης για τη σύνδεση του λιμένα της Πάτρας με το νέο δίκτυο, επεσήμανε ότι ο ΟΣΕ έχει ήδη ξεκινήσει διαδικασίες προμελέτης χάραξης, η οποία θα τεθεί σε διαβούλευση με την τοπική κοινωνία στις αρχές του καινούριου χρόνου.
Στόχος είναι η διαδικασία οριστικής απόφασης να ολοκληρωθεί το Μάρτιο του 2016 οπότε και ο ΟΣΕ πρέπει να παραδώσει την οριστική προμελέτη χάραξης στην ΕΡΓΟΣΕ.
«Το χρονοδιάγραμμα είναι αυστηρό για να διασφαλίσουμε τη χρηματοδότηση του έργου», είπε χαρακτηριστικά, ενώ ξεκαθάρισε πως αναζητείται εναλλακτική λύση καθώς δεν θα ακολουθηθεί η λύση της υπογειοποίησης, η οποία θεωρείται υψηλού κόστους. «Το σύγχρονο τρένο θα περνά από το Ρίο και θα συνδέεται με το λιμάνι, δηλαδή θα πρέπει να υπάρχει διέλευση μέσα από τον οικιστικό αστικό ιστό της Πάτρας».
Επίσης, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ επισήμανε πως η ανάπτυξη ενός συστήματος μεταφορών βασισμένο στην ηλεκτροκίνηση μπορεί να δώσει αναπτυξιακή ώθηση και να τονώσει οικονομικά όλους των παραγωγικούς τομείς που σχετίζονται κυρίως με τις μεταφορές και τα logistics.
Τέλος, σε ευρεία σύσκεψη που έγινε στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας υπό τον περιφερειάρχη Απ. Κατσιφάρα, στην οποία συμμετείχε και ο πρόεδρος του ΟΣΕ Παν. Θεοφανόπουλος συμφωνήθηκε να παρουσιαστεί, στις αρχές του 2016, η μελέτη για την σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα-Πύργος-Ολυμπία-Κατάκολο.