Το «ναυάγιο» της συμφωνίας με τους Ιάπωνες δημιουργεί αλυσιδωτές «φουρτούνες» για τον Έλληνα εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννου. Η ακύρωση ενός 10ετούς διάρκειας deal της Safe Bulkers με την Daiichi Chuo Kisen Kaisha για τη ναύλωση του νεότευκτου Kypros Sky, συνδυάστηκε με το γεγονός ότι η εισηγμένη του στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εμφάνισε για το τρίτο τρίμηνο του έτους μεγαλύτερες ζημιές από το αναμενόμενο. Στην περίπτωση της Daiichi, το πρόβλημα για την μη τήρηση του συμβολαίου που είχε υπογραφεί, προήλθε από την «κατάρρευση» της ιαπωνικής ναυτιλιακής, μετά από συζήτηση για αναδιάρθρωση των χρεών της σε δικαστήριο.
Η ματαίωση του ναυλοσυμφώνου –ως απόρροια των εξελίξεων στην Daiichi- για το Panamax, χωρητικότητας 77,100-dwt (ναυπηγημένο μέσα στο 2015), έφερε σημαντικές απώλειες για την Safe Bulkers, αφού, προέβλεπε ημερήσιο αντίτιμο ύψους 15.400 δολαρίων για 10 χρόνια, μέχρι το 2025.
Η εταιρεία του Χατζηιωάννου ανακοίνωσε ότι θα διεκδικήσει μέρος του ποσού που χάνει, καθώς μπόρεσε να «αναπληρώσει» από τη ναύλωση του Kypros Sky στην αγορά spot μόλις κατά 4.710 δολ. την ημέρα…
Παράλληλα, η Safe Bulkers (που κατέχει 36 φορτηγά πλοία) ανακοίνωσε καθαρή ζημιά 7,55 εκατ. δολ., από κέρδη 1,48 εκατ. δολ. το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Αυτό μεταφράζεται σε μια προσαρμοσμένη καθαρή ζημιά 6,3 εκατ. δολ. από κέρδος 1 εκατ. δολ. στο 3ο τρίμηνο του 2014.
Επιπλέον, η εισηγμένη του Χατζηιωάννου είδε τα έσοδα της να «βυθίζονται» κατά 8% στα 33,5 εκατ. δολ, ενώ, τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 16% στα 15,1 εκατ. δολ. Το αποτέλεσμα του τριμήνου, μάλιστα, «εξώθησε» τον εφοπλιστή σε καθαρή ζημιά 18 εκατ. δολ. στο εννεάμηνο, μεγαλύτερη κατά 21,6% από πέρσι. Η Safe Bulkers ολοκλήρωσε δε το τρίμηνο με μετρητά 172 εκατ. δολ. και μακροπρόθεσμο χρέος 470 εκατ. δολ.!