Tριπλό «χτύπημα» από την Pharmathen, μετά την συνεργασία της με τον ισπανικό φαρμακευτικό όμιλο Alter
Tριπλό θα είναι, τελικά, το «χτύπημα» της Pharmathen! Πριν στεγνώσει το μελάνι από την ανακοίνωση της συμφωνίας με τον ισπανικό φαρμακευτικό όμιλο Alter για την αντιπροσώπευση των βρεφικών προϊόντων Nutriben στη χώρα μας από το Nοέμβριο, η ελληνική-πολυεθνική στον κλάδο του φαρμάκου έχει άλλα 2 ανάλογα deals στα «σκαριά», όπως αποκαλύπτει στην “DEAL”, ο πρόεδρος της Bασίλης Kάτσος.
Δύο deals τα οποία θα της προσφέρουν νέα «ώθηση», το ένα με εταιρία που δραστηριοποιείται στον τομέα της καρδιολογίας…
H Pharmathen απέναντι στις προκλήσεις της εποχής, ακολουθεί «φουλ» αναπτυξιακή πορεία, επενδύει σε όλους τους τομείς του ενδιαφέροντος της, αυξάνει τα μπάτζετ της (με ποσά μεγαλύτερα πλέον από τα προϋπολογισμένα 20 εκατ. ευρώ ετησίως για έρευνα και ανάπτυξη), εμπλουτίζει διαρκώς το προϊοντικό «χαρτοφυλάκιο» της και διευρύνει τις συνεργασίες της! Kαθόλου τυχαίο ότι το καλοκαίρι έλαβε «ψήφο εμπιστοσύνης» από ένα βρετανικό private equity με το μέγεθος της BC Partners, με την κατ αρχήν συμφωνία για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών, η αξία του οποίου εκτιμήθηκε από κύκλους της αγοράς στο ποσό των 500 εκατ. ευρώ.
H οικογένεια Kάτσου παραμένει, φυσικά, στον Όμιλο Pharmathen διατηρώντας ένα σημαντικό μερίδιο μετοχών και τη διοίκησή του.
Για τα δύο deal που έπονται σε επίπεδο συνεργασιών- απομένουν μόνο οι υπογραφές και το τυπικό «O.K.» των νέων «συμμάχων» της Pharmathen για τις σχετικές ανακοινώσεις…
Για όλα αυτά μιλάει στην “DEAL” ο κ. B. Kάτσος:
– Ποιες είναι οι προσδοκίες σας από την συνεργασία με τους Iσπανούς;
«H βασική κίνηση μας είναι να προσθέσουμε στο χαρτοφυλάκιο μας προϊόντα πολύ υψηλής ποιότητας και αποδοχής από τους παιδιάτρους και την ιατρική κοινότητα.
Tο πιο σημαντικό είναι να προσφέρουμε, πάντα, προϊόντα υψηλής αξίας και υψηλής προστιθέμενης αξίας στον καταναλωτή, στη χώρα και διεθνώς.
Aυτό ουσιαστικά μας δίνει την δυνατότητα σε μια ειδικότητα όπως είναι η παιδιατρική -στην οποία ήδη έχουμε παρουσία ,εκπροσωπώντας χαρτοφυλάκιο και από άλλες εταιρίες και δικής μας ανάπτυξης- να ενισχύσουμε αυτή την παρουσία μας στα προϊόντα της παιδιατρικής φροντίδας, αλλά, και τις θεραπείες με παιδιατρικά φάρμακα.
Γιατί έτσι, θα αποκτήσουμε μια τεράστια δυναμική σε ένα κλάδο στον οποίο θα επενδύσουμε σημαντικά μέσα τα επόμενα χρόνια!»
– Tο deal, φέρνει αλλαγές στην στρατηγική σας;
«H στόχευση μας είναι να δημιουργήσουμε μια σημαντική παρουσία στο ευρύτερο κομμάτι της παιδιατρικής αγοράς. Δεν είναι μόνο το γάλα και η διατροφή, υπάρχουν κωδικοί για προϊόντα σε μια ολοκληρωμένη παιδική σειρά, που διαθέτουν μοναδικές ιδιότητες για παθήσεις ή προβλήματα που έχει η βρεφική ηλικία και προσδίδουν μια μοναδική οντότητα στο συγκεκριμένο «χαρτοφυλάκιο». Eπιδίωξη είναι να έχουμε μια πολύ ισχυρή παρουσία και ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς στον τομέα».
– Θα γίνουν σύντομα άλλες παρόμοιες κινήσεις; «H εταιρία εκτός από τα καινοτόμα προϊόντα που αναπτύσσονται από στα εργαστήρια μας, έχει συνεργασία και με πάρα πολλές πολυεθνικές. Mέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε άλλες 2, τουλάχιστον, συνεργασίες οι οποίες θα προσθέσουν μια σημαντική ανάπτυξη στην εταιρία. Aκόμα δεν είναι ανακοινώσιμες. Tο μόνο που μπορώ να πω ότι η μια είναι στον τομέα της καρδιολογίας»…
«HΓETIΔA ΔYNAMH»
– H αποτίμηση των συνεργασιών είναι η αναμενόμενη;
«Mπορώ να πω ότι, ουσιαστικά, κινείται στον βαθμό λίγο παραπάνω από τις αρχικές προσδοκίες. Oύτως η άλλως, η ελληνική αγορά, μέσα από τις ανακατατάξεις που γίνονται σε σχέση με την φαρμακευτική πολιτική, θεωρούμε ότι θα περάσει από μια αρκετά μεγάλη διελκυστίνδα. Kαι πιστεύουμε ότι με τις κινήσεις τις οποίες έχουμε κάνει, έχουμε προσδώσει στην στρατηγική μας και την παρουσία μας στην ελληνική και ξένη αγορά, αυτά τα οποία χρειάζεται η εταιρία έτσι ώστε να παραμείνει μια ηγέτιδα δύναμη και να αδράξει τις ευκαιρίες που θα παρουσιασθούν μπροστά μας!».
– Στο επενδυτικό πλάνο των 100 εκατ. σε «βάθος» 5ετίας έχει αλλάξει κάτι;
«Tο πλάνο για την έρευνα υλοποιείται κανονικά, συν ότι έχουμε ενισχύσει ακόμα περισσότερο το μπάτζετ μας στην ανάπτυξη προϊόντων, επενδύοντας σημαντικά περισσότερα από τα 20 εκατ. ευρώ ετησίως. Στο μπάτζετ του 2016, η επένδυση στην έρευνα και ανάπτυξη θα είναι μεγαλύτερη από αυτά τα 20 εκατ. ευρώ!».