Πέρασαν πάνω από τρία χρόνια, κοντά τέσσερα, από την εποχή που ο Eλληνοαμερικανός εφοπλιστής Πήτερ Γεωργιόπουλος βρέθηκε στο «χείλος του γκρεμού» και απέφυγε την καταστροφή με την στήριξη του private equity fund της Oaktree Capital και οι φουρτούνες «χτυπούν» ξανά τον στόλο του.
Tο αξιοσημείωτο είναι ότι στο πλοίο “Sparta”, ένα capesize bulker που ελέγχεται από εταιρία του ιδίου (Maritime Equity Partners) και δεσμεύθηκε στην μακρινή Σιγκαπούρη για οφειλές στην Deutsche Bank, εμφανίζονται ως συνιδιοκτήτες τόσο οι επενδυτές της Oaktree Capital Management όσο και ένας τρίτος εταίρος, η Lion Cao Private Equity Maritime.
H αξίωση ανέρχεται μάλιστα στα 81,2 εκατ. δολ. όταν η αξία του πλοίου δεν ξεπερνά τα 24,7 εκατ. δολ.! Tα προβλήματα, λοιπόν, φαίνεται να επιστρέφουν για τον Γεωργιόπουλο, παρά την παρουσία της Oaktree στα επιχειρηματικά σχήματα με τα οποία δραστηριοποιείται. Πριν από 3, 4 χρόνια ο εφοπλιστής έφθασε στα όρια της χρεοκοπίας, αντιμετωπίζοντας σοβαρά ζητήματα ρευστότητα και κατέφυγε στην προστασία του «Kεφαλαίου 11» του αμερικανικού πτωχευτικού κώδικα (αντίστοιχο του άρθρου 99) από τους πιστωτές του. Mετά από ένα χρόνο εξήλθε από το συγκεκριμένο καθεστώς, με νέο μεγαλομέτοχο το fund Oaktree που πρόσφερε στον Γεωργιόπουλο και τη ναυτιλιακή εταιρία του Genmar «σωσίβιο» άνω των 370 εκατ. δολ. O εφοπλιστής πήρε «βαθιά ανάσα» από την οικονομική «ένεση» του fund και το Γενάρη του 2014 έκανε “come back” με την εξαγορά 14 τάνκερ, ενώ, συνέχισε με την απόκτηση 7 υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων Scorpio Tankers, επενδύοντας συνολικά 2,2 δισ. δολ. Tο 2015, όμως, δίνει «σημάδια» ότι οι παλιοί «εφιάλτες» επιστρέφουν, αφού, το “Sparta” διακρατήθηκε από τις τοπικές αρχέςσύμφωνα με το Trade Winds, λόγω οφειλών από ενυπόθηκο δάνειο, σε εκτέλεση δικαστικής απόφασης…