Ο Μπόμπολας ελπίζει, οι τράπεζες διστάζουν
Οι συμβάσεις παραχώρησης αποτελούν τον μεγάλο «πονοκέφαλο» των κατασκευαστών, αφού από τη μια οι τράπεζες εξακολουθούν να είναι διστακτικές ως προς την χρηματοδότηση των έργων, ενώ από την άλλη οι πιέσεις για μείωση των διοδίων, λόγω των έντονων αντιδράσεων των πολιτών, εντείνονται. Για την Ελλάκτωρ του Γιώργου Μπόμπολα, οι συζητήσεις με τα πιστωτικά ιδρύματα συνεχίζονται κανονικά και παρόλο που φαίνεται ότι οι δύο πλευρές να μιλούν κοινή γλώσσα, ωστόσο οι τραπεζίτες δείχνουν σκεπτικισμό εξαιτίας της οικονομικής κρίσης μεν και λόγω των «κωλυμάτων» που προκύπτουν με τα έργα παραχώρησης. Στο μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες από ανθρώπους της εισηγμένης, εάν μειωθούν τα διόδια στους πέντε υπό κατασκευή εθνικούς οδικούς άξονες, τότε πιέζουν την κυβέρνηση να δοθεί ένα είδος «αποζημίωσης» από μέρους του Δημοσίου, όχι κατ’ ανάγκη σε μετρητά, αλλά ενδεχομένως μέσω της επιμήκυνσης των συμβάσεων παραχώρησης. Η Ελλάκτωρ συμμετέχει άλλωστε στην Ολυμπία Οδό, τον Μορέα και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και το θέμα των διοδίων είναι ένα ζήτημα που την απασχολεί έντονα. Το προηγούμενο διάστημα μάλιστα, εκπρόσωποι του ομίλου είχαν συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Δημήτρη Ρέππα, στον οποίο εξέθεσαν όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, όπως και την «αιμορραγία» που υφίστανται λόγω των καθυστερήσεων στις αποφάσεις. Τα ισχυρά «όπλα» του κατασκευαστικού ομίλου του Γιώργου Μπόμπολα, παραμένουν παρόλ’ αυτά το ανεκτέλεστο υπόλοιπο που διαμορφώνεται στα 2,5 δισ. ευρώ, την ισχυρή ρευστότητα, η οποία υπερβαίνει το 1 δισ. ευρώ και οι ταμειακές ροές, που διαμορφώνονται στα 40 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, ο όμιλος δηλώνει δυναμικό παρών για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων που προωθεί η κυβέρνηση, προκειμένου να συγκεντρώσει έσοδα ύψους 50 δισ. ευρώ και εκδηλώνει ενδιαφέρον για πολλά σημαντικά περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου, τα οποία θα ιδιωτικοποιηθούν.