Οι συρρικνωμένες ζημίες, η βασική στρατηγική και η επόμενη μέρα στον όμιλο Κωδικό – όνομα: Γερμανία. Αυτό είναι το «μυστικό» της ολικής επαναφοράς της Σιδενόρ του ομίλου Στασινόπουλου, ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει κλυδωνιστεί έντονα από την οικονομική κρίση. Οι επενδύσεις σε προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, που απευθύνονται στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης και κυρίως στη γερμανική αποτελούν την «ωστική δύναμη», που οδήγησε τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας σε ανάταξη. Γιατί μπορεί οι ζημίες να παραμένουν, όμως, είναι σαφώς πιο συρρικνωμένες σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Είναι χαρακτηριστικό πως ανήλθαν σε 23 εκατ. ευρώ, όταν το 2009 άγγιξαν τα 71,3 εκατ. ευρώ. Την ίδια ώρα, αυξημένος ήταν ο κύκλος εργασιών, ο οποίος κατέγραψε ποσά της τάξεως των 993 εκατ. ευρώ έναντι 938 εκατ. ευρώ την περσινή χρονιά. Ο Νίκος Στασινόπουλος από τότε που ξέσπασε η οικονομική κρίση στην Ελλάδα και η κατασκευαστική δραστηριότητα βρίσκεται στο ναδίρ, έχει στρέψει το επενδυτικό του βλέμμα στο εξωτερικό, καθώς πιστεύει ότι οι συνθήκες της οικονομίας στη Γερμανία, τη Δυτική Ευρώπη και τα Βαλκάνια παραμένουν ισχυρές και τα όποια σημάδια ανάκαμψης εμφανίζονται πολύ πιο σύντομα. Άλλωστε είναι ένας τρόπος, προκειμένου να αντισταθμιστούν, οι όποιες απώλειες στην εγχώρια αγορά, η υιοθέτηση μιας εξωστρεφούς πολιτικής και στρατηγικής, την οποία ακολουθούν πολλοί μεγάλοι ελληνικοί όμιλοι. Παράλληλα, η ανταγωνιστική κοστολογική βάση των εργοστασίων του ομίλου, η συνεχής βελτίωση του λειτουργικού κόστους με τις λειτουργικές δαπάνες να καταγράφουν μείωση, η διατήρηση του κεφαλαίου κίνησης σε χαμηλά επίπεδα, καθώς και η αξιοποίηση των επενδύσεων που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί στα Βαλκάνια ήταν βασικοί παράγοντες εξισορρόπησης των δυσμενών επιπτώσεων της κρίσης και της ύφεσης στην ελληνική αγορά, αλλά και βελτίωσης των οικονομικό αποτελεσμάτων της Σιδενόρ. Κύριοι άξονες Για το 2011, κύριοι άξονες της στρατηγικής του ομίλου του Νίκου Στασινόπουλου είναι η διατήρηση και αύξηση των μεριδίων στις αγορές που δραστηριοποιείται, η αναζήτηση νέων αγορών, καθώς είναι γεγονός πως η κρίση γεννά και πολλές ευκαιρίες, η επέκταση σε καινούρια προϊόντα και η διατήρηση των υψηλών ποσοστών παραγωγικότητας των μονάδων. Πολλά ποντάρει όμως, ο επιχειρηματίας και στη συνεισφορά της Σωληνουργεία Κορίνθου, εντός της τρέχουσας χρονιάς, λόγω της διαφαινόμενης αναθέρμανσης των επενδυτικών προγραμμάτων των ενεργειακών εταιρειών, της αύξησης της ζήτησης για ενέργεια και της ανάκαμψης των διεθνών τιμών του πετρελαίου. Προς το παρόν βέβαια τηρεί στάση αναμονής, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στο διεθνές οικονομικό σκηνικό και είναι έτοιμος και ευέλικτος ώστε να προσαρμοστεί ανάλογα και να αξιοποιήσει όποιες τυχόν ευκαιρίες προκύψουν. Αλλά και ο όμιλος Βιοχάλκο φαίνεται πως σημείωσε θετικές επιδόσεις, αφού και εκεί οι ζημίες περιορίστηκαν στα 20,9 εκατ. ευρώ από 76,8 εκατ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα. Αυτό σύμφωνα με τους αναλυτές, συνέβη επειδή οι περισσότερες θυγατρικές του ομίλου Βιοχάλκο βελτίωσαν θεαματικά τα οικονομικά τους μεγέθη, εκμεταλλευόμενες κυρίως την εξαγωγική τους δραστηριότητα. Ακόμα και η Χαλκόρ, που αποτελούσε έναν από τους «αδύναμους κρίκους», εμφάνισε αύξηση τζίρου κατά 53,8%, φτάνοντας τα 1.044, 3 εκατ. ευρώ από 679,1 εκατ. ευρώ, μια άνοδος που αποδόθηκε στις συγκριτικά υψηλότερες μέσες τιμές των μετάλλων.