Στον καιάδα οδηγούνται οι συμφωνίες με εταιρείες-κολοσσούς
Παράπλευρη απώλεια της μεταναστευτικής κρίσης τείνει να γίνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οι μεγάλοι πελάτες της απειλούν με αποχώρηση καθώς εδώ και μία εβδομάδα δεν έχει περάσει από την χώρα μας ούτε ένα βαγόνι…προς τις άλλες χώρες των Βαλκανίων. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι η κατάληψη των γραμμών του ΟΣΕ από μετανάστες στα σύνορα Ελλάδας-Σκοπίων.
Αποτέλεσμα είναι τα φορτία που μεταφέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μην καταλήγουν στον προορισμό τους και οι εταιρείες-πελάτες της να απειλούν με αποχώρηση.
Οι εταιρείες, μεταξύ των οποίων η HP και η SONY, αντιδρούν ιδιαίτερα έντονα πλέον, καθώς βλέπουν την ελληνική πλευρά να μην μπορεί να τηρήσει τα συμφωνηθέντα και να αδυνατεί να διακινήσει τα εμπορεύματά τους. Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι εάν συνεχιστεί η κατάληψη των σιδηροδρομικών γραμμών στα σύνορα της χώρας, βρισκόμαστε πολύ κοντά στη στιγμή που οι μεγάλοι πελάτες της Cosco και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αποχωρήσουν.
Εναλλακτικές με τίμημα
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θανάσης Ζηλιασκόπουλος.εξετάζει εναλλακτικές οι οποίες όμως θα φέρουν βαρύ οικονομικό τίμημα, αλλά από την άλλη διακυβεύεται και η εμπορική αξιοπιστία της χώρας. Δεδομένου του γεγονότος ότι με την επιβολή των capital control είχε πληγεί, ένα ακόμη χτύπημα την στιγμή δε που το ελληνικό επιχειρείν προσπαθεί να σταθεί ξανά στα πόδια του θα μπορούσε να αποβεί καταστροφικό σε πολλά επίπεδα.
Πιο συγκεκριμένα η εναλλακτική, στην οποία εξαναγκάζονται, είναι η οδική μεταφορά, γεγονός όμως που αυξάνει σημαντικά το κόστος διακίνησης των προϊόντων τους. «Το πρόβλημα δεν είναι η αποζημίωση των εταιρειών, την οποία μπορούμε να καταβάλουμε και ας μην ευθυνόμαστε για την κατάσταση. Αυτό όμως που έχει σημασία είναι ότι πλέον εγείρεται θέμα αξιοπιστίας της χώρας», επισημαίνει Θανάσης Ζηλιασκόπουλος.
Οι πληγές των κολοσσών που εμπιστεύτηκαν την Ελλάδα
Οι ζημιές των εταιρειών-κολοσσών, που επέλεξαν τη διακίνηση των προϊόντων τους μέσω του λιμανιού του Πειραιά και του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, κορυφώνονται μέρα με τη μέρα, ενώ στελέχη τους αδυνατούν να κατανοήσουν πώς είναι δυνατόν να μην μπορεί η ελληνική πλευρά να επιλύσει το πρόβλημα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το ενδεχόμενο διακοπής της συνεργασίας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι μακρινό, βυθίζοντας το όραμα που ήθελε τη χώρα να μετατρέπεται σε διαμετακομιστικό κόμβο και πύλη εισόδου φορτίων της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Και οι Έλληνες εξαγωγείς θύματα της μεταναστευτικής κρίσης
Στο μεταξύ την εξεύρεση άμεσης λύσης ζητούν και οι Έλληνες εξαγωγείς, πελάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Με επιστολή του προς τον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη και τον αναπληρωτή υπουργό Προστασίας του Πολίτη Ν. Τόσκα, ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος ζητεί την άμεση απελευθέρωση του δικτύου ώστε να συνεχιστεί η απρόσκοπτη μεταφορά, παράδοση και παραλαβή προϊόντων προς και από το εξωτερικό, μέσω των ελληνοσκοπιανών συνόρων.
Ο ΣΕΒΕ τονίζει ότι «οι εταιρείες που βλέπουν τα προϊόντα τους να χάνουν τις ημερομηνίες παράδοσης στις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης δεν έχουν άλλη επιλογή από την επιστροφή των προϊόντων τους στη Θεσσαλονίκη και την επαναδρομολόγηση μέσω Βουλγαρίας, μια διαδρομή που είναι κατά τουλάχιστον 20% ακριβότερη, ενώ δημιουργεί καθυστερήσεις στους χρόνους παράδοσης και τήρησης των προθεσμιών, πλήττοντας την αξιοπιστία της χώρας».