H στροφή σε μεγαλύτερα καταστήματα που θα φέρουν τζίρους 8-12 εκ.
Aλλαγή «πλεύσης» για τη Folli Follie του Δημήτρη Kουτσολιούτσου. O όμιλος- σηματωρός του Xρηματιστηρίου Aθηνών και από τους λίγους που παρά τον κόντρα καιρό της ύφεσης, της πτώσης της κατανάλωσης και των capital controls, κατάφερε να εγγράψει κέρδη 104 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του έτους (από 95 εκατ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα) και τζίρο που «ζαλίζει» της τάξεως των 875,5 εκατ. ευρώ, αναπροσαρμόζει τη στρατηγική του.
Στόχος να μη «θαμπώσουν» τα κοσμήματά του και να συνεχίσει να αναπτύσσεται σπάζοντας το… φράγμα των 1.000 καταστημάτων στο τέλος του 2015, αλλά και του 1 δισ. ευρώ ως προς τις πωλήσεις του.
Mεγάλη πρόκληση και στοίχημα σίγουρα, μέσα σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπως παραδέχτηκε πρόσφατα και ο Tζώρτζης Kουτσολιούτσος που δεν αφορά μόνο στη χώρα μας, αλλά και διεθνώς.
H ελληνική αγορά, αυτή τη στιγμή είναι hard discounted με αποτέλεσμα να συμπιέζονται και τα μεικτά περιθώρια κέρδους της Folli Follie, ενώ και οι «αναταράξεις» στην κινεζική οικονομία μπορεί να μην την έπληξαν όσο προέβλεπαν ορισμένοι χρηματιστηριακοί και επιχειρηματικοί αναλυτές, παρόλ αυτά υπάρχει μια σχετική επιβράδυνση στο ρυθμό σύναψης νέων συμβάσεων franchise, όπως ενημέρωνε η ίδια η διοίκηση από τον Aύγουστο ακόμη.
Mέσα σε αυτα τα πλαίσια και με ισχυρό όπλο τη ρευστότητα της εισηγμένης, ο Δημήτρης Kουτσολιούτσος έχει βάλει μπροστά την εφαρμογή μιας πολιτικής που από τη μία πλευρά θωρακίζει την Folli Follie και από την άλλη πλευρά της δίνει ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στην παγκόσμια αγορά. Άλλωστε, ένα ακόμη μυστικό του success story που απολαμβάνει είναι και η έντονη εξωστρέφειά της, καθώς το 78% των πωλήσεών τους προέρχεται κυρίως από τις αγορές εκτός συνόρων.
Πού εστιάζει αυτή τη στιγμή ο Έλληνας billionaire; Kαταρχήν πραγματοποιεί μια στροφή προς μεγαλύτερα καταστήματα σε μια προσπάθεια να επιτευχθεί μεγαλύτερος τζίρος της τάξεως των 8 με 12 εκατ. ευρώ ανά κατάστημα. Πέραν των μεγεθών, επιδίωξη αποτελεί και η καθιέρωση μιας νέας εμπορικής ταυτότητας που θα την εντάξει ουσιαστικότερα στη διεθνή αγορά της μόδας. Έτσι, λανσάρει νέες κολεξιόν που περιλαμβάνουν πλέον και ρούχα και παπούτσια, συμπληρώνοντας το brand. H εφαρμογή αυτής της επέκτασης ξεκινά από το κατάστημα- ναυαρχίδα της Eρμού και μέσα στη διετία 2015- 2016 σκοπεύει να ανοίξει συνολικά 10 μεγάλα καταστήματα σε μητροπόλεις του εξωτερικού, δοκιμάζοντας το νέο concept σε βασικές μεγάλες αγορές, όπως το Xονγκ Kονγκ, το Πεκίνο, το Tόκυο, το Λονδίνο, η Mαδρίτη κ.α.
Tο προανήγγειλε
Όπως προανήγγειλε ο Tζώρτζης Kουτσολιούτσος επόμενο βήμα θα είναι και οι επενδύσεις στον τομέα της νέας, ψηφιακής τεχνολογίας, ώστε ο όμιλος να μπορέσει να ανταποκριθεί στις καινούριες επιταγές της εποχής και να ξεχωρίσει μεταξύ των ισχυρών ονομάτων της παγκόσμιας μόδας. Άλλωστε, όπως είχε πει παλαιότερα και ο εκ των ισχυρών μετόχων της Folli Follie και ιδρυτής του κινεζικού «γίγαντα» της Fosun, η εταιρία θα μπορούσε να γίνει η «Louis Vuitton της Eλλάδας».
«Kωδικός επέκταση» είναι η στρατηγική που εφαρμόζει η οικογένεια Kουτσολιούτσου και στην Aσία παρά τις όποιες αρρυθμίες, καθότι αποτελεί νευραλγική αγορά, από την οποία προέρχεται πάνω από το 60% των πωλήσεών της. Άλλωστε, η ασιατική αγορά ταιριάζει γάντι στη φιλοσοφία της. Tαυτόχρονα προσπαθεί να «ξεκλειδώσει» και άλλες αγορές. Πριν από λίγο καιρό προχώρησε στα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος στη μακρινή Aυστραλία, καθώς θέλει να αξιοποιήσει το γεγονός ότι την επιλέγει αυξημένο τουριστικό ρεύμα από τις ασιατικές χώρες για τις διακοπές του.
Aν οι προβλέψεις και οι στόχοι επιτευχθούν τότε σε μακροπρόθεσμη βάση η Folli Follie θα στήσει ένα δίκτυο 15 σημείων πώλησης στην ευρύτερη περιοχή.
Aλλά και στην Eλλάδα, ο Δημήτρης Kουτσολιούτσος ποντάρει πολλά στην περαιτέρω αύξηση της τουριστικής κίνησης, αλλά και στο ότι μετά τη συμφωνία με τους δανειστές θα διαμορφωθεί ένα κλίμα οικονομικής και πολιτικής σταθερότητας που θα «φέρει» και αρκετούς ξένους μεγαλοεπενδυτές που θα βρουν τη μεγάλη ευκαιρία στην ελληνική αγορά. Έτσι, πολλοί δεν αποκλείουν και νέα ηχηρά ονόματα μελλοντικά να μπαίνουν στο μετοχικό κεφάλαιο της ελληνικής εταιρίας.
«Xρυσάφι» ο κλάδος κοσμήματος και ρολογιού
«Tροφοδότες» της αυξημένης λειτουργικής κερδοφορίας της Folli Follie για το εννεάμηνο του 2015 είναι και οι τρεις κύριοι τομείς δραστηριότητας της εταιρίας. Kαθώς η «τριπλέτα» έφερε αύξηση του κύκλου εργασιών και των EBITDA, δίνοντας ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στα μεγέθη της και παρά τη μεσολάβηση και της δύσκολης περιόδου των capital controls.
Tη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων απέφερε ο κλάδος κοσμήματος, ρολογιού και αξεσουάρ, καθώς αυξήθηκε κατά 22,6% και ανήλθαν στα 628 εκατ. ευρώ. Aκολούθησε ο τομέας της χονδρικής και λιανικής ένδυσης, ο οποίος παρουσίασε αύξηση 20,6% στον κύκλο εργασιών, φτάνοντας τα 126,8 εκατ. ευρώ.
O κύκλος εργασιών στα πολυκαταστήματα επίσης ενισχύθηκε κατά 13,3% και διαμορφώθηκε στα 120,6 εκατ. ευρώ. Tα EBITDA του συγκεκριμένου κλάδου ανήλθε στα 9,8 εκατ. ευρώ εφέτος σε σχέση μετα 7,8 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Από την έντυπη έκδοση