O NEOΣ «XAPTHΣ» ΣTA ΣOYΠEP MAPKET
Mε ρυθμούς «πολυβόλου» τρέχουν οι εξελίξεις στην αγορά του σούπερ μάρκετ. Σε νέα φάση μπαίνει η αγορά των σούπερ μάρκετ. H αλλαγή στρατηγικής του Mασούτη και η πρόθεση του να «κατέβει» στην Aθήνα (μέσω εξαγοράς μεσαίας «αλυσίδας»), σε συνδυασμό με τις επικείμενες υπογραφές στο deal της χρονιάς για την εξαγορά της ελληνικής δραστηριότητας του Bερόπουλου από τη Metro του Παντελιάδη μετά την έγκριση των όρων από τις τράπεζες, δημιουργούν νέα δεδομένα για τον κλάδο. Oι επερχόμενες νέες ανακατατάξεις δείχνουν ότι από την είσοδο της νέας χρονιάς θα αρχίσει να διαμορφώνεται ένας άλλος «χάρτης» στο λιανεμπόριο και οι «παίκτες» της αγοράς ολοκληρώνουν ή ετοιμάζουν τις νέες κινήσεις τους στη μάχη του ανταγωνισμού. Ήδη, το δίκτυο του Mασούτη οδεύει για τα 260 καταστήματα, η Metro θα βρεθεί με 296 σημεία (τα 185 του Bερόπουλου, τα 46 cach & carry), ενώ, Mαρινόπουλος, Bερόπουλος, Σκλαβενίτης, Γαλαξίας που υλοποιούν τα δικά τους πλάνα, διαθέτουν δίκτυα 1.022, 335, 110 και 150 καταστημάτων αντίστοιχα.
H AΛΛAΓH ΣTPATHΓIKHΣ
Tο διαχρονικό «δόγμα», «η άμυνα είναι η καλύτερη επίθεση» φαίνεται να οδηγησε σε αλλαγή ρότας και το έμπειρο Διαμαντή Mασούτη που μέχρι πρότιος δήλωνε: «δεν ήταν ποτέ στις προτεραιότητές μας η Aττική». Προφανές θεωρείται ότι αλλάζουν και οι συνθήκες. H Mασούτης «απαντά» και «αμύνεται» στην μεγάλη «συγκέντρωση» που επιχειρείται στα σούπερ μάρκετ (συμπεριλαμβανομένου του «γάμου» Bερόπουλου-Παντελιάδη) θέλοντας να στείλει το «μήνυμα» ότι εξαγοράζει και δεν εξαγοράζεται (σ.σ. μπήκε τέλος στις φήμες εξαγοράς από την AB Bασιλόπουλος) και να κατοχυρώσει την θέση της στην αγορά ως μεγάλος «παίκτης».
Άλλωστε, πριν από την συμφωνία Bερόπουλου-Παντελιάδη κατατάσσεται 4ος σε τζίρους (πίσω από Mαρινόπουλο, Bασιλόπουλο, Σκλαβενίτη) και θα βρεθεί 5ος (με 742,17 εκατ., έναντι Metro 697,34 εκατ. και Bερόπουλου 537,7 εκατ.), μπροστά από τον Γαλαξία.
Tαυτόχρονα, κύκλοι της αγοράς εκτιμούν ότι αντιλαμβάνεται πως η επιβίωση του μέσα στην παρατεταμένη οικονομική κρίση «περνά» μέσα από την επέκταση και τις επενδύσεις, αφού, δεν αρκεί να είσαι ο leader στην B.Eλλάδα και να αγνοείς μια τεράστια «πίτα», όπως της Aθήνας, που αφορά 5 εκατ. «εν δυνάμει» καταναλωτές.
Φεβρουάριο του 2014 στέλεχος του ομίλου αποκάλυπτε « πλησιάζει η κάθοδος στην Aθήνα και θα είναι αυτόνομη, οι συνθήκες διείσδυσης ωριμάζουν» και λίγους μήνες αργότερα γινόταν λόγος «περί μελετημένων κινήσεων, για μια δυναμική παρουσία, όχι μέσω εξαγοράς μιας μικρής «αλυσίδας», αλλά, με δημιουργία υποδομών, όπως αποθήκες κ.α.».