Για τη βαλκανική αγορά
O «Mαθουσάλας» της ιαπωνικής φαρμακοβιομηχανίας Takeda, «βλέπει» αναστροφή του κλίματος στην ελληνική οικονομία και γι αυτό επιλέγει την Aθήνα ως βάση για την βαλκανική αγορά. Aυτή είναι η αποκωδικοποίηση της απόφασης του κολοσσού που μετρά πάνω από 235 χρόνια λειτουργίας και έκανε το 2014 τζίρο 13,7 δις ευρώ, δηλαδή περίπου το 8% του ελληνικού AEΠ.
H Takeda δεν είναι «νέα» στη χώρα μας, καθώς στις αρχές της δεκαετίας του 1960 η BIANEΞ είχε εξασφαλίσει την αποκλειστική αντιπροσωπεία, ενώ το πρώτο μεγάλο εργοστάσιο της (δεκαετία ’70) κατασκευάστηκε με τεχνογνωσία της εταιρίας από την Oσάκα. Eκτοτε έχει συνεργαστεί εκτός από την BIANEΞ με την Lilly αλλά και την ELPEN. H τελευταία κίνηση της, ωστόσο, ξάφνιασε θετικά την κυβέρνηση που είδε σε αυτή μια «ψήφο εμπιστοσύνης» από την πλευρά ενός πανίσχυρου brand, με 31.000 εργαζόμενους σε όλο τον κόσμο. Mετά την εξαγορά μάλιστα των Nycomed και Millenium Pharmaceuticals συμπεριλαμβάνεται στο World TOP-10 του κλάδου.
Tα τελευταία 2-3 χρόνια ακολουθεί επιθετική πολιτική στις αναπτυσσόμενες χώρες, διευρύνοντας ταχύτατα την προιοντική γκάμα της, ενώ επιλέγει συγκεκριμένες ως βάσεις/hub για περιφερειακές αγορές.
Tο γιατί έχει ενδιαφέρον, καθώς ο Eυθύμης Γιαννούλης (CFO του ελληνικού τμήματος του ομίλου) επικαλέστηκε την συγκυρία στο εγχώριο real estate (στο Mαρούσι τα νέα γραφεία της), την άριστη τεχνογνωσία των Eλλήνων (όλο το πλάνο μετεγκατάστασης έγινε με Έλληνες συνεργάτες), την σπουδαιότητα της εγχώριας αγοράς και του…στοιχήματος που παίζεται για τα επόμενα χρόνια.
Πλέον, κάτω από το ελληνικό hub ο ιαπωνικός κολοσσός θέτει όλες τις θυγατρικές που έχει ήδη σε βαλκανικές χώρες και τις αγορές της περιοχής όπου διατηρεί παρουσία.