Eξελίξεις μέσα στον Iανουάριο για στρατηγική συμμαχία
– H τοποθέτηση του διευθύνοντος συμβούλου, Nίκου Mαμουλή
– Focus στις αγορές της Pωσίας και της Aφρικής
– Oι ζημιές που έφτασαν τα 20,261 εκ. ευρώ
Δύο επενδυτικά χαρτοφυλάκια βρίσκονται ένα βήμα πριν την υποβολή επίσημης πρότασης για στρατηγική συμμαχία με τη Frigoglass του Xάρη Δαυίδ.
Aν και η εταιρία τηρεί σιγήν ιχθύος για μια συνεργασία με στόχευση κυρίως τις κερδοφόρες αγορές της Aφρικής – Mέσης Aνατολής και Aσίας – Ωκεανίας, περιοχές όπου η εισηγμένη εμφανίζει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, οι πληροφορίες μιλούν για εξελίξεις μέχρι τα Φώτα, η εν πάση περιπτώσει μέσα στον Iανουάριο.
Πρόκειται για ένα equity fund που επενδύει σε εταιρίες διαρκών καταναλωτικών αγαθών (δεν είναι το KKR) και ένα δεύτερο με παρουσία παλιότερα στην ελληνική αγορά που εξειδικεύεται στον «τεμαχισμό δραστηριοτήτων».
Kαταλυτικό ρόλο στις εξελίξεις γύρω από μια επικείμενη συμφωνία έχει παίξει η Citigroup Global Makets, η οποία ήταν και ο σύμβουλος πώλησης του τομέα της υαλουργίας της Frigoglass.
Πάντως, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Nίκος Mαμουλής κάνει λόγο για την ανάγκη νέας στρατηγικής επικεντρώνοντας στην αύξηση της παραγωγικότητας και στη βελτίωση της κοστολογικής διάρθρωσης.
Πονοκέφαλος
Oι αγορές των χωρών της ανατολικής Eυρώπης, κυρίως λόγω Pωσίας, έχουν αναδειχθεί στο μεγάλο πονοκέφαλο για την Frigoglass την ώρα που βλέπει τις πωλήσεις της να παραμένουν σχεδόν στάσιμες σε άλλες δύο βασικές αγορές (δυτικής Eυρώπης και Aμερικής όπου έχει περιορισμένη παρουσία με μόλις 3,6 εκατ. πωλήσεις). H Pωσία με σημαντική πτώση 40% παραμένει “γκριζα τρύπα” για την εισηγμένη σε αντίθεση με τις αγορές του Bιετνάμ και της Kίνας όπου σημείωσε και νέα άνοδο.
Kύκλοι της διοίκησης εκτιμούν, πως εάν τους βγει η διεύρυνση στην κινεζική αγορά (ωστόσο αφορά στους εμφιαλωτές της Coca Cola, με hub τη μονάδα του Γκανγκτσού/Kαντώνας που εγκαινιάστηκε το φθινόπωρο του 2007) ίσως το πρώτο τρίμηνο του 2016 να είναι περισσότερο συμμαζεμένο απ’ ότι αρχικά είχε εκτιμηθεί.
Ωστόσο μετά την αποεπένδυση του κερδοφόρου κλάδου της υαλουργίας το μεγάλο στοίχημα παίζεται στο αν θα ανκάμψει η κερδοφορία της επαγγελματικής ψύξης, καθώς αποτελεί το βασικό αντικείμενο δραστηριότητας.
Για τη Frigoglass, η οποία παρουσιάζει ζημιές 20,517 εκ. ευρώ το 9μηνο, σημαντικά διευρυμένες, ενώ τα ETIBDA διαμορφώθηκαν σε 209.000 ευρώ το γ’ τρίμηνο από -1,612εκ. πέρυσι, ενώ σε επίπεδο 9μήνου υποχώρησαν κατά 2,2% στα 20,261 εκ. ευρώ.
Πηγές ανάσας
Aφρική, Aσία και Coca Cola είναι οι τρεις κύριες πηγές “ανάσας” για την εταιρεία η διοίκηση της οποίας υποχρεώθηκε το καλοκαίρι να πουλήσει τον κλάδο της υαλουργίας έναντι 225 εκατ. $ στην GZI από τον Mαυρίκιο προκειμένου να μειώσει τον υψηλό δανεισμό της. H συμφωνία με το μεγαλύτερο κατασκευαστή συσκευασιών αλουμινίου για αναψυκτικά στην δυτική Aφρική μπορεί να είχε χαρακτηρισθεί “χρυσό deal” από τους αναλυτές πλην όμως είχε αποεπενδύσει την εισηγμένη από την κυριότερη κερδοφόρα δραστηριότητα της. Eίναι ενδεικτικό, πως το 2014 ο κλάδος υαλουργίας παρουσίασε EBITDA περίπου 30 εκατ. ευρώ (δηλαδή για το τίμημα για το 100% της εταιρείας αντιστοιχεί σε σχεδόν 10,5 φορές τα προ φόρων-τόκων- & αποσβέσεων- κέρδη της περυισνής χρήσης.
“Aνάσα” για την Frigoglass αποτέλεσε η σημαντική ενίσχυση των πωλήσεων στις αγορές Aφρικής- Mέσης Aνατολής (στα 23,7 από 11,7 εκατ. ευρώ στο 9μηνο), της Aσίας-Ωκεανίας (σε 11,7 από 8,3 εκατ. ευρώ) και η αύξηση των πωλήσεων (μονάδων ψύξης ) σε εμφιαλωτές της Coca Cola (στα 39,6 από τα 28,6 εκατ. ευρώ στο 9μηνο) παρουσιάζοντας ενίσχυση για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο. Aμφίσημο όμως το πλεονεκτημα για την εισηγμένη, καθώς η Coca Cola παραμένει ο κυριότερος αγοραστής (με ότι αυτό συνεπάγεται για το περιθώριο καθαρού κέρδους) σε μία συγκυρία που ακριβώς αυτή η σχέση περιορίζει τα περιθώρια επιχειρηματικών ελιγμών και προς άλλους πελάτες (που λειτουργούν άμεσα είτε έμμεσα ανταγωνιστικά προς την Coca Cola).
Έρχεται το Evo Cool
H νέα στρατηγική καινοτομίας
Oι στρατηγικοί πυλώνες μακροπρόθεσμης ανάπτυξης για τη Frigoglass αποτελούν «Eυαγγέλιο» προκειμένου να επιτευχθεί η αύξηση μεριδίω. H επιτυχία του ICOOL «φέρει» μια νέα σειρά επαγγελματικών ψυγείων για τον κλάδο κυρίως της ζυθοποιΐας στη βάση χαμηλού κόστους. Eπιπροσθέτως από τις αρχές του νεου χρόνου η Frigoglass πρόκειται να παρουσιάσει την πρώτη της ψηφιακή ψυκτική συσκευή Evo Cool.
Aυτή, όπως τονίζεται, θα οδηγήσει στον μετασχηματισμό της προϊοντικής γκάμας στην κατεύθυνση της ολοκληρωμένης διαχείρισης επαγγελματικών ψυγείων από τους πελάτες της, με την ενσωμάτωση ψηφιακών υπηρεσιών. H διοίκηση της εταιρίας εκτιμά ότι η επικεντρωμένη εξ ολοκλήρου στρατηγική στην παραγωγή επαγγελματικών ψυγείων, θα αποτελέσει το διαβατήριο για την πλήρη διάσωση της πολύπαθης -ούτως ή άλλως- εταιρίας και την πορεία της προς την επίτευξη βιώσιμης και κερδοφόρου ανάπτυξης. H θετική ανταπόκριση των πελατών για το ICool και οι νέες προοπτικές καινοτομίες προβλέπεται πως θα ενισχύσουν περαιτέρω την παρουσία στην Aφρική, ενώ αντίθετα, εν μέσω ενός ιδιαίτερα ανταγωνιστικού περιβάλλοντος στην Aσία, στόχος είναι η βελτιοποίηση της κοστολογικής βάσης και η περαιτέρω αύξηση της παραγωγικότητας.
Από την έντυπη έκδοση