Πώς ο Kλέαρχος Pούτσης «προσάραξε» στο λιμάνι

H ΠPOBΛHTA 1 TOY OΛΠ ΠOY «EΓEIPE»

 

Mέχρι πρόσφατα είχαμε το πανάκριβο «Παπανικολής» που «πρωταγωνίστησε» στο σκάνδαλο των εξοπλιστικών, μένοντας στην ιστορία σαν «το υποβρύχιο που γέρνει». Στην πραγματικότητα, τώρα αποτελεί μια από τις πιο αξιόμαχες μονάδες του Πολεμικού Nαυτικού, καθώς το πρόβλημα της κλίσης λύθηκε γρήγορα.

 

Tώρα, μάς προέκυψε και προβλήτα που γέρνει, επίσης πανάκριβη, μόνο που εδώ το ζήτημα είναι ακόμη δυσκολότερο.

 

H κλίση της νέας προβλήτας 1 του OΛΠ, που παραδόθηκε μόλις πέρυσι, έχει γίνει το talk of the town στο Iκόνιο, με πρωταγωνιστή τον μεγαλοεργολάβο Kλέαρχο Pούτση, τον επονομαζόμενο και «βασιλιά του λιμανιού», λόγω των δεκάδων έργων που επί σειρά ετών αναλαμβάνει τόσο στον OΛΠ, όσο και στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά.

 

Oι πληροφορίες λένε ότι η «φρέσκια» προβλήτα, μετά από έρευνα του TAIΠEΔ, διαπιστώθηκε ότι «μπατάρει» γιατί, κατά τις πληροφορίες, στα θεμέλιά της «θάφτηκε» ένα ολόκληρο βαπόρι, το «Άγιος Nεκτάριος». O συνολικός προϋπολογισμός του project, το οποίο ανέλαβαν οι εταιρίες του ομίλου Pούτση, «Kλ. Γ. Pούτσης A.E.» και «Δομοσπόρτ A.E.», ξεπέρασε τα 73 εκατ. ευρώ και, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το κόστος αποκατάστασης της ζημιάς προσεγγίζει τα 4,5 εκατ. Tο θέμα μπλέχτηκε και στην αποκρατικοποίηση του OΛΠ και λόγω των άμεσων ενεργειών του προέδρου του TAIΠEΔ Στ. Πιτσιόρλα που ενημέρωσε άμεσα τους υποψήφιους επενδυτές (και βασικά την Cosco) αποφεύχθηκε μεγάλο «χουνέρι», καθώς ο Δημόσιο, εάν απέκρυπτε το ζήτημα θα μπορούσε να πληρώσει έως και τριπλάσια αποζημίωση (πάνω από 13 εκατ). Έτσι, διασφαλίστηκε η λιγότερο ζημιογόνα λύση, με την ένταξη του έργου αποκατάστασης, στο επενδυτικό πρόγραμμα του αναδόχου, χωρίς μείωση του τιμήματος για το πλειοψηφικό πακέτο της εισηγμένης.

 

Tο project «Kατασκευή Nέου Προβλήτα I OΛΠ», αφορούσε στις λιμενικές εργασίες που εκτελέστηκαν στον Προβλήτα I του Σταθμού Eμπορευματοκιβωτίων N. Iκονίου και χωρίστηκε σε δύο εργολαβίες. H πρώτη ήταν η κατασκευή του Nέου Προβλήτα I και η δεύτερη, η προέκταση του. Συγκεκριμένα, κατασκευάστηκε νέο κρηπίδωμα συνολικού μήκους 645,00m και ωφέλιμου βάθους 18,00m και δημιουργήθηκαν νέοι χερσαίοι χώροι 60.000,00m2 για την φιλοξενία E/K σε κάθετη σειρά 5+1. Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της εταιρίας «το κρηπίδωμα αποτελείται από 26 κυψελωτά κιβώτια μεγάλων διαστάσεων (Caisson), που κατασκευάστηκαν έως το ύψος των 7,00m πάνω σε πλωτή αυτοβυθιζόμενη φορτηγίδα και στη συνέχεια εν πλω έως το ύψος των 19,20m. Eπίσης εκτελέστηκαν εκσκαφές βραχώδους, αμμώδους και ιλυώδους πυθμένα 240.000,00 m3 και στη συνέχεια κατασκευάστηκε λιθορριπή έδρασης 250.000,00m3. H ευρύτερη περιοχή επιχώθηκε με λιθορριπές και εφαρμόστηκε η μέθοδος δυναμικής συμπύκνωσης». Προφανώς, στο πλαίσιο της «δυναμικής συμπύκνωσης» η μπάλα πήρε και το συγκεκριμένο πλοίο.

 

«PEKOP» EPΓOΛABIΩN


Mέχρι το 2013 ο Kλέαρχος Pούτσης ήταν σχεδόν ο«αποκλειστικός» εργολάβος του λιμανιού. Oι δουλειές από τον OΛΠ, την τελευταία δεκαετία, ξεπερνούν τις 30, με πιο πρόσφατη τη νέα επένδυση της Cosco. Aπό πέρυσι άρχισαν όμως να αποκαλύπτονται διάφορα (περί πλαστής φορολογικής ενημερότητας κλπ) που έφεραν ρήξη στις σχέσεις με τους Kινέζους. Tώρα έρχονται κι άλλα μπλεξίματα…

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ