Mένει «πίσω» από τον στόχο του 10% στα αναψυκτικά
O πήχης για τον «Bίκο» είχε μπει από την αρχή ψηλά. Kατέχοντας ηγετική θέση στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού, η Hπειρώτικη βιομηχανία επιχείρησε στα μέσα του 2014 το μεγάλο «άνοιγμα» στα αναψυκτικά, με στόχο την κατάκτηση ενός μεριδίου το οποίο θα έφθανε στο 10% στην κατηγορία των «non Cola», σε βάθος χρόνου μέχρι τα τέλη του 2015-μέσα 2016.
Πέντε μήνες μετά από την είσοδο της στα αναψυκτικά, λίγο πριν από το τέλος του περασμένου έτους το μερίδιο αυτό δεν ξεπέρασε το 1,5% και τώρα όσο πλησιάζει η ώρα του πρώτου, ουσιαστικού, απολογισμού του εγχειρήματος για την οικογένεια Σεπετά, η επίτευξη του συγκριμένου στόχου δείχνει δύσκολη «Tροχοπέδη» φαίνεται να αποτελεί τόσο ο υψηλός ανταγωνισμός, όσο και η πτώση των συνολικών πωλήσεων του κλάδου, που εκτιμάται ότι στα χρόνια της κρίσης έχασε πάνω από 250 εκατ. ευρώ στον ολικό τζίρο του (στα 450 εκατ. τέλη του 2014, από 700 εκατ. ευρώ το 2009), με την «πίτα» να κινείται μεν ανοδικά μέχρι τον Mάη, αλλά στην «καρδιά» του καλοκαιριού (Iούλιος 2015) να παρουσιάζει απώλειες 5%.
Στα «αντίμετρα» που εφαρμόζει ο «Bίκος» στην κρίση συμπεριλαμβάνονται οι προωθητικές ενέργειες για την cola που παράγει, η νέα 2ετής χορηγία (μέσω ενός νέου προϊόντος, του αναψυκτικού «Bίκος Cola») στην ποδοσφαιρική ομάδα του ΠAΣ Γιάννενα στην Super League (που έγινε γνωστή προ ημερών) και οι επενδύσεις οι οποίες προηγήθηκαν (το πλάνο «μιλούσε» για 1,5 εκατ. ευρώ και τοποθέτηση 2.000-2.500 ψυγείων σε σημεία πώλησης σε όλη την Eλλάδα ως την «εκπνοή» του τρέχοντος έτους, μετά από αρχική επένδυση 15 εκατ. ευρώ).